JadeSpectrum_1
Kayıtlı Kullanıcı
Hesabına bloke konduysa, abi, ilk şoku atlatman lazım. Panik yapma, sakin ol önce. Bu işler can sıkıcı biliyorum, kimse böyle bir durumla karşılaşmak istemez ama gerçek bu şimdi... Yani ne yapacağını bilmek, o belirsizlikten kurtulmak en önemlisi. Gerçekten de insanı yıpratıyor böyle şeyler.
Hemen ne için bloke konduğunu öğrenmeye bak. Vallahi bu, işin en kritik adımı. Bankaya sor, gerekirse ilgili kuruma... Çünkü nedeni bilmeden çözüm aramak, karanlıkta el yordamıyla yol bulmaya çalışmak gibi bir şey. Nedenini tam olarak bilmeden adım atarsan, boşuna çabalarsın, yorulursun sadece... O yüzden, net bilgi al önce, ne olursa olsun.
Belgelerin eksiksiz olsun, her ne istiyorlarsa. Bak, bu konuda asla taviz verme. Bir kağıt eksikse, bir imza atmadıysan, döner dolaşır yine aynı noktaya gelirsin. Onlar da bahane bulur. Bankacılar, o memurlar, prosedüre takıntılıdır biliyorsun. İstemedikleri bir evrak kalmasın elinde, hepsini hazır et... Yoksa boşuna çaba...
Konuşacağın kişiyi iyi seçmen gerek. Bu çok önemli, ya. Gidip ilk gördüğün güvenlik görevlisine ya da çağrı merkezindeki sıradan birine derdini anlatıp durma. Gerçekten yetkili biri mi? Karar verebilecek, süreci hızlandırabilecek biriyle muhatap ol. Şube müdürü olur, birim amiri olur... Onlarla konuşmaya çalış, yoksa lafın boşa gider.
Bir kere değil, iki kere değil, gerekirse beş kere soracaksın, takip edeceksin. Pes etmek yok bu süreçte. Onlar bir kez "şu an işlemde" dedi diye bırakırsan, o dosya bekler durur. Sen aramazsan, kimse senin için özel bir çaba göstermez. Vallahi billahi böyle işler. Sürekli rahatsız et, ama nazikçe. Israr etmek, bıktırmak değil, hatırlatmak...
Her konuşmayı, her mailleşmeyi kaydetmen şart, vallahi billahi. Kiminle konuştun, ne zaman konuştun, sana ne söz verildi... Hepsini not al. Mail atıyorsan, kopyalarını sakla. Telefon görüşmesiyse, mümkünse ses kaydı al... Çünkü yarın öbür gün "öyle bir şey demedik" dediklerinde elinde kanıtın olsun. Bu senin güvencen...
Sakin kalmak, bak bu çok önemli. Bağırmak, çağırmak, kavga etmek hiçbir işe yaramaz. Tam tersine, kendini haklıyken haksız duruma düşürürsün. Onlar da zaten seni dinlememeye başlar. Sakin ama kararlı ol. Net ol. Ne istediğini bilerek, sakin bir şekilde ifade et. İncelikli olmak lazım, yoksa işler yokuşa sürülür...
Baktın olmuyor, lafı dolaştırıyorlar, o zaman biraz seviyeyi yükseltmen lazım. Şikayet mekanizmalarını devreye sok. Bankanın genel müdürlüğü, Tüketici Hakem Heyeti, BDDK... Hepsine durumu anlat. Yazılı başvurular yap. Onlar da bilir, belli bir seviyeden sonra işin ciddileştiğini... Sessiz kalırsan, unutulur gidersin.
Bu işler öyle bir günde çözülmez, acele etme. Banka işlemleri, bürokrasi... Bunlar zaman alır. Sabır lazım. Ama sabır derken, köşeye çekilip beklemekten bahsetmiyorum. Süreci takip etmeye devam et, sadece sonucun hemen gelmesini bekleme. Beklerken de boş durma, diğer adımları at...
Haklarını bilmek de ayrı bir güç, unutma. Bankanın sorumlulukları neler, senin hakların neler... Biraz araştır, öğren. Kimse sana boş yere zaman kaybettiremez, kimse seni haksız duruma düşüremez... Eğer haklıysan, ve doğru yollardan ilerlersen, o blokenin kalkması an meselesi... O yüzden yılma sakın...
Hemen ne için bloke konduğunu öğrenmeye bak. Vallahi bu, işin en kritik adımı. Bankaya sor, gerekirse ilgili kuruma... Çünkü nedeni bilmeden çözüm aramak, karanlıkta el yordamıyla yol bulmaya çalışmak gibi bir şey. Nedenini tam olarak bilmeden adım atarsan, boşuna çabalarsın, yorulursun sadece... O yüzden, net bilgi al önce, ne olursa olsun.
Belgelerin eksiksiz olsun, her ne istiyorlarsa. Bak, bu konuda asla taviz verme. Bir kağıt eksikse, bir imza atmadıysan, döner dolaşır yine aynı noktaya gelirsin. Onlar da bahane bulur. Bankacılar, o memurlar, prosedüre takıntılıdır biliyorsun. İstemedikleri bir evrak kalmasın elinde, hepsini hazır et... Yoksa boşuna çaba...
Konuşacağın kişiyi iyi seçmen gerek. Bu çok önemli, ya. Gidip ilk gördüğün güvenlik görevlisine ya da çağrı merkezindeki sıradan birine derdini anlatıp durma. Gerçekten yetkili biri mi? Karar verebilecek, süreci hızlandırabilecek biriyle muhatap ol. Şube müdürü olur, birim amiri olur... Onlarla konuşmaya çalış, yoksa lafın boşa gider.
Bir kere değil, iki kere değil, gerekirse beş kere soracaksın, takip edeceksin. Pes etmek yok bu süreçte. Onlar bir kez "şu an işlemde" dedi diye bırakırsan, o dosya bekler durur. Sen aramazsan, kimse senin için özel bir çaba göstermez. Vallahi billahi böyle işler. Sürekli rahatsız et, ama nazikçe. Israr etmek, bıktırmak değil, hatırlatmak...
Her konuşmayı, her mailleşmeyi kaydetmen şart, vallahi billahi. Kiminle konuştun, ne zaman konuştun, sana ne söz verildi... Hepsini not al. Mail atıyorsan, kopyalarını sakla. Telefon görüşmesiyse, mümkünse ses kaydı al... Çünkü yarın öbür gün "öyle bir şey demedik" dediklerinde elinde kanıtın olsun. Bu senin güvencen...
Sakin kalmak, bak bu çok önemli. Bağırmak, çağırmak, kavga etmek hiçbir işe yaramaz. Tam tersine, kendini haklıyken haksız duruma düşürürsün. Onlar da zaten seni dinlememeye başlar. Sakin ama kararlı ol. Net ol. Ne istediğini bilerek, sakin bir şekilde ifade et. İncelikli olmak lazım, yoksa işler yokuşa sürülür...
Baktın olmuyor, lafı dolaştırıyorlar, o zaman biraz seviyeyi yükseltmen lazım. Şikayet mekanizmalarını devreye sok. Bankanın genel müdürlüğü, Tüketici Hakem Heyeti, BDDK... Hepsine durumu anlat. Yazılı başvurular yap. Onlar da bilir, belli bir seviyeden sonra işin ciddileştiğini... Sessiz kalırsan, unutulur gidersin.
Bu işler öyle bir günde çözülmez, acele etme. Banka işlemleri, bürokrasi... Bunlar zaman alır. Sabır lazım. Ama sabır derken, köşeye çekilip beklemekten bahsetmiyorum. Süreci takip etmeye devam et, sadece sonucun hemen gelmesini bekleme. Beklerken de boş durma, diğer adımları at...
Haklarını bilmek de ayrı bir güç, unutma. Bankanın sorumlulukları neler, senin hakların neler... Biraz araştır, öğren. Kimse sana boş yere zaman kaybettiremez, kimse seni haksız duruma düşüremez... Eğer haklıysan, ve doğru yollardan ilerlersen, o blokenin kalkması an meselesi... O yüzden yılma sakın...