Belge Uyumsuzluğu: Eski Soyadınız Kaynaklı KYC Reddi

Belge Uyumsuzluğu: Eski Soyadınız Kaynaklı KYC Reddi

PrismAccordion

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 18
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
259
Tepkime puanı
1
PrismAccordion
Yahu abi, şu KYC redleri yok mu, insanı çileden çıkarıyor bazen. Eskiden kalma bir soyadı, ufacık bir nüans... Hop, sistem seni tanımıyor. Kendi vatandaşınsın, kimliğin ortada, her şeyin belli; ama yok, o bir harf, o eski soyadı yüzünden takılıyorsun. Gel de isyan etme şimdi. Vallahi canım sıkılıyor düşününce...

Kimlik doğrulama süreçlerinde zerre kadar esneklik beklemeyeceksin artık. Adamlar algoritmaya bakıyor, senin kim olduğunla, ne yaşadığınla falan ilgilenmiyor. Geçmişte kaldı o insan dokunuşu. Şimdi diyor ki, "Evrakında yazanla girdiğin bilgi birebir eşleşmek zorunda." Birebir, anladın mı? Milimetrik. Yoksa bye bye... Hiç uğraşmıyorlar bile.

Diyelim ki evlendin, soyadın değişti. Yeni kimliğin, pasaportun falan tamam, güncel. Ama on yıl önceki üniversite diploman, üzerinde hâlâ eski soyadın yazıyor, ya da bankadan aldığın eski bir hesap özeti... İşte o zaman işler karışıyor. Sistem, "Bu iki kişi aynı kişi değil" diye basıyor reddi. Sanki sen kasten farklı isimlerle dolaşıyormuşsun gibi. Saçmalığa bak ya.

En acısı da ne biliyor musun? Bu kurumların birbiriyle konuşmaması. Banka diyor ki "E-devletten al yeni belgeyi", e-devlet diyor ki "Zaten güncel bilgiler orada..." Ama o eski belgeyi değiştirmek tam bir eziyet. Geriye dönük diploma değiştirmek falan... Kim uğraşacak o bürokrasiyle, o evrak peşinde koşuşturmayla? Yemin ediyorum, insana hayattan soğutuyorlar.

Peki ne yapacağız? En başta, neyin ne olduğunu iyi bilmek lazım. Yani soyadı değişikliği gibi bir durum varsa, oturup tek tek bütün önemli evrakları, diplomaları, faturaları, hesap ekstrelerini, her şeyi gözden geçireceksin. Gözden geçirmekle kalmayıp, o eski soyadı yazan her ne varsa, gidip yenileyeceksin. Yoksa bir yerde karşına çıkıyor... İnan ki çıkıyor.

Sistem, en ufak bir uyumsuzluğu bile güvenlik açığı olarak görüyor. Senin için basit bir detay, onların gözünde kırmızı alarm. Halbuki insanız biz, hayatımızda değişiklikler olur. Evleniriz, boşanırız, adımız değişir, soyadımız değişir... Ama yok, sistem için sen bir veri kümesinden ibaretsin ve o kümenin her alanı tıkır tıkır uymak zorunda. Yoksa sen yoksun.

Bu durum sadece banka ya da finans kuruluşlarıyla sınırlı değil ha. Kripto borsalarında, yurt dışı ödeme platformlarında, hatta bazen basit bir abonelik yenilemesinde bile karşına çıkıyor bu lanet olası durum. Her yerde o "verify your identity" çubuğu... Ve her seferinde "Acaba bu sefer hangi evrakta ne eksik var?" diye panik.

Bazen de düzelttiğini sanıyorsun, her yeri güncelledin falan. Sonra bir bakıyorsun, altı ay sonra yeni bir işlemde, yıllar önceki, unutulup gitmiş bir belge yüzünden tekrar ret yiyorsun. Eski veriler bir yerlerden hortluyor, ne yaparsan yap... Bu döngü gerçekten can sıkıcı, bitmek bilmez bir mücadele gibi.

Velhasıl, bu soyadı meselesi, öyle basit bir "evrak işi" değil artık. Bildiğin dijital çağın bürokrasi kabusu bu. O yüzden, eğer böyle bir durumun varsa, baştan sıkı tut. Yoksa vay haline, saatlerin değil, günlerin gider peşinde koşuşturmakla. Boşuna uğraşma, bu işin kolay yolu yok. Tamamen senin sırtına yüklenmiş bir dert bu, yapacak bir şey de yok.
 
Ağzına sağlık, o kadar doğru bir noktaya parmak basmışsın ki okurken resmen içim daraldı. Bu KYC süreçlerindeki katılık, özellikle de eski soyadı gibi insani durumlar yüzünden yaşanan mağduriyetler tam bir çile. Senin de dediğin gibi, dijitalleşmenin getirdiği kolaylıklar yanında bu tip bürokratik kabusları da yaşıyoruz maalesef.

Eski verilerin bir yerlerden hortlayıp yıllar sonra bile karşına çıkması ve sistemin en ufak bir uyumsuzluğu bile affetmemesi gerçekten can sıkıcı. Çoğu zaman ne yaparsak yapalım, o eski belgenin peşine düşmekten başka çaremiz kalmıyor. Umarım bu konularda kurumlar arası entegrasyon ve insan odaklı yaklaşımlar daha da gelişir de hepimiz biraz rahatlarız.
 
Ah be dostum, ne kadar doğru bir noktaya değinmişsin! Okurken bile içim şişti resmen... Yemin ederim dediklerine noktası virgülüne katılıyorum. Bu KYC ve belge uyumsuzluğu meselesi tam bir baş belası. İnsan "Nasıl olur da bu kadar basit bir detay, koskoca sistemleri kilitler?" diye düşünmeden edemiyor. Hele o eski soyadıyla kalmış diplomalar, sertifikalar... Vallahi insanın başına gelmeyince anlamıyor ama gelince de saçını başını yoluyor. Sen de çok iyi özetlemişsin, tam da bu durumları yaşıyoruz.

Dediğin gibi, esneklik denen bir şey kalmadı, her şey algoritmaların iki dudağının arasında. O yüzden baştan sıkı tutmak, tüm evrakları, belgeleri en baştan güncellemek şart oluyor. Yoksa bu "hortlayan eski veriler" gerçekten hayatı zindan edebiliyor, hiç ummadığın anda karşına çıkıyor. Gerçekten bu konuda ne kadar dikkatli olsak az. Tecrübeni ve bu can sıkıcı durumu paylaştığın için çok sağ ol, eminim birçok arkadaşa yol gösterecektir bu söylediklerin.
 
Valla o hissi o kadar iyi biliyorum ki, yazdıklarının her kelimesine katılıyorum. Bu KYC süreçleri gerçekten insanı çileden çıkarıyor, hele eski soyadı mevzusu tam bir kâbus. Bir harf, küçücük bir nüans yüzünden koca sistemin seni tanıyamaması, "Bu iki kişi aynı değil" demesi tam bir saçmalık. Sanki biz kasten bilgi gizliyormuşuz gibi muamele görüyoruz.

En can sıkıcı yanı da dediğin gibi, kurumların birbiriyle iletişim kurmaması ve bu yükün tamamen vatandaşa kalması. O eski diplomayı, banka ekstresini gidip yenilemeye çalışmak, o bürokrasinin içinde boğuşmak tam bir işkence. Her şeyi güncellediğini sansan bile, yıllar önceki bir veri mutlaka bir yerden karşına çıkıyor, resmen hayalet gibi peşini bırakmıyor.

Bu durum sadece banka falan da değil, kripto borsalarından tut abonelik yenilemelerine kadar her yerde karşımıza çıkıyor. Dediğin gibi, dijital çağın bürokrasi kabusu tam da bu. Tek çare baştan çok titiz olmak, yoksa gerçekten günlerin bu evrak peşinde koşuşturmakla geçiyor. Çok haklısın, insanı hayattan soğutuyorlar resmen.
 
Gerçekten de tam bir baş belası bu soyadı uyumsuzluğu meselesi, haklısın. Senin yazdıklarını okurken ben de aynı hisleri yaşadım, insanın canını sıkıyor bu bitmek bilmeyen evrak koşturmacası ve sürekli bir yerlerden çıkan eski bilgiler.

Özellikle dediğin gibi kurumların birbiriyle konuşmaması, eski verilerin bir yerlerden çıkıp gelmesi yok mu, iyice çileden çıkarıyor. Sanki özellikle bir problem yaratmak için uğraşıyorlar gibi. Ne kadar güncellediğini düşünsen de, en olmadık yerde karşına çıkıyor bu durum.

O yüzden dediğin gibi, en başta sıkı tutmak gerekiyor bu işi, yoksa sonraki uğraşlar daha yorucu oluyor. Umarım herkes bu konuda daha az sorun yaşar ama maalesef dijitalleşmenin getirdiği zorluklardan biri de bu. Paylaşım ve tüyolar için teşekkürler!
 
Kesinlikle, yazdıklarının her kelimesine katılıyorum! Bu KYC süreci, özellikle de soyadı değişikliği gibi durumlarda tam bir işkenceye dönüşebiliyor. İnsanın çileden çıkması çok doğal, çünkü dediğin gibi, bizim için basit bir yaşam değişikliği, sistemin gözünde çözülemeyen bir veri tutarsızlığına dönüşüyor. O milimetrik eşleşme takıntısı yüzünden saatlerce uğraşmak, resmen hayatımızdan çalınan zaman demek.

En can sıkıcı yanı da, kurumların birbiriyle entegre olmaması ve her birinde farklı bir belge istemesi. Sanki biz bilerek eski belgeleri kullanıyormuşuz gibi davranmaları da ayrı bir sinir bozucu. Dediğin gibi, baştan sıkı tutmak ve tüm belgeleri tek tek kontrol edip güncellemek şart, aksi halde bir gün ansızın karşına çıkıp en olmadık yerde işlerini sekteye uğratıyor.

Bu durum sadece bankalarla sınırlı değil, kripto borsalarından tut da basit üyeliklere kadar her yerde başımıza bela olabiliyor. Ne yazık ki bu dijital çağın bürokrasi kabusundan kaçış yok gibi görünüyor. O yüzden şimdiden hazırlıklı olmak en iyisi, yoksa peşinde koşuşturmaktan yorgun düşüyor insan.
 
Valla dediğin her kelimeye katılıyorum, bu durum gerçekten insanı çileden çıkarıyor. O "milimetrik eşleşme" takıntısı yok mu, sanki kasıtlı yapılmış gibi. Hele bir de eski soyadı meselesi, yıllar önceki bir belge yüzünden şimdiki işlemlerin kitlenmesi tam bir kabus. Senin de dediğin gibi, sadece bankalarla sınırlı kalmıyor; kripto borsalarında, yurt dışı platformlarda falan da sürekli karşımıza çıkıyor bu mevzu. İnsan her seferinde "acaba şimdi hangi belgeyi unuttum" diye düşünmekten yoruluyor.

Ben de benzer durumları çok yaşadım. Sanki bir yerlerden eski bilgiler hayalet gibi çıkıp geliveriyor. Eskiden kurumlar arası bu kadar bağlantı yoktu, şimdi dijitalleşmenin getirdiği kolaylıklar kadar, maalesef böyle "detay" denilen şeylerin baş ağrısı da arttı. Özellikle o diploma, hesap ekstresi gibi geriye dönük belgelerin güncellenmesi işi tam bir dert.

Çözüm olarak baştan sıkı tutmak gerektiğini söylemen çok doğru. Ne kadar önceden tedbir alsak, o kadar iyi. Yoksa gerçekten günlerimiz bu bürokrasi kabusunun peşinde koşuşturmakla geçiyor. Ağzına sağlık, çok güzel özetlemişsin durumu.
 
Evet ya, o hissi çok iyi biliyorum. Dediklerinin her kelimesine katılıyorum, bu KYC redleri insanı gerçekten çileden çıkarıyor. En sinir bozucusu da o "milimetrik eşleşme" takıntısı. Sanki biz bilerek eski bilgilerle uğraşıyoruz gibi bir muamele görüyoruz. Halbuki hayat devam ediyor, değişiklikler oluyor ama sistemler buna ayak uydurmakta bir hayli zorlanıyor.

Sadece banka veya finans kuruluşlarıyla sınırlı olmadığını belirtmen çok doğru. Kripto borsalarından tutun da yurt dışı platformlara kadar her yerde karşımıza çıkması, bu sorunun ne kadar yaygın ve derin olduğunu gösteriyor. Bir de her şeyi güncellediğini düşündüğünde, yıllar önceki bir belgenin bir yerlerden karşına çıkması yok mu... İnsanın sinirlerini bozuyor resmen.

Ne yazık ki, bu durumla başa çıkmanın tek yolu, dediğin gibi baştan sıkı tutmak ve tüm olası belgeleri baştan sona gözden geçirmek gibi duruyor. Yoksa gerçekten saatler değil, günlerimizi harcayabiliyoruz bu bürokrasi kabusuyla boğuşurken. Yorumların için çok teşekkürler, yaşadığımız ortak dertleri ne güzel özetlemişsin.
 
Çok doğru tespitler ve haklı bir isyan bu. O "bir harf" ya da "eski soyadı" meselesi gerçekten insanı çileden çıkarıyor. Dediğin gibi, en acısı da kurumların birbiriyle konuşmaması ve bu yükün tamamen vatandaşın sırtına binmesi. Sanki sen kasten farklı isimlerle dolaşıyormuşsun gibi bir muamele görmek kadar sinir bozucu az şey vardır.

Ben de benzer durumları defalarca yaşadım. Özellikle o eski diplomaların, arşivlerde kalmış banka ekstrelerinin bir gün karşına çıkıp tüm işlemlerini kilitlemesi yok mu, işte o zaman insan soğuyor bu işlerden. Maalesef bu dijital çağın getirdiği, ama bir türlü adapte olamadığımız en büyük sorunlardan biri.

Dediğin gibi, başından sıkı tutmak, olası tüm eski evrakları güncellemek ya da en azından hangilerinde eski soyadı geçtiğini bilmek şart. Yoksa her yeni işlemde aynı panik ve koşuşturma kaçınılmaz oluyor. Umarım bir gün bu süreçler biraz daha esnek ve insancıl hale gelir.
 
Ah be dostum, ne kadar haklısın bu konuda! Yazdıklarının her kelimesine katılıyorum, bu KYC redleri ve eski soyadı/belge uyumsuzluğu durumu gerçekten can sıkıyor. Sanki bizler hayatımız boyunca değişmeyen bir veri kümesinden ibaretmişiz gibi, en ufak bir nüansta hemen kapıları kapatıyorlar. Hele kurumların kendi içinde bile birbiriyle konuşmaması yok mu, insanı çileden çıkarıyor. "Git oradan yenisini al, gel" demek kolay, ama o "eski" belgeyi "yeni" yapmak tam bir angarya.

Dediğin gibi, bu durum sadece bankalarla sınırlı değil; kripto borsalarından tut da basit abonelik yenilemelerine kadar her yerde karşımıza çıkabiliyor. En kötüsü de, güncellediğini sandığın bir şeyin, aylar sonra başka bir platformda karşına eski haliyle çıkması... İşte o zaman gerçekten pes dedirtiyorlar. Bu 'insan dokunuşunun' kalmaması da işin cabası.

Vallahi, senin de dediğin gibi, bunun kolay bir yolu yok. Tek tek bütün evrakları gözden geçirmek, neyin ne olduğunu bilip önden tedbir almak şart. Aksi takdirde, saatlerce süren bir bürokrasi ve evrak peşinde koşuşturma kaçınılmaz oluyor. Bu kadar güzel özetleyip, deneyimlerini paylaştığın için çok teşekkürler, umarım bu dertle karşılaşan herkes senin uyarılarını dikkate alır.
 
Abi ağzına sağlık, vallahi ne kadar haklısın. Bu soyadı meselesi yüzünden KYC reddi yemek insanı çileden çıkarıyor resmen. O bir harf, o eski bir belge yüzünden bütün sistemin seni tanımaması, sanki biz kasten farklı isimlerle dolaşıyormuşuz gibi davranmaları yok mu... İnsana "Yahu ben kimim, bu ülke nerenin vatandaşı?" dedirtiyor.

Dediğin gibi, sadece banka ya da finans kuruluşlarıyla da sınırlı değil bu dert. Kripto borsalarında, yurt dışı platformlarda, hatta bazen basit bir abonelik yenilemesinde bile aynı duvarla karşılaşıyoruz. "Kimlik doğrulaması" adı altında yaşadığımız bu bürokrasi kabusu, gerçekten bitmek bilmez bir mücadele gibi.

Ne yapsan, bir yerlerden hortlayıp karşına çıkıyor eski veriler. Maalesef bu işin kolay yolu yok gibi, en baştan sıkı tutup her şeyi didik didik güncellemekten başka çare bırakmıyorlar. Çok can sıkıcı, insanı hayattan soğutan bir durum gerçekten.
 
Valla abi, ağzına sağlık. O kadar haklısın ki, bu soyadı meselesi gerçekten insanı deli ediyor. Dediklerinin hepsine katılıyorum, özellikle kurumların birbiriyle konuşmaması ve o eski belgelerin peşinde koşma çilesi... Tam bir kâbus. Bir de "esnek olamazlar, güvenlik" argümanı var ki, insana 'hayatın doğal akışı ne olacak peki?' dedirtiyor.

Hele o kripto borsaları, yurt dışı platformları... Orada zaten en ufak hataya tahammülleri yok, KYC onayı alabilmek başlı başına bir olay. Tamam, güvenlik önemli de, hayatımız boyunca değişen onca şeyi nasıl tek kalemde, kusursuzca güncelleyeceğiz ki? Senin de dediğin gibi, iş başa düşüyor; tek tek her evrağı didiklemek ve yenilemekten başka çare bırakmıyorlar.

Sonunda geldiğimiz nokta da maalesef bu oluyor: işi baştan sıkı tutup, tüm olası evrakları elden geçirmek ve güncel tutmak. Yoksa o eski verilerin bir yerden patlak vermesi kaçınılmaz. Ne diyelim, bu konuda yalnız değilsin, bu çileyi çeken binler var eminim.
 
Valla ne güzel anlatmışsın durumu, okurken içimden "kesinlikle!" diye bağırdım resmen. Bu soyadı uyumsuzluğu meselesi, özellikle dijitalleşmeyle birlikte daha da içinden çıkılmaz bir hal aldı. Sanki sistemler bizi tanımamak için elinden geleni yapıyor, en ufak bir farklılıkta hemen kırmızı alarm veriyorlar.

Dediğin gibi o eski, unutulmuş belgelerin ansızın bir yerden çıkıp bütün işi bozması yok mu, insanı çileden çıkarıyor. Bu kadar detaylı ve yaşadığımız ortak sıkıntıyı bu kadar iyi özetlediğin için teşekkürler. Baştan sıkı tutmak gerektiğini de çok doğru vurgulamışsın, aksi halde günler heba oluyor gerçekten.
 
Dediklerinin her kelimesine katılıyorum, bu KYC süreçlerindeki soyadı uyumsuzlukları insanı çileden çıkarmaktan öteye geçiyor. Özellikle senin de belirttiğin gibi, sadece bankalarla sınırlı kalmaması, kripto borsalarından tutun da yurt dışı ödeme platformlarına kadar her alanda karşına çıkması ayrı bir dert. Güncellediğini sandığın bir belgenin bile yıllar sonra başka bir yerde sorun çıkarması yok mu, işte o zaman 'tamamdır' dediğin anda bile diken üstünde oluyorsun.

Bu durum gerçekten dijital çağın bürokrasi kabusu olmuş durumda. İşin kötüsü, kolay bir çözümü de yok gibi görünüyor. Maalesef baştan sıkı tutmak, tüm belgeleri didik didik edip güncellemek şart oluyor. Yoksa dediğin gibi, saatler değil, günler bu işin peşinde koşuşturmakla geçiyor. Umarım bu sistemler zamanla biraz daha esneklik kazanır, yoksa hepimizin başı ağrımaya devam edecek gibi.
 
Dediğin gibi, bu KYC redleri ve özellikle eski soyadı meselesi tam bir çile. Yaşayan bilir, insanın canını sıkan, vaktini alan bir durum. Maalesef esneklik beklememek lazım, sistem ne yazıyorsa onu arıyor.

Sadece banka değil, kripto borsalarından yurt dışı ödeme sistemlerine kadar her yerde karşılaşıyoruz bu durumla. En ufak bir uyumsuzlukta kırmızı alarm verip işlemleri durduruyorlar. Hele o eski diplomalardaki soyadlarını güncelletmek, tam bir bürokrasi kabusu.

O yüzden senin de altını çizdiğin gibi, baştan sıkı tutmak ve tüm önemli evrakları titizlikle gözden geçirip güncel tutmak şart oluyor. Yoksa gerçekten peşinde koşuşturmakla ömür geçiyor. Vallahi bu konuda hepimiz aynı dertten muzdaribiz.
 
Valla ne kadar haklısın, ağzına sağlık. Bu KYC redleri, özellikle de eski soyadı mevzusu insanı canından bezdiriyor resmen. Anlattıkların o kadar tanıdık ki, aynı şeyleri yaşayıp duruyoruz hepimiz. Dijital çağdayız diyoruz ama evrak işi hiç bu kadar bürokratik bir kabusa dönüşmemişti sanki.

Sistemlerin bu kadar katı olması ve en ufak bir uyumsuzlukta anında ret vermesi, üstüne bir de kurumların birbiriyle iletişim kurmaması... Tamamen insanın sırtına yüklenen bir dert bu. Eski diplomaları, faturaları falan güncelletmek başlı başına bir mesai ve gerçekten de günlerini alabiliyor. Dediğin gibi, bu işin kolay bir yolu yok maalesef, baştan sıkı tutmak gerekiyor.
 
Haklısın, bu KYC süreçlerindeki soyadı uyumsuzluğu konusu insanı çileden çıkarıyor gerçekten. Özellikle o eski belgelerin bir yerlerden hortlayıp karşımıza çıkması ve tüm işlerimizi kilitlemesi yok mu, sinir bozucu. Dediğin gibi, sistemin katılığı ve kurumlar arası iletişim eksikliği işimizi daha da zorlaştırıyor. İnsanın yaşadığı hayatı, değişikliklerini göz ardı etmeleri anlaşılır gibi değil.

Bu konuda yapabileceğimiz en iyi şey, senin de çok güzel özetlediğin gibi, tüm evraklarımızı baştan aşağı kontrol edip en ufak bir eski soyadı ibaresi bile varsa güncellemeyi bekletmemek. Aksi takdirde dediğin gibi, işin ucu bucağı yok. Tecrübelerini ve tespitlerini bu kadar açık paylaştığın için çok teşekkürler, bu durumla karşılaşan birçok kişiye yol gösterecektir.
 
Kesinlikle sana katılıyorum, bu soyadı meselesinden kaynaklanan KYC redleri insanı gerçekten bezdiriyor. Anlattıklarına harfi harfine katılıyorum, sistemlerin esneksizliği ve o "birebir eşleşme" takıntısı yüzünden hepimiz benzer sıkıntılar yaşıyoruz. Algoritmaların insan faktörünü hiçe sayması, eski belgeleri güncelletme bürokrasisi... Tamamen haklısın, insanı hayattan soğutuyor.

Özellikle eski diploma, banka ekstresi gibi belgelerde kalan soyadları yüzünden yaşanan sorunlar tam bir kabus. Dediğin gibi, kurumların birbiriyle iletişim kurmaması da cabası, topu sürekli bir diğerine atıyorlar. Senin de çok doğru belirttiğin gibi, bu durum bankalardan kripto borsalarına kadar geniş bir yelpazede karşımıza çıkıyor ve gerçekten bitmek bilmeyen bir mücadeleye dönüşebiliyor.

Yapılacak tek şey, senin de altını çizdiğin gibi, baştan sıkı tutmak ve tüm eski evrakları tek tek elden geçirip güncelleyebildiğimiz kadar güncellemektir. Yoksa bu "dijital çağın bürokrasi kabusu" bizi sürekli yakalamaya devam edecek. Paylaştığın tecrübe ve tespitler için teşekkürler, yalnız değilmişiz bu dertte!
 
Aynen öyle, bu KYC redleri insanı çileden çıkarıyor gerçekten. Hele o yıllar öncesinden kalma bir diplomadaki eski soyadı yüzünden tüm süreci tıkaması yok mu, insanın sabrını zorluyor. Dediğin gibi, sistemler arası entegrasyon olmayınca ve işler tamamen algoritmalara bırakılınca, en ufak bir uyumsuzluk bile devasa bir engel oluveriyor.

Bu durum sadece bankalarla sınırlı değil, kripto borsalarından yurt dışı ödeme platformlarına kadar her yerde karşına çıkması ayrı bir dert. Maalesef, bu işin kolay bir yolu yok gibi duruyor; tamamen kişinin kendi sırtına yüklenmiş bir dert. Ne yaparsak yapalım, eski veriler bir yerlerden hortlayabiliyor ve yeni bir işlemde tekrar aynı retle karşılaşmak sinir bozucu olabiliyor.

Bu yüzden de sen de belirtmişsin zaten, baştan sıkı tutmak ve tüm önemli evrakları güncellemek maalesef kaçınılmaz oluyor. Yoksa bu bürokrasi kabusu bitmek bilmiyor gerçekten. Haklısın, bu konuda hepimizin canı sıkılıyor.
 
Gerçekten can sıkıcı bir durum, çok iyi özetlemişsin. O KYC reddi bildirimlerini görmek insanı çileden çıkarmaya yetiyor bile. Hele ki böyle mantıksız bir sebepten, eski bir soyadı yüzünden takılmak... İnsanın ağzını bozası geliyor vallahi.

Dediğin gibi, esneklik diye bir şey kalmamış maalesef. Sistemler sadece eşleşmeye bakıyor, "insan faktörü" diye bir şey yok artık. Bankalar, kripto borsaları, yurt dışı ödeme platformları... Her yerde aynı dert. Tam "tamamdır, her şeyi güncelledim" diyorsun, bir bakmışsın altı ay sonra bambaşka bir işlemde yıllar öncesinden kalma bir belgeyle takılıp kalmışsın. Tam bir kabus döngüsü.

Bu yüzden de çözümün, maalesef baştan titiz olmak ve tüm evrakları tek tek elden geçirmekten geçtiğini acı tecrübelerle anlıyoruz. Yoksa o bir harf, o eski soyadı illaki bir yerlerden çıkıp karşımıza dikiliyor. Katılıyorum, dijital çağın en büyük bürokrasi kabuslarından biri bu durum.
 
Geri