PrismTambourine
Kayıtlı Kullanıcı
Yaşadım da bilirim, o telefon elinde öyle kalır insan. Hani dersin ki "Ne oldu şimdi?" Hesap bloke olmuş, tamam anladık da, bari uygulamaya girebilsem, bir baksam ne var ne yok. Ama işte o da yok, kapı duvar sanki, mobil uygulama da erişim vermiyor sana. Bildiğin banka ekranında öylece donup kalıyorsun. Can sıkıcı bir durum vallahi.
Şimdi bu durum niye oluyor, nasıl oluyor dersen, bir sürü sebebi var aslına bakarsan. Bazen ufak bir şüpheli işlem, bazen şifre denemeleri, bazen de... ne bileyim, biraz daha ciddi şeyler. Banka tabii ki kendini ve bizi korumak adına hemen basıyor kilidi, haklılar da bir yandan. Ama insan o an, o panikle ne yapacağını şaşırıyor.
Mobil uygulamadan erişemeyince, eee ne yapacaksın? İşte orası can alıcı nokta. O telefon, o bankacılık uygulaması artık iş görmüyor. Yani elindeki o akıllı cihaz, o an için sadece bir ağırlık, işe yaramayan bir parça oluyor. Hesabına da bakamıyorsun, para hareketlerini de göremiyorsun, sanki görünmez bir perde inmiş gibi.
Şimdi şöyle düşün, bir sabah kalktın, bir şey bakacaksın telefondan, hop! "Hesabınıza erişilemiyor" diye bir mesaj. İşte o anda ne hissettiğini, o anki telaşı çok iyi biliyorum ben. Hemen o an birilerine ulaşma ihtiyacı duyuyorsun, değil mi? Ama telefon bankacılığına bile bağlanmak bazen zulüm oluyor, hele o bekleme müzikleri yok mu...
Yani kısacası, mobil uygulama bir kere bloke hesaba erişim vermedi mi, artık o kanal kapalı demektir. Ne kadar zorlarsan zorla, ne kadar denersen dene, açılmıyor o kapı. Banka sistemi seni tanımıyor artık o kanal üzerinden. Bu da demek oluyor ki, alternatif yollar peşinde koşacaksın, başka çare yok.
Eee, ne yapacağız o zaman? Tabii ki ilk iş, bankanı arayacaksın, canım benim. Ama öyle sıradan bir çağrı değil bu, "Hesabım bloke oldu, mobil uygulamadan da giremiyorum" diye net bir şekilde belirteceksin. Bazen o müşteri temsilcileri de o kadar şeyi görmüş geçirmiş oluyor ki, hemen anlıyorlar durumu, yönlendiriyorlar.
Şunu da unutma, bu tür durumlarda şube en sağlam kapı çoğu zaman. Yani eğer telefonda çözemezsen, erteleme sakın, direkt şubeye git. Kimliğinle, belki yanında gerekli olabilecek diğer belgelerle birlikte. Yüz yüze iletişim her zaman işi hızlandırır, hele böyle karışık durumlarda. Lafı dolandırmadan, olduğu gibi anlatırsın derdini.
Bazı bankalar bu konuda biraz daha esnek olabiliyor, ilk bloke durumunda, telefonla bazı doğrulama adımlarıyla belki geçici bir erişim falan verebilirler. Ama çoğunlukla, iş ciddiyse, o uygulamadan sana tık yok. Onlar da haklı, güvenlik önceliği, abi.
Yani mobil uygulama erişim vermeyince, bil ki banka gerçekten ciddi bir şeyden şüphelenmiş. O yüzden de sana "Gel bakalım buraya, bir konuşalım" demek istiyorlar adeta. Paniğe kapılmak yerine, soğukkanlı olmak lazım. Sakin kal, önce bankayı ara, baktın olmuyor, doğrudan şubeye. İşin özü bu. Başka türlü çözülmez bu işler.
Bazen de olur, mobil uygulama erişim veriyor gibi yapar, ama işlem yapmaya kalktığında "İşlem yapılamıyor" der. Bu da aynı kapıya çıkar, sadece görsel bir yanılsama, bildiğin bloke o hesap, sadece uygulama seni tam kovmamış. Ama yok işte, o hesaptan bir kuruş bile hareket ettiremezsin, boşuna yorma kendini. Anladın mı? Yani kısaca, o telefon ekranında takılıp kalma, asıl çözüm başka yerde.
Şimdi bu durum niye oluyor, nasıl oluyor dersen, bir sürü sebebi var aslına bakarsan. Bazen ufak bir şüpheli işlem, bazen şifre denemeleri, bazen de... ne bileyim, biraz daha ciddi şeyler. Banka tabii ki kendini ve bizi korumak adına hemen basıyor kilidi, haklılar da bir yandan. Ama insan o an, o panikle ne yapacağını şaşırıyor.
Mobil uygulamadan erişemeyince, eee ne yapacaksın? İşte orası can alıcı nokta. O telefon, o bankacılık uygulaması artık iş görmüyor. Yani elindeki o akıllı cihaz, o an için sadece bir ağırlık, işe yaramayan bir parça oluyor. Hesabına da bakamıyorsun, para hareketlerini de göremiyorsun, sanki görünmez bir perde inmiş gibi.
Şimdi şöyle düşün, bir sabah kalktın, bir şey bakacaksın telefondan, hop! "Hesabınıza erişilemiyor" diye bir mesaj. İşte o anda ne hissettiğini, o anki telaşı çok iyi biliyorum ben. Hemen o an birilerine ulaşma ihtiyacı duyuyorsun, değil mi? Ama telefon bankacılığına bile bağlanmak bazen zulüm oluyor, hele o bekleme müzikleri yok mu...
Yani kısacası, mobil uygulama bir kere bloke hesaba erişim vermedi mi, artık o kanal kapalı demektir. Ne kadar zorlarsan zorla, ne kadar denersen dene, açılmıyor o kapı. Banka sistemi seni tanımıyor artık o kanal üzerinden. Bu da demek oluyor ki, alternatif yollar peşinde koşacaksın, başka çare yok.
Eee, ne yapacağız o zaman? Tabii ki ilk iş, bankanı arayacaksın, canım benim. Ama öyle sıradan bir çağrı değil bu, "Hesabım bloke oldu, mobil uygulamadan da giremiyorum" diye net bir şekilde belirteceksin. Bazen o müşteri temsilcileri de o kadar şeyi görmüş geçirmiş oluyor ki, hemen anlıyorlar durumu, yönlendiriyorlar.
Şunu da unutma, bu tür durumlarda şube en sağlam kapı çoğu zaman. Yani eğer telefonda çözemezsen, erteleme sakın, direkt şubeye git. Kimliğinle, belki yanında gerekli olabilecek diğer belgelerle birlikte. Yüz yüze iletişim her zaman işi hızlandırır, hele böyle karışık durumlarda. Lafı dolandırmadan, olduğu gibi anlatırsın derdini.
Bazı bankalar bu konuda biraz daha esnek olabiliyor, ilk bloke durumunda, telefonla bazı doğrulama adımlarıyla belki geçici bir erişim falan verebilirler. Ama çoğunlukla, iş ciddiyse, o uygulamadan sana tık yok. Onlar da haklı, güvenlik önceliği, abi.
Yani mobil uygulama erişim vermeyince, bil ki banka gerçekten ciddi bir şeyden şüphelenmiş. O yüzden de sana "Gel bakalım buraya, bir konuşalım" demek istiyorlar adeta. Paniğe kapılmak yerine, soğukkanlı olmak lazım. Sakin kal, önce bankayı ara, baktın olmuyor, doğrudan şubeye. İşin özü bu. Başka türlü çözülmez bu işler.
Bazen de olur, mobil uygulama erişim veriyor gibi yapar, ama işlem yapmaya kalktığında "İşlem yapılamıyor" der. Bu da aynı kapıya çıkar, sadece görsel bir yanılsama, bildiğin bloke o hesap, sadece uygulama seni tam kovmamış. Ama yok işte, o hesaptan bir kuruş bile hareket ettiremezsin, boşuna yorma kendini. Anladın mı? Yani kısaca, o telefon ekranında takılıp kalma, asıl çözüm başka yerde.