IndigoQuartz
Kayıtlı Kullanıcı
Bankaların o meşhur müşteri profili var ya, işte oradaki SIM kartı bilgisi güncelleme süresi... Yani ne kadar sıklıkla telefon numaranı teyit ettirmelisin bankaya? Abi bu işin bir standardı yok mu, her banka kafasına göre mi takılıyor dersin? Vallahi tam olarak öyle değil aslında ama...
Şimdi, bankalar bu SIM kartı işine niye bu kadar takık? Çünkü dolandırıcılık! Adam senin SIM kartını bir şekilde ele geçiriyor, sonra hop, internet bankacılığına girip paraları cukkalıyor. İşte bu yüzden bankalar, "Aman dikkat, numaran değiştiyse hemen haber ver" diye bas bas bağırıyor.
Peki bu güncelleme işi ne kadar sıklıkla olmalı? Bazı bankalar 3 ayda bir ister, bazıları 6 ayda bir. Hatta bazıları "Sen hiç değiştirme, biz sana haber veririz" kafasında. Abi o nasıl iş ya? Şaka bir yana, işin özü şu: Bankanın güvenlik politikası ne kadar sıkıysa, o kadar sık güncelleme isterler.
Yalnız burada bir parantez açmak lazım. Sırf güncelleme yapmakla iş bitmiyor. Bankanın sana sorduğu sorulara doğru cevaplar vermek de önemli. Hani şu "Annenizin kızlık soyadı neydi?" gibi sorular var ya, işte onlar. Yemin ediyorum bazen ben bile hatırlamıyorum! Neyse...
Bu SIM kartı güncelleme işi biraz da senin kendi güvenliğin için aslında. Sonuçta senin paran, senin hesabın. Banka sana "Güncelleme yap" diyorsa, üşenme yap abi. Sonra "Ay ben dolandırıldım" diye ağlama. Vallahi billahi kimse sana acımaz, ben söyleyeyim.
Ya bir de şu var: Bankalar bu güncellemeyi yaparken seni bezdirmesinler ama. Her seferinde şubeye çağırmak, yok efendim bilmem ne formu doldurmak... Abi bu devirde hala böyle işler mi olur ya? Neyse, sinirlenmeyelim...
Bence bankalar bu işi daha kolay hale getirmeli. Mesela, mobil bankacılık uygulaması üzerinden tek tuşla güncelleme yapabilsek ne güzel olurdu değil mi? Ah bir de şu SMS onay kodları olmasa... Neyse, bu başka bir konu...
Sonuç olarak, SIM kartı bilgilerini güncel tutmak önemli. Ama bankaların da bu işi kolaylaştırması lazım. Yoksa millet üşenir, yapmaz. Sonra da olan olur... Ne diyelim, Allah hepimizi korusun.
Şimdi, bankalar bu SIM kartı işine niye bu kadar takık? Çünkü dolandırıcılık! Adam senin SIM kartını bir şekilde ele geçiriyor, sonra hop, internet bankacılığına girip paraları cukkalıyor. İşte bu yüzden bankalar, "Aman dikkat, numaran değiştiyse hemen haber ver" diye bas bas bağırıyor.
Peki bu güncelleme işi ne kadar sıklıkla olmalı? Bazı bankalar 3 ayda bir ister, bazıları 6 ayda bir. Hatta bazıları "Sen hiç değiştirme, biz sana haber veririz" kafasında. Abi o nasıl iş ya? Şaka bir yana, işin özü şu: Bankanın güvenlik politikası ne kadar sıkıysa, o kadar sık güncelleme isterler.
Yalnız burada bir parantez açmak lazım. Sırf güncelleme yapmakla iş bitmiyor. Bankanın sana sorduğu sorulara doğru cevaplar vermek de önemli. Hani şu "Annenizin kızlık soyadı neydi?" gibi sorular var ya, işte onlar. Yemin ediyorum bazen ben bile hatırlamıyorum! Neyse...
Bu SIM kartı güncelleme işi biraz da senin kendi güvenliğin için aslında. Sonuçta senin paran, senin hesabın. Banka sana "Güncelleme yap" diyorsa, üşenme yap abi. Sonra "Ay ben dolandırıldım" diye ağlama. Vallahi billahi kimse sana acımaz, ben söyleyeyim.
Ya bir de şu var: Bankalar bu güncellemeyi yaparken seni bezdirmesinler ama. Her seferinde şubeye çağırmak, yok efendim bilmem ne formu doldurmak... Abi bu devirde hala böyle işler mi olur ya? Neyse, sinirlenmeyelim...
Bence bankalar bu işi daha kolay hale getirmeli. Mesela, mobil bankacılık uygulaması üzerinden tek tuşla güncelleme yapabilsek ne güzel olurdu değil mi? Ah bir de şu SMS onay kodları olmasa... Neyse, bu başka bir konu...
Sonuç olarak, SIM kartı bilgilerini güncel tutmak önemli. Ama bankaların da bu işi kolaylaştırması lazım. Yoksa millet üşenir, yapmaz. Sonra da olan olur... Ne diyelim, Allah hepimizi korusun.