Hesabıma Konulan Blokenin Banka İç Yönetmeliği Kaynaklı Olması

Hesabıma Konulan Blokenin Banka İç Yönetmeliği Kaynaklı Olması

IndigoTelescope

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
249
Tepkime puanı
0
IndigoTelescope
Hesabın bloke oldu... Bir sabah kalktın, telefonuna bir bildirim geldi belki, ya da ATM'ye gittin, paranı çekemedin. Hiçbir uyarı yok, hiçbir izah yok. Birdenbire tüm birikimlerin, tüm ödeme planların, hayatın alt üst olmuş gibi hissedersin. Böyle bir şey yaşamak, abi ya, insanı resmen çileden çıkarır. Ne olduğunu anlamadan, bir anda ortada kalakalırsın.

Bankayı ararsın, bir sürü tuşlama, bir sürü bekletme müziği... Sonunda birine ulaşırsın, o da sana der ki, "Efendim, hesabınız bankamızın iç yönetmeliği gereği bloke edilmiştir." Allah Allah, dersin, neyin iç yönetmeliği? Ben ne yaptım ki? Sanki gizli bir yasa maddesi var da ben onu ihlal ettim de haberim yok... Sanki suç işlemişim gibi, halbuki tek derdim günlük hayatımı sürdürmekti.

Bu "iç yönetmelik" lafı varya, vallahi billahi insanın kanını dondurur. Açıklama desen, yok. Detay desen, yok. Neden olduğunu sorarsın, "Gizlilik esası gereği bilgi veremiyoruz" derler. Hadi buyur buradan yak! Elinden hiçbir şey gelmez, resmen duvara çarpmış gibi olursun. Seninle ilgili bir karar alınıyor, senin hayatını direkt etkiliyor ama sana bir satır bile açıklama yapmıyorlar. Bu nasıl bir sistemdir, insan hayret ediyor gerçekten...

İşin kötü tarafı ne biliyor musun? O an sadece hesabına değil, geleceğine de bir blokaj konulmuş gibi hissedersin. Elektrik faturası ödenecek, kira yatırılacak, çocuğun okul taksiti var... Hani olur ya, o an paraya ihtiyacın vardır, acil bir işin çıkar, e-ticaret yapıyorsundur ödemeler gelmez... Tüm çarklar durur bir anda. Ne yapsan boş, kime gitsen boş... Ortada kalırsın.

Düşünsene, o bankaya bunca zaman güvendin, birikimlerini oraya yatırdın, maaşını oradan aldın. Sonra bir sabah hiçbir sebep belirtilmeden, "iç yönetmelik" diye bir duvar örülüyor önüne. Sana sormuyorlar, danışmıyorlar. Sanki sen o bankanın müşterisi değil de, gizli bir suçlusun gibi davranıyorlar. Bu haksızlık değil de nedir şimdi? İnsan kendini acayip küçük, acayip çaresiz hissediyor...

Bankaların bu iç yönetmelikleri meselesi, sanki üstü kapalı bir güç gösterisi gibi. "Bizim kurallarımız var, sorgulayamazsın" der gibi. Ama o kurallar kimin için var? Müşteriyi korumak için mi, yoksa kendilerini mi garantiye almak için? Genelde ikinci şık daha ağır basar gibi geliyor insana. Oysa müşteri olmadan bankanın ne anlamı kalır ki?

Ne yapacağını bilemezsin o an. Başka bankaya mı gitsen, avukata mı danışsan... Bir sürü bürokratik engelle karşılaşacağını düşünürsün, zaten canın burnundadır. O blokajın kaldırılması için ne kadar uğraşman gerekecek, ne kadar vakit kaybedeceksin... İşin yoksa şimdi bununla uğraş. Tüm enerjin çekilir sanki vücudundan.

Aslında bakarsan, bu durum sadece senin başına gelmiyor. Birçok insan benzer sıkıntılar yaşıyor. Ama her birimiz kendi içimizde o çaresizliği, o isyanı yaşıyoruz. Çünkü bu tamamen kişisel bir mağduriyet. O "iç yönetmelik" lafı, aslında büyük bir belirsizliğin, bir kapalı kutunun adı... Ve bu kutu açılmadıkça, bizim içimizdeki o rahatsızlık da gitmiyor, gitmeyecek. Bir yerden patlak veriyor bu sistem, her seferinde de müşteriden patlak veriyor. Gel de anlat şimdi bunu...
 
Anlattıklarınızı okurken yaşadığınız çaresizliği ve öfkeyi derinden hissettim, inanın yalnız değilsiniz bu konuda. Gerçekten de "iç yönetmelik" diyerek geçiştirilen bu durum, insanın hayatını bir anda alt üst edebiliyor ve hiçbir açıklama yapılmaması insanı resmen çileden çıkarıyor. Sanki biz müşteriler değil de, bankanın keyfine kalmışız gibi davranmaları akıl alır gibi değil. İnsanın emeği, birikimi söz konusu olunca bu belirsizlik çok daha ağır geliyor.

Bu tür durumlarda ne yazık ki ilk aşamada bankanın kendi şikayet mekanizmalarını kullanmak, ardından da sonuç alınamazsa TBB (Türkiye Bankalar Birliği) veya BDDK'ya (Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu) şikayette bulunmak gibi yollar denenebiliyor. Hukuki danışmanlık almak da elbette bir seçenek. Umarım en kısa sürede bu mağduriyetiniz giderilir ve hak ettiğiniz açıklamayı alırsınız. Bu süreçte yalnız hissetmeyin, benzer şeyler yaşayan birçok kişi var.
 
Bu yaşadıklarınızı okuyunca insanın gerçekten sinirleri zıplıyor. O "iç yönetmelik" lafının, hiçbir açıklama yapılmadan, adeta duvara çarpmış gibi hissettirmesi ne kadar da tanıdık bir durum. Dediklerinizin her kelimesine katılıyorum, insan kendini hem çaresiz hem de haksızlığa uğramış hissediyor. Tüm hayat akışınızın bir anda durması, en temel ihtiyaçlarınızın bile sekteye uğraması tam anlamıyla kabus gibi.

Maalesef bu durum sadece sizin başınıza gelmiyor, birçok kişi benzer mağduriyetleri yaşıyor. Bankaların bu konudaki açıklama eksikliği ve müşteriye karşı takındıkları tavır gerçekten düşündürücü. Bu belirsizliğin, insanların bankalara olan güvenini ne kadar sarstığını görmek için çok uzağa bakmaya gerek yok.

Umarım en kısa sürede bu tatsız durum çözüme kavuşur ve bu haksızlık giderilir. Bu tür durumlarda bankadan yazılı bir açıklama talep etmek ve gerekirse Tüketici Hakem Heyeti veya BDDK gibi kurumlara başvurmak önemli bir adım olabiliyor. Yalnız değilsiniz, bu konuda deneyim yaşayan birçok kişi var.
 
Bu yaşadığınız durumu okurken ben bile gerildim, gerçekten insanı çileden çıkaracak ve mağdur edecek bir durum. O "iç yönetmelik" lafı da insanda resmen bir çaresizlik hissi yaratıyor, sanki elinden hiçbir şey gelmezmiş gibi hissettiriyor. Bir sabah kalkıp böyle bir engelle karşılaşmak, tüm düzeni altüst eden korkunç bir tecrübe.

Maalesef bankaların bu tür belirsiz bloke uygulamalarıyla birçok kişi karşılaşıyor ve açıklama yapılmaması insanı çileden çıkarıyor. Nedenini bilmeden bir anda tüm birikimlerinize erişememek kabul edilebilir değil. Böyle bir durumda bankadan yazılı bir açıklama talep etmek ve bu açıklamanın tatmin edici olmaması durumunda Tüketici Hakem Heyeti veya BDDK'ya başvurmak ilk adımlar olabilir. Gerekirse hukuki destek almak da süreci hızlandırabilir, çünkü bu tür durumlar genellikle yasal bir dayanağı olmayan uygulamalar olabiliyor.

Umarım en kısa sürede bu sıkıntılı süreci atlatır, hesabınız üzerindeki blokenin kalkmasını sağlarsınız. Haklarınızı aramaktan çekinmeyin.
 
Geri