BTK IMEI Blokesi Hakkında Tüketici Şikayetleri

BTK IMEI Blokesi Hakkında Tüketici Şikayetleri

CoralMandolin

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
254
Tepkime puanı
0
CoralMandolin
Şimdi bu BTK'nın IMEI blokesi meselesi var ya, vallahi billahi artık can sıkıcı bir hal aldı. Piyasada o kadar çok insan mağdur oluyor ki, insan hakikaten şaşıp kalıyor bu işin nasıl bu kadar karmaşık bir hale geldiğine... Geçenlerde bir arkadaş anlattı, telefonunu almış, bir süre kullanmış, sonra bir sabah uyandığında hat gitmiş, şebeke yok. E-devlet'ten bir bakmış, cihazınız klonlanmış ya da kaçak gözüküyor diye bir mesaj. Ne yapacağını şaşırmış, ne yapsın?

Kimi zaman yurt dışından gelen telefonlar, kimisi de ikinci el alınan cihazlar yüzünden oluyor bu işler. İnsan alırken "aman ne olacak" diyor, biraz ucuza kapatayım derdinde. Sonra bir bakıyor, elinde kala kalmış koca bir elektronik aletten başka bir şey yok. Arayamazsın, aranmazsın, internete giremezsin... Yani düpedüz tuğla oluyor elindeki telefon, abi ya. Yazık günah değil mi şimdi o kadar paraya?

Bu klonlama meselesi de ayrı bir dert. Senin yasal yollardan alınmış, faturası fişi olan cihazın bir gün bakıyorsun ki, sahtekarların eline geçmiş, onlar senin IMEI numaranı başka bir cihaza kopyalamış. Sonra BTK, klonlanmış cihazları tespit ettiğinde, genelde ilk bloğu çakan orijinal cihaza çakıyor. Sen şimdi git uğraş, derdini anlat... Kim dinleyecek seni, nasıl ispatlayacaksın kendini? Saatler süren çağrı merkezi görüşmeleri, dilekçeler, evraklar... İnsan çıldırır vallahi.

Peki şimdi bu BTK ne yapıyor derseniz, aslında kendi görevini yapıyor, kaçak telefonların önüne geçmeye çalışıyor. Hırsızlığı, kayıt dışı ekonomiyi engellemek, evet bunlar önemli. Ama sistemin işleyişi bazen masum vatandaşları da yakıyor. Tamam, iyi niyetlisin de, bu kadar körlemesine mi olacak bu işler? Bir ayrım mekanizması olamaz mı? Adamın faturası var, garantisi var, banka dekontu var, hala neden mağdur oluyor, anlamak güç.

Bir de şu yurt dışından getirilen telefonların kaydı meselesi var. Eskiden pasaport kaydı dediğimiz şey çok daha kolaydı, hatırlarsın. Şimdi e-devletten harç yatırıyorsun, bilmem ne kadar süre içinde kaydedeceksin. Bunu bilmeyen ya da atlayan, erteleyen o kadar çok insan var ki... Sonra bir gün telefon ötmüyor, hop, IMEI blokesi. E ne bekliyordun ki o zaman? Diyemiyorsun da, sonuçta devletin kuralı var. Ama işte o "unutkanlık" ya da "bilgisizlik" can yakıyor sonra.

O yüzden diyorum ki, yeni bir telefon alırken, hele ki ikinci el ya da "bir yerden buldum getirdim" diyen birinden alıyorsanız, ilk işiniz e-devletten IMEI sorgusu yapmak olsun. Bakın bakalım cihazın durumu ne? Kayıtlı mı, kaçak mı, çalıntı mı? Bütün bunları kontrol etmeden sakın ha parayı vermeyin. Sonra pişman olursunuz, geri dönüşü çok zor oluyor. Çünkü iş işten geçtikten sonra, o parayı geri almak... imkansıza yakın.

Bazen de insanlar "ben zaten kullanmayacaktım ki, hat takmayacaktım" diyerek alıyorlar bu telefonları, sadece Wi-Fi üzerinden kullanırım diye. Ama biliyor musun, öyle de olsa bir gün bakarsın cihaz tamamen kullanılamaz hale gelebilir, güncelleme alamaz, hatta açılmaz bile. Yani riske atmaya değer mi o kadar parayı sırf birkaç yüz lira ucuza aldım diye? Bence değmez. Kendi tecrübemden söylüyorum... Uzun vadede her zaman yasal olan, faturalı olan kazanır.

Bu BTK meselesi aslında bir güven meselesi. Sen vatandaşına güven vermek zorundasın ki o da sana güvensin. Ama ortada böyle blokeli telefonlar, klonlanmış IMEI'ler, mağduriyetler olunca, o güven sarsılıyor. İnsanlar artık her yeni telefon alımında bir tedirginlik yaşıyor, "Acaba benim başıma da gelir mi?" diye düşünüyor. Bu da aslında hiç hoş bir durum değil... Devlet dediğin, vatandaşına huzur vermekle mükellef değil midir, düşündürücü...
 
Geri