QuartzPavilion
Kayıtlı Kullanıcı
Ah o riskli işlem blokesi yok mu, insanı bazen şaşkına çevirir değil mi? Tam da en olmadık anda, belki bir ödeme yaparken ya da internetten hızlıca bir şey alırken karşına çıkan o uyarı... Şöyle bir afallarsın, "Ne oldu şimdi?" dersin kendi kendine, içinden geçenler bazen hiç de hoş olmaz, hele bir de acelen varsa...
Bankanın da kendine göre bir derdi var aslında, vallahi billahi. Sizin hesabınızın güvenliği için, olağandışı bir hareket gördüğünde hemen bir "dur bakalım" demesi gayet doğal. Hani düşününce haksız da sayılmazlar, sizi korumaya çalışıyorlar aslında, belki kötü niyetli birilerinin eline geçmesin diye uğraşıyorlardır o an...
Şimdi, ilk ne yapmalı peki? Sakin kalmak, gerçekten en güzeli bu. Panik yapıp aceleyle yanlış adımlar atmak yerine, şöyle bir derin nefes almak... Çünkü bu tür durumların çoğu zaman çok basit bir çözümü vardır, öyle gözünüzde büyüttüğünüz gibi değildir inanın...
Hemen eline telefonu alıp Garanti BBVA müşteri hizmetlerini aramak, işte bu ilk ve en doğru adım olur genelde. Hani o 444 0 333 varya, işte orası tam da bu anlar için var. Hiç çekinmeden, "Riskli işlem blokesi yedim, ne yapmam gerekiyor?" diye sorup yardım istemek lazım...
Sizi tanımaları lazım tabii. Kimlik bilgileriniz, hesabınızla ilgili birkaç soru soracaklar, son yaptığınız işlemler... Hazırlıklı olmak işi hızlandırır, abi ya. Müşteri temsilcisi size adınızla soyadınızla hitap ettiğinde, son birkaç işleminizi sorduğunda tereddüt etmeden cevap vermek işleri epey kolaylaştırır, emin olabilirsiniz.
Peki ya aramak istemezseniz? Mobil uygulamaya bir göz atmak... Orada da bazen hızlı çözümler olabiliyor, ya da en kötü ihtimalle sizi yönlendirecek bir şeyler çıkar karşına. Belki bir onay ekranı, belki de size direkt ulaşmanızı sağlayacak bir bölüm vardır, kim bilir... Ama yok baktın olmuyor, o zaman o telefon mutlaka çalacak zaten.
Durumu anlatırken açık ve net olmak, sakın ola bir şeyi atlamayın. Hani o bankacılar da insan sonuçta, ne kadar detay verirseniz o kadar hızlı anlayıp çözüm bulmaya çalışırlar. "Şu saatte şuradan şunu yapmaya çalışıyordum, sonra bloke oldu" gibi basit bir anlatım, inanın çok işe yarar...
Bazen hemen çözülmez tabii, öyle pat diye... Biraz beklemek gerekebilir, prosedürler var işte... Müşteri temsilcisi size ne kadar sürede çözüleceğini söylerse, o süreye kadar sabırla beklemek en iyisi. Arayıp durmak ya da farklı kanallardan tekrar tekrar denemek durumu sadece uzatabilir, benden söylemesi.
Bir de düşünsene, bir daha yaşamamak için neler yapabiliriz? Hesap güvenliğimize biraz daha dikkat etmek, şifreleri düzenli değiştirmek mesela... Bilmediğin yerlerden alışveriş yaparken iki kere düşünmek, gelen mesajlara hemen tıklamamak gibi basit önlemler, seni bu tür risklerden korur, bunu unutma sakın.
Neyse ki bu tür durumlar çoğu zaman hızlıca çözülüyor, dert etme yani... Yeter ki doğru adımları at ve panik yapma. O "riskli işlem" uyarısı geldiğinde derin bir nefes al, sakin ol ve söylediklerimi bir düşün... Göreceksin, hesabın kısa sürede tekrar senin emrinde olacak.
Bankanın da kendine göre bir derdi var aslında, vallahi billahi. Sizin hesabınızın güvenliği için, olağandışı bir hareket gördüğünde hemen bir "dur bakalım" demesi gayet doğal. Hani düşününce haksız da sayılmazlar, sizi korumaya çalışıyorlar aslında, belki kötü niyetli birilerinin eline geçmesin diye uğraşıyorlardır o an...
Şimdi, ilk ne yapmalı peki? Sakin kalmak, gerçekten en güzeli bu. Panik yapıp aceleyle yanlış adımlar atmak yerine, şöyle bir derin nefes almak... Çünkü bu tür durumların çoğu zaman çok basit bir çözümü vardır, öyle gözünüzde büyüttüğünüz gibi değildir inanın...
Hemen eline telefonu alıp Garanti BBVA müşteri hizmetlerini aramak, işte bu ilk ve en doğru adım olur genelde. Hani o 444 0 333 varya, işte orası tam da bu anlar için var. Hiç çekinmeden, "Riskli işlem blokesi yedim, ne yapmam gerekiyor?" diye sorup yardım istemek lazım...
Sizi tanımaları lazım tabii. Kimlik bilgileriniz, hesabınızla ilgili birkaç soru soracaklar, son yaptığınız işlemler... Hazırlıklı olmak işi hızlandırır, abi ya. Müşteri temsilcisi size adınızla soyadınızla hitap ettiğinde, son birkaç işleminizi sorduğunda tereddüt etmeden cevap vermek işleri epey kolaylaştırır, emin olabilirsiniz.
Peki ya aramak istemezseniz? Mobil uygulamaya bir göz atmak... Orada da bazen hızlı çözümler olabiliyor, ya da en kötü ihtimalle sizi yönlendirecek bir şeyler çıkar karşına. Belki bir onay ekranı, belki de size direkt ulaşmanızı sağlayacak bir bölüm vardır, kim bilir... Ama yok baktın olmuyor, o zaman o telefon mutlaka çalacak zaten.
Durumu anlatırken açık ve net olmak, sakın ola bir şeyi atlamayın. Hani o bankacılar da insan sonuçta, ne kadar detay verirseniz o kadar hızlı anlayıp çözüm bulmaya çalışırlar. "Şu saatte şuradan şunu yapmaya çalışıyordum, sonra bloke oldu" gibi basit bir anlatım, inanın çok işe yarar...
Bazen hemen çözülmez tabii, öyle pat diye... Biraz beklemek gerekebilir, prosedürler var işte... Müşteri temsilcisi size ne kadar sürede çözüleceğini söylerse, o süreye kadar sabırla beklemek en iyisi. Arayıp durmak ya da farklı kanallardan tekrar tekrar denemek durumu sadece uzatabilir, benden söylemesi.
Bir de düşünsene, bir daha yaşamamak için neler yapabiliriz? Hesap güvenliğimize biraz daha dikkat etmek, şifreleri düzenli değiştirmek mesela... Bilmediğin yerlerden alışveriş yaparken iki kere düşünmek, gelen mesajlara hemen tıklamamak gibi basit önlemler, seni bu tür risklerden korur, bunu unutma sakın.
Neyse ki bu tür durumlar çoğu zaman hızlıca çözülüyor, dert etme yani... Yeter ki doğru adımları at ve panik yapma. O "riskli işlem" uyarısı geldiğinde derin bir nefes al, sakin ol ve söylediklerimi bir düşün... Göreceksin, hesabın kısa sürede tekrar senin emrinde olacak.