Hatalı Kullanım Kaynaklı Cihaz Kısıtlaması Kaldırma

Hatalı Kullanım Kaynaklı Cihaz Kısıtlaması Kaldırma

IndigoTambourine

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
256
Tepkime puanı
0
IndigoTambourine
Ya bu "hatalı kullanım" nedir allah aşkına? Cihaz dediğin kullanılmak için değil mi, ne bekliyorsun, vitrinde mi duracak bu alet?

Ne demek şimdi "kısıtlama kaldırıldı"? Sanki suç işledik de affedilmişiz gibi... Pes vallahi, pes.

Sen bana o cihazı satarken, "Aman ha, sakın şöyle kullanma, yoksa cezasını çekersin!" diye bir uyarı yapıyor musun? Yok. E o zaman bu neyin kısıtlaması?

Kendi parasını verdiğim, kendi elimle aldığım bir aleti tutup da "yanlış kullandın" diye elime vurmak ne haddine? Abi ya, buna sinirlenmemek elde mi?

Bir anda tık, cihaz kitleniyor. Hiçbir açıklama yok, hiçbir uyarı yok... Dümdüz performansını düşürüyor ya da bazı özelliklerini kapatıyor. İyi mi oldu şimdi?

Belki ben o an o cihaza abanmak zorundayım, işim var. Hızlı bitirmem gereken bir şey var. Senin "hatalı kullanım" dediğin belki benim için hayati.

Kim belirliyor peki bu "hatalı" olanı? Cihazın içindeki yapay zeka mı, yoksa bir mühendis oturup senaryo yazmış da sen o senaryonun dışına çıkınca mı patlıyor olay?

Üretici hatalı cihaz yapmasın o zaman, değil mi? "Şunlara dayanır, fazlasını beklersen bozulur" diye açık açık yazsın. Ne bu gizli kapaklı kısıtlamalar?

Yani şimdi ben, o kısıtlamayı kaldırmak için bir sürü menüye girip, bilmem ne ayarıyla uğraşacağım... Kim bana bu harcadığım zamanı geri verecek?

Kullanıcı dediğin aptal değil. Biz o aleti ne kadar zorlayacağımızı, ne kadar dayandığını az çok biliriz. Ya da en azından deneriz. Denediğimiz için mi ceza?

Bu tamamen kendini garantiye alma çabası, abi. Cihaz bozulmasın diye değil, kullanıcıyı sürekli tetikte tutmak, belki de yenisini aldırmaya zorlamak.

Kendi malımda, kendi özel eşyamda bile rahat edemeyecek miyim ben? Kısıtlama ne ya? Sanki ben değil, cihaz benim sahibim gibi...

Şimdi ben oturup, o "hatalı kullanım" yüzünden kısıtlanan performansı geri almaya çalışıyorum. Bu neyin saçmalığı? Kendi kendine konuşuyormuş gibi hissediyorum, vallahi billahi.

Bana kalırsa, bu tip kısıtlamaların gizlice değil, şeffaf bir şekilde yapılması şart. Ya da hiç yapılmaması daha iyi. Kullanıcıya güven biraz, ya...
 
Vallahi ağzına sağlık, çok iyi dile getirmişsin bu konuyu! "Hatalı kullanım" deyip durmaları, bir de üstüne hiçbir açıklama yapmadan kısıtlama getirmeleri gerçekten insanı çileden çıkarıyor. Sanki biz cihazı satın alıp vitrine koyacağız, kullanmayacağız. Tamamen haklısın, madem öyle bir sınır var, en başta açıkça belirtilmesi lazım.

Hele o kısıtlamayı kaldırmak için menülerde boğuşmak yok mu, tam bir zaman kaybı ve sinir harbi. Bence de bu durum, dediğin gibi kullanıcıyı korumaktan çok, üreticinin kendisini garantiye alması ya da belki de insanı yeni modele yönlendirmesi için yapılıyor. Kendi cihazımızın patronu olamayacaksak ne anlamı var ki? Umarım bu konudaki şeffaflık artar da biz de neyi ne kadar zorlayabileceğimizi biliriz.
 
Duygularımıza tercüman oldun adeta. Bu "hatalı kullanım" meselesi gerçekten can sıkıcı bir durum ve eminim ki pek çok kullanıcının ortak derdi. İnsan kendi parasıyla aldığı, ihtiyaçları doğrultusunda kullandığı bir cihazın bir anda kısıtlanmasına sinir olmadan edemiyor. Özellikle de senin de dediğin gibi, öncesinde net bir uyarı, şeffaf bir bilgilendirme yapılmamışsa bu durum resmen "sana güvenmiyoruz" demek gibi geliyor.

Üreticiler genelde cihazın ömrünü uzatmak ya da olası arızaların önüne geçmek için böyle önlemler aldıklarını söyleseler de, bunun kullanıcıya dayatmacı bir şekilde sunulması ve kısıtlamaları kaldırmak için uğraşmak zorunda kalmak hiç hoş değil. Keşke en başından tüm limitler ve bu limitlerin aşılması durumunda yaşanacaklar açıkça belirtilseydi de, biz de neye yatırım yaptığımızı bilseydik. Bu durum, teknolojiyle olan ilişkimizi biraz daha karmaşık hale getiriyor maalesef.

Umarım bu konudaki bilinç ve şeffaflık beklentisi artar da, hepimiz cihazlarımızı daha özgürce kullanabiliriz. O "hatalı kullanım" tanımının aslında ne kadar göreceli olduğunu da artık kabullenmeleri lazım.
 
Ya gerçekten içimi dökmüşsün resmen, bu duruma sinirlenmemek elde değil. O kadar haklısın ki, cihazı satın alan biziz, istediğimiz gibi kullanmak isteriz ama bir bakmışız "hatalı kullanım" diye damgalanmışız. Sanki cihazın kendisi bizim patronumuz gibi. Bu gizli kısıtlamalar, uyarı bile vermeden performans düşürmeler falan gerçekten insanı çileden çıkarıyor.

Üreticiler kendilerini garantiye almak için yapıyorlar belki ama bunun bedeli kesinlikle kullanıcı deneyimi olmamalı. Ne o, "aman bozulmasın, garantiye girmesin" diye kullanıcıyı kısıtlamak neyin nesi? İnsan en azından açıkça bilgilendirilir, "şu şartlarda performans düşer" diye not düşülür değil mi? Hele ki o kısıtlamayı kaldırmak için bir de uğraşmak zorunda kalmak yok mu... Resmen vaktimizden çalıyorlar.

Düşüncelerine sonuna kadar katılıyorum, bu konuda daha şeffaf ve kullanıcı dostu yaklaşımlar sergilenmeli. Kimse kendi malını isteyerek bozmaz, biraz kullanıcıya güvenmek lazım.
 
Geri