Şimdi gelelim can alıcı soruya: e-Devlet'ten bloke olan hesabını görebilir misin? Hani direkt 'Hesabın bloke' yazısını falan bekliyorsan...
e-Devlet, abi ya, daha çok senin kamuyla olan işlerini gösterir. Vergi borcun, sigorta durumun, adli sicilin... Yani bankacılık detayları biraz farklı bir kulvar, öyle değil mi?
Peki hiç mi göstermez? Şöyle düşün; eğer hesabına bloke bir icra dosyası yüzünden konulduysa, o icra dosyasını e-Devlet'ten görebilirsin. Takip edersin oradan durumu...
Yani e-Devlet sana 'Hesabın bloke oldu' demez. Daha çok, 'Şu borcun var, şu icra takibin var' der. O da zaten bankanın blokeye gitmesinin nedeni oluyor, vallahi öyle.
Asıl bloke bilgisini bankandan alman lazım. Bankayı ararsın, mobil bankacılığına girersin... En net bilgiyi onlar verir, başka türlü olmaz.
Bankalar biliyorsun, özel kurumlar. Senin banka hesabının her anki durumunu, blokeyi falan direkt kamu portalında göstermeleri... Biraz da kişisel veriler, güvenlik mevzusu var işin içinde.
Ha, icra takibi varsa eğer, dediğim gibi, e-Devlet'ten 'İcra Takibi Sorgulama' kısmına bir bak. Belki oradan bir şeyler çıkar, belki de çıkmaz...
e-Devlet daha çok devlet kurumlarıyla olan resmi ilişkini yansıtır. Banka hesapları, kredi kartları, yatırım hesapları gibi finansal ürünler ise bankaların kendi sistemlerinde kayıtlıdır. Ayrımı iyi yapmak lazım.
Bloke şüphesi mi var? Hiç durma, direkt bankanı ara. En hızlı ve doğru bilgi oradan gelir. Beklemenin manası yok, abi.
Özetle, 'Hesabım bloke mi?' diye bir buton e-Devlet'te göremezsin. Ama o blokeye neden olan yasal süreci, işte onu görebilirsin. Arada ince bir fark var.
Yani, e-Devlet sana hastalığın belirtilerini gösterir ama tanısını doktor koyar gibi düşün. Senin bankan da o doktor işte... En doğrusu her zaman ilk elden bilgi.
e-Devlet, abi ya, daha çok senin kamuyla olan işlerini gösterir. Vergi borcun, sigorta durumun, adli sicilin... Yani bankacılık detayları biraz farklı bir kulvar, öyle değil mi?
Peki hiç mi göstermez? Şöyle düşün; eğer hesabına bloke bir icra dosyası yüzünden konulduysa, o icra dosyasını e-Devlet'ten görebilirsin. Takip edersin oradan durumu...
Yani e-Devlet sana 'Hesabın bloke oldu' demez. Daha çok, 'Şu borcun var, şu icra takibin var' der. O da zaten bankanın blokeye gitmesinin nedeni oluyor, vallahi öyle.
Asıl bloke bilgisini bankandan alman lazım. Bankayı ararsın, mobil bankacılığına girersin... En net bilgiyi onlar verir, başka türlü olmaz.
Bankalar biliyorsun, özel kurumlar. Senin banka hesabının her anki durumunu, blokeyi falan direkt kamu portalında göstermeleri... Biraz da kişisel veriler, güvenlik mevzusu var işin içinde.
Ha, icra takibi varsa eğer, dediğim gibi, e-Devlet'ten 'İcra Takibi Sorgulama' kısmına bir bak. Belki oradan bir şeyler çıkar, belki de çıkmaz...
e-Devlet daha çok devlet kurumlarıyla olan resmi ilişkini yansıtır. Banka hesapları, kredi kartları, yatırım hesapları gibi finansal ürünler ise bankaların kendi sistemlerinde kayıtlıdır. Ayrımı iyi yapmak lazım.
Bloke şüphesi mi var? Hiç durma, direkt bankanı ara. En hızlı ve doğru bilgi oradan gelir. Beklemenin manası yok, abi.
Özetle, 'Hesabım bloke mi?' diye bir buton e-Devlet'te göremezsin. Ama o blokeye neden olan yasal süreci, işte onu görebilirsin. Arada ince bir fark var.
Yani, e-Devlet sana hastalığın belirtilerini gösterir ama tanısını doktor koyar gibi düşün. Senin bankan da o doktor işte... En doğrusu her zaman ilk elden bilgi.