DeryaSoul
Kayıtlı Kullanıcı
Bloke olan bir hesap, zaten kendi başına yeterince can sıkıcı bir durum, insan ne yapacağını şaşırıyor çoğu zaman. Ama bir de o hesapta hiç unuttuğun, belki de varlığını bile hatırlamadığın otomatik ödeme talimatları varsa, işte o zaman işler iyice çetrefilleşiyor sanki.
Düşünsene, her ay tıkır tıkır çekilen bir fatura, bir kredi taksiti ya da abonelik ücreti… Sen hesabın bloke olduğunu fark edene kadar, o ödeme talimatı da öylece ortada kalakalıverir, ne yapsın garibim, denemez mi?
İşte o deneme anı, sistemde bir "ödeme gerçekleştirilemedi" notu düşüyor, belki bir değil, iki değil, birkaç kere... Hadi bakalım, bir de üstüne gecikme zammı, faizler biniveriyor, sanki bir kar topu gibi büyüyor mesele.
Abi ya, insan işte o an anlıyor bazı şeyleri. Hani o güvendiğin, hep arkamda durur dediğin otomatik ödemeler, aslında senin hesabının durumuna bağlı, o kadar da bağımsız değiller yani...
Bankanla konuşmak, bloke olan hesabın akıbetini sormak kadar, belki ondan daha da önemlisi, o otomatik ödeme talimatlarını ne yapacağını öğrenmek... Yoksa bir de bakmışsın, o faturanın sahibi kurum da sana başka bir yoldan ulaşmaya çalışıyor, icra mektupları falan... Vallahi hiç hoş olmaz.
Peki ya o talimatları iptal etsen? Ya da başka bir hesaba yönlendirsen? İşte tam da bu noktada biraz kafa yormak, telefon elinde ya bankanı ya da ilgili kurumu aramak gerekiyor gibi. Her şey kendi kendine hallolmuyor çoğu zaman, öyle beklesek olmaz.
Kim bilir, belki de bir bankacının dediği gibi, "Hiçbir sistem insan iradesinin ve takibinin yerini tutmaz." O otomatik sistemler bize kolaylık sağlıyor eyvallah, ama bazen küçük bir aksaklık, bütün o kolaylığı alıp götürüyor, seni bir kaosun ortasına bırakıyor işte.
Herkesin başına gelebilir böyle şeyler, kimse bilemez ki... Bir anlık dikkatsizlik, bir hesap karmaşası, sonrası peş peşe gelen sıkıntılar... O yüzden, arada bir banka hesaplarına şöyle bir göz atmak, otomatik talimatları kontrol etmek, kötü bir fikir değil sanki. Ne dersin?
Düşünsene, her ay tıkır tıkır çekilen bir fatura, bir kredi taksiti ya da abonelik ücreti… Sen hesabın bloke olduğunu fark edene kadar, o ödeme talimatı da öylece ortada kalakalıverir, ne yapsın garibim, denemez mi?
İşte o deneme anı, sistemde bir "ödeme gerçekleştirilemedi" notu düşüyor, belki bir değil, iki değil, birkaç kere... Hadi bakalım, bir de üstüne gecikme zammı, faizler biniveriyor, sanki bir kar topu gibi büyüyor mesele.
Abi ya, insan işte o an anlıyor bazı şeyleri. Hani o güvendiğin, hep arkamda durur dediğin otomatik ödemeler, aslında senin hesabının durumuna bağlı, o kadar da bağımsız değiller yani...
Bankanla konuşmak, bloke olan hesabın akıbetini sormak kadar, belki ondan daha da önemlisi, o otomatik ödeme talimatlarını ne yapacağını öğrenmek... Yoksa bir de bakmışsın, o faturanın sahibi kurum da sana başka bir yoldan ulaşmaya çalışıyor, icra mektupları falan... Vallahi hiç hoş olmaz.
Peki ya o talimatları iptal etsen? Ya da başka bir hesaba yönlendirsen? İşte tam da bu noktada biraz kafa yormak, telefon elinde ya bankanı ya da ilgili kurumu aramak gerekiyor gibi. Her şey kendi kendine hallolmuyor çoğu zaman, öyle beklesek olmaz.
Kim bilir, belki de bir bankacının dediği gibi, "Hiçbir sistem insan iradesinin ve takibinin yerini tutmaz." O otomatik sistemler bize kolaylık sağlıyor eyvallah, ama bazen küçük bir aksaklık, bütün o kolaylığı alıp götürüyor, seni bir kaosun ortasına bırakıyor işte.
Herkesin başına gelebilir böyle şeyler, kimse bilemez ki... Bir anlık dikkatsizlik, bir hesap karmaşası, sonrası peş peşe gelen sıkıntılar... O yüzden, arada bir banka hesaplarına şöyle bir göz atmak, otomatik talimatları kontrol etmek, kötü bir fikir değil sanki. Ne dersin?