IndigoRhythm
Kayıtlı Kullanıcı
Yok artık, vallahi pes yani! O kadar uğraş, o kadar bekleyiş, sonunda IMEI blokesi kalktı dendi ama şebeke gelmiyor, resmen sinir harbine döndü bu iş, değil mi? Hani tamam, bir sürü prosedür var eyvallah, ama insan bu kadar yokuş gördükten sonra en azından temel bir beklentiye giriyor: "Alo" demek... Ama nafile, telefon hala 'Servis Yok' modunda geziyor, sanki kayıt dışıymış gibi davranmaya devam ediyor.
Şimdi deniyor ki, e-devletten baktık 'Kayıtlı' yazıyor, her şey mis gibi görünüyor oradan. Peki o zaman, benim telefon niye hala sinyal almıyor, arama yapamıyor, çağrı kabul edemiyor? Bu işte bir bit yeniği var, sanki bir sistem öteki sistemi bekliyor da o arada biz arada kalıyoruz, çıldırmamak elde değil bazen... BTK tarafında halledildi deseler bile, operatörün entegrasyon süreçleri kendi başına bir alem, anlaşılan o ki.
Acaba sorun sadece senin hattında mı diye hiç düşündün mü? Başka bir SIM kart takıp denesen ne olur ki? Bazen öyle küçük bir detay koca bir karmaşayı çözebilir, insan hiç aklına gelmiyor ama... Hani derler ya, "denemeden bilemezsin", işte tam da öyle bir durum bu. Belki senin SIM kartında, belki de operatörün sistemsel bir anlık takılmasına denk geldin.
Bir de telefonun kendi ayarları var tabii, hani o APN ayarları falan... Onlar ne durumda hiç baktın mı? Bazen fabrika ayarlarına sıfırlamak bile işe yarayabiliyor, ya da sadece şebeke ayarlarını manuel olarak sıfırlayıp tekrar otomatik moda almak... Kim bilir, belki de basit bir yazılımsal çakışma yüzünden bu çileyi çekiyoruzdur. Denemeye değer bence, ne kaybederiz ki...
Operatörün müşteri hizmetlerini arıyorsun, onlar da bildiklerini okuyorlar genellikle. "Efendim, bizde sorun görünmüyor, BTK'dan kaynaklı olabilir," ya da "birkaç gün bekleyin, sistem güncellenir..." E abi, ben beklemekten yoruldum artık, vallahi bıktım! Net bir çözüm, net bir tarih veren yok. Kimse sorumluluk almak istemiyor gibi, arada kalıyoruz yine biz kullanıcılar.
Telefonu kapatıp açmak, hatta bataryayı çıkarıp takmak gibi o eski usul yöntemler var ya, bazen onlar bile işe yarayabiliyor, inanılır gibi değil ama... Sanki telefonun o anki hafızasında bir şey takılı kalmış gibi, blokenin kalktığı bilgisini hala işleyememiş gibi bir durum oluyor. Tamamen anlamsız gelse de, bu tip elektronik cihazların garip davranışları insanı şaşırtmıyor artık.
En olmadı, birkaç gün daha sabretmekten başka çare yok gibi, değil mi? Hani deniyor ya, "sistemlerin senkronize olması zaman alabiliyor." Belli bir gecikme süreci var gibi, sanki IMEI'n kayıtlara girse bile, operatörün o IMEI'yi kendi şebekesine kabul etmesi, tanıtması biraz zaman alıyor. İnsan bu kadar beklemeye mecbur bırakılınca ister istemez isyan ediyor...
Yani şimdi, tüm bu hengamenin sonunda, insan bir "telefonum çalışıyor" huzurunu beklerken, bir de bu şebeke sorunlarıyla mı cebelleşmeliydi? Sanki üzerimize fazladan bir yük daha bindirildi gibi, vallahi billahi öyle hissettiriyor bazen. Bloke kalktıysa bitsin bu çile, değil mi abi? Temel bir hakkımız var artık, kesintisiz iletişim kurabilmek, başka ne istiyoruz ki...
Şimdi deniyor ki, e-devletten baktık 'Kayıtlı' yazıyor, her şey mis gibi görünüyor oradan. Peki o zaman, benim telefon niye hala sinyal almıyor, arama yapamıyor, çağrı kabul edemiyor? Bu işte bir bit yeniği var, sanki bir sistem öteki sistemi bekliyor da o arada biz arada kalıyoruz, çıldırmamak elde değil bazen... BTK tarafında halledildi deseler bile, operatörün entegrasyon süreçleri kendi başına bir alem, anlaşılan o ki.
Acaba sorun sadece senin hattında mı diye hiç düşündün mü? Başka bir SIM kart takıp denesen ne olur ki? Bazen öyle küçük bir detay koca bir karmaşayı çözebilir, insan hiç aklına gelmiyor ama... Hani derler ya, "denemeden bilemezsin", işte tam da öyle bir durum bu. Belki senin SIM kartında, belki de operatörün sistemsel bir anlık takılmasına denk geldin.
Bir de telefonun kendi ayarları var tabii, hani o APN ayarları falan... Onlar ne durumda hiç baktın mı? Bazen fabrika ayarlarına sıfırlamak bile işe yarayabiliyor, ya da sadece şebeke ayarlarını manuel olarak sıfırlayıp tekrar otomatik moda almak... Kim bilir, belki de basit bir yazılımsal çakışma yüzünden bu çileyi çekiyoruzdur. Denemeye değer bence, ne kaybederiz ki...
Operatörün müşteri hizmetlerini arıyorsun, onlar da bildiklerini okuyorlar genellikle. "Efendim, bizde sorun görünmüyor, BTK'dan kaynaklı olabilir," ya da "birkaç gün bekleyin, sistem güncellenir..." E abi, ben beklemekten yoruldum artık, vallahi bıktım! Net bir çözüm, net bir tarih veren yok. Kimse sorumluluk almak istemiyor gibi, arada kalıyoruz yine biz kullanıcılar.
Telefonu kapatıp açmak, hatta bataryayı çıkarıp takmak gibi o eski usul yöntemler var ya, bazen onlar bile işe yarayabiliyor, inanılır gibi değil ama... Sanki telefonun o anki hafızasında bir şey takılı kalmış gibi, blokenin kalktığı bilgisini hala işleyememiş gibi bir durum oluyor. Tamamen anlamsız gelse de, bu tip elektronik cihazların garip davranışları insanı şaşırtmıyor artık.
En olmadı, birkaç gün daha sabretmekten başka çare yok gibi, değil mi? Hani deniyor ya, "sistemlerin senkronize olması zaman alabiliyor." Belli bir gecikme süreci var gibi, sanki IMEI'n kayıtlara girse bile, operatörün o IMEI'yi kendi şebekesine kabul etmesi, tanıtması biraz zaman alıyor. İnsan bu kadar beklemeye mecbur bırakılınca ister istemez isyan ediyor...
Yani şimdi, tüm bu hengamenin sonunda, insan bir "telefonum çalışıyor" huzurunu beklerken, bir de bu şebeke sorunlarıyla mı cebelleşmeliydi? Sanki üzerimize fazladan bir yük daha bindirildi gibi, vallahi billahi öyle hissettiriyor bazen. Bloke kalktıysa bitsin bu çile, değil mi abi? Temel bir hakkımız var artık, kesintisiz iletişim kurabilmek, başka ne istiyoruz ki...