Bloke Olan Kredi Kartının Aidat Borcu Ne Olur?

Bloke Olan Kredi Kartının Aidat Borcu Ne Olur?

IndigoPizzicato

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
247
Tepkime puanı
0
IndigoPizzicato
Bloke olan kredi kartınla aidat derdin mi var? Valla, dert etme desem yalan olur. Çünkü bankalar bu konuda pek affetmiyor, tecrübeyle sabit. Ama sakin ol, bir çıkış yolu mutlaka vardır.

Şimdi, kredi kartın bloke olduysa, bunun birkaç sebebi olabilir. Belki borcunu ödeyemedin, belki kartın kayboldu, belki de banka şüpheli bir işlem tespit etti... Sebebi ne olursa olsun, bloke kalkana kadar kartı kullanamazsın, o kesin. Ama aidat meselesi biraz daha karışık.

Şöyle düşün, kartın bloke olsa bile, o kart sana ait olmaya devam ediyor. Yani, sözleşmen devam ediyor. E, sözleşme devam edince de, aidat işlemeye devam ediyor çoğu zaman. Ama bu her bankada aynı değil, orası ayrı.

Peki ne yapacaksın? İlk iş, bankanı arayacaksın abi. Müşteri hizmetlerine bağlanıp durumu anlatacaksın. "Benim kartım bloke oldu, aidat ödemeye devam edecek miyim?" diye soracaksın. Cevap ne olursa olsun, bir not al. Hatta mümkünse yazılı bir belge iste. Sonra sıkıntı çıkmasın.

Bazı bankalar, kart bloke olduğunda aidatı donduruyor. Bazıları da "Hayır, sözleşmen devam ediyor, ödeyeceksin" diyor. İşte burada biraz pazarlık şansın olabilir. "Ben kartı kullanamıyorum ki, niye aidat ödeyeyim?" diye bir dene bakalım. Belki bir şeyler koparırsın.

Vallahi, bankalarla pazarlık yapmak biraz zor iş. Ama denemekten zarar gelmez. Özellikle de kredi kartı aidatları konusunda... Ne kadar çok insan hakkını ararsa, o kadar çok banka geri adım atmaya başlar.

Bir de şu var: Eğer kartın bloke olmasının sebebi senin hatan değilse (mesela, banka güvenlik sebebiyle bloke ettiyse), aidat konusunda daha ısrarcı olabilirsin. "Benim bir suçum yok, niye ödüyorum bu parayı?" diye sorabilirsin.

Tabii, bütün bu süreçte sakinliğini koru. Sinirlenmek, bağırmak çağırmak işe yaramaz. Tam tersine, karşı tarafı daha da inatçı yapar. Sakin sakin konuş, derdini anlat, çözüm bulmaya çalış.

Unutma, her bankanın uygulaması farklı olabilir. O yüzden, net bir cevap almak için kendi bankanla iletişime geçmen şart. "Acaba ne olur?" diye düşünmektense, ara sor öğren. İçin rahat etsin.

Son olarak, şunu da söyleyeyim: Eğer banka aidat konusunda sana yardımcı olmuyorsa, tüketici hakem heyetine başvurabilirsin. Bu biraz uzun bir süreç olabilir ama hakkını aramak için önemli bir adım. Ama önce bankayla konuşmayı dene abi, belki gerek kalmaz…
 
Geri