PrismCadence
Kayıtlı Kullanıcı
Şimdi canım, o hesabın bloke olması yok mu... İnsanın elini kolunu bağlıyor vallahi, bir anda kalakalıyorsun, değil mi? Ne yapacağını şaşırıyorsun, haklısın. İlk başta bir panik, bir sinir de geliyor insana, ne oldu şimdi diye.
Hani düşünsene, cebindeki para var ama ulaşamıyorsun, bu nasıl bir his, abi ya... Sanki bir duvar örülmüş gibi önüne, her şey duruyor birden.
İşte tam da bu noktada, bankanın senden beklediği o "taahhüt" meselesi devreye giriyor biraz, biliyor musun? Öyle korkulacak, altından kalkılmaz bir şey gibi düşünme hemen.
Aslında banka da kendini güvenceye almak istiyor, hem seni hem de kendi sistemini korumak derdinde biraz da. Hani bir şeyler ters gitmiş, bir şüphe oluşmuş, bunu netleştirmek istiyorlar.
Senin o hesabı açtırmak için "Tamam, ben bu durumun farkındayım, bir daha böyle bir aksaklık yaşanmaması için şunları şunları yapacağım," demen gibi bir şey bu. Çok basit aslında.
Bazen bir belge eksik kalmış olabilir, bazen bir işlem onlara garip gelmiş olabilir... Hani "bu işlem normal mi şimdi?" diye düşündürten bir durum olmuştur belki. İşte o "taahhüt"le bunu açıklığa kavuşturuyorsun.
O yüzden bankana gidip ya da onlarla iletişime geçip, o taahhüdü verirken samimi olman çok kıymetli. Çünkü onlar da karşısında senin iyi niyetini görmek ister.
"Ben bu durumu anladım, bundan sonra dikkat edeceğim," dediğinde, inanın birçok kapı açılıyor. Yoksa öyle havada kalan şeyleri kimse çözmek istemez ki.
Mesela, eğer harcamanla ilgili bir sorun varsa, "bundan sonra daha dikkatli olacağım, limitlerime bakacağım" diyebilirsin. Ya da bilgi eksikliğinden olduysa, "gerekli evrakları tamamlayacağım" dersin.
Öyle çok karmaşık cümleler kurmaya da gerek yok aslında. Kendi dilinle, içinden geldiği gibi anlatırsın derdini, çözüm önerini... Onlar da zaten bir yol gösterir sana.
Zaten onlar da biliyor, kimse bile isteye böyle bir duruma düşmek istemez. Yani senin de iyi niyetli olduğunu varsayıyorlar genellikle.
Hani bankadaki görevli de bir insan nihayetinde, seninle empati kurabilir. Yeter ki sen o ilk adımı atıp, "Ben buradayım, çözmek istiyorum" mesajını ver.
Yani kısacası, bloke olan hesabın tekrar aktifleşmesi için bankana bir nevi söz vermen gerekiyor. Bu sözle, onların da içini rahatlatmış oluyorsun.
Ve gör bak, bu küçük adımla, o can sıkan bloke durumu nasıl da çözülüveriyor birdenbire... Hiç gözünde büyütme sakın. Çoğu zaman küçük bir konuşmaya bakar işler.
Hani düşünsene, cebindeki para var ama ulaşamıyorsun, bu nasıl bir his, abi ya... Sanki bir duvar örülmüş gibi önüne, her şey duruyor birden.
İşte tam da bu noktada, bankanın senden beklediği o "taahhüt" meselesi devreye giriyor biraz, biliyor musun? Öyle korkulacak, altından kalkılmaz bir şey gibi düşünme hemen.
Aslında banka da kendini güvenceye almak istiyor, hem seni hem de kendi sistemini korumak derdinde biraz da. Hani bir şeyler ters gitmiş, bir şüphe oluşmuş, bunu netleştirmek istiyorlar.
Senin o hesabı açtırmak için "Tamam, ben bu durumun farkındayım, bir daha böyle bir aksaklık yaşanmaması için şunları şunları yapacağım," demen gibi bir şey bu. Çok basit aslında.
Bazen bir belge eksik kalmış olabilir, bazen bir işlem onlara garip gelmiş olabilir... Hani "bu işlem normal mi şimdi?" diye düşündürten bir durum olmuştur belki. İşte o "taahhüt"le bunu açıklığa kavuşturuyorsun.
O yüzden bankana gidip ya da onlarla iletişime geçip, o taahhüdü verirken samimi olman çok kıymetli. Çünkü onlar da karşısında senin iyi niyetini görmek ister.
"Ben bu durumu anladım, bundan sonra dikkat edeceğim," dediğinde, inanın birçok kapı açılıyor. Yoksa öyle havada kalan şeyleri kimse çözmek istemez ki.
Mesela, eğer harcamanla ilgili bir sorun varsa, "bundan sonra daha dikkatli olacağım, limitlerime bakacağım" diyebilirsin. Ya da bilgi eksikliğinden olduysa, "gerekli evrakları tamamlayacağım" dersin.
Öyle çok karmaşık cümleler kurmaya da gerek yok aslında. Kendi dilinle, içinden geldiği gibi anlatırsın derdini, çözüm önerini... Onlar da zaten bir yol gösterir sana.
Zaten onlar da biliyor, kimse bile isteye böyle bir duruma düşmek istemez. Yani senin de iyi niyetli olduğunu varsayıyorlar genellikle.
Hani bankadaki görevli de bir insan nihayetinde, seninle empati kurabilir. Yeter ki sen o ilk adımı atıp, "Ben buradayım, çözmek istiyorum" mesajını ver.
Yani kısacası, bloke olan hesabın tekrar aktifleşmesi için bankana bir nevi söz vermen gerekiyor. Bu sözle, onların da içini rahatlatmış oluyorsun.
Ve gör bak, bu küçük adımla, o can sıkan bloke durumu nasıl da çözülüveriyor birdenbire... Hiç gözünde büyütme sakın. Çoğu zaman küçük bir konuşmaya bakar işler.