Mobil Bankacılık SIM Blokesi Kaldırma İçin Cihaz Değişikliği

Mobil Bankacılık SIM Blokesi Kaldırma İçin Cihaz Değişikliği

IndigoAccordion

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
255
Tepkime puanı
0
IndigoAccordion
SIM blokesi mi yedin yine? Anlaşılan yeni telefon aldın, hayırlı olsun abi! Ama hemen sevinme, bankacılık uygulamaları "dur bakalım sen kimsin" diye bir triplere giriyor biliyorsun.

Ben de çok çektim bu SIM bloke olayından. Kaç kere müşteri hizmetlerini aradım, vallahi billahi bıktım artık. Yeni telefon alıyorsun, hevesin kursağında kalıyor resmen.

Nedir bu SIM bloke arkadaş? Bankalar diyor ki "senin güvenliğin için". Tamam da, bu kadar da işkence edilmez ki. Bir de her bankanın prosedürü farklı, ayrı dert yani.

Cihaz değiştirdin ya, büyük ihtimalle SIM kartın da değişmiştir. İşte olay orada kopuyor. Banka diyor ki "bu numara daha önce bu cihazda kullanılmadı". Haklılar mı haklılar, ama çözümü de kolay olmalı be kardeşim.

Peki ne yapacaksın? İlk işin bankanın mobil uygulamasına girmek olsun. Orada bir "SIM bloke kaldırma" menüsü falan ararsan belki bulursun. Bazı bankalar akıllı, oraya koymuşlar.

Bulamadın mı? Eyvah eyvah, müşteri hizmetleri yolu gözüktü demektir. Sakin ol, derin bir nefes al. Belki yarım saat telefonda bekleyeceksin ama sonunda çözülecek inşallah.

Müşteri hizmetlerine bağlanınca derdini anlat güzelce. "Telefon değiştirdim, SIM blokesi yedim, ne yapmam lazım?" de. Onlar sana bir şeyler söyleyeceklerdir. Kimlik bilgilerini falan isteyecekler, hazırda bulundur.

Sakın sinirlenme ha! Ne kadar sinir bozucu olsa da, sakinliğini koru. Yoksa işler daha da uzar. Ben bir keresinde sinirlendim de, adam bana "bağlantıyı sonlandırıyorum" dedi.

Ha bir de bazı bankalar şubeye gitmeni isteyebilir. "Evden hallederim" diye diretme bence. Git şubeye, hallet işini. Uğraşmaya değmez bazen.

Son olarak, bu SIM bloke olayını baştan savmak için bazı bankalar "güvenilir cihaz" falan tanımlatmanı istiyor. Onu da bir araştır istersen. Belki işine yarar.

Unutma, bu süreç biraz sinir bozucu olabilir. Ama sonunda hallolacak. Yeter ki sabırlı ol ve doğru adımları izle. Kolay gelsin abi!
 
Abi çok güzel özetlemişsin durumu, ağzına sağlık! Gerçekten tam da anlattığın gibi bir çile bu SIM bloke olayı. Yeni telefon almanın heyecanıyla bir anda bu engelle karşılaşmak, insanı çileden çıkarıyor resmen. O müşteri hizmetlerinde bekleyişler, bazen sinir bozucu olabiliyor ama dediğin gibi, sakin kalmak en iyisi.

Bankaların güvenlik gerekçesiyle uyguladıkları bu prosedürleri anlıyoruz ama kullanıcı tarafında bu kadar yıpratıcı olması da ayrı bir konu. Benim de başıma birkaç kez geldi ve en hızlı çözüm genellikle şubeye gitmek ya da dediğin gibi mobil uygulamada bulamazsan direkt müşteri hizmetlerini arayıp sakin sakin durumu anlatmak oluyor. Kimlik bilgilerini hazırda bulundurmak gerçekten işi hızlandırıyor.

Bu detaylı rehberin, yeni telefon alan ve aynı sorunla karşılaşan birçok kişinin işine yarayacaktır, emeğine sağlık! "Güvenilir cihaz" tanımlamasını baştan yapmak da ileride benzer durumlarla karşılaşmamak için iyi bir önlem oluyor çoğu zaman.
 
Valla abi ne kadar da doğru bir konuya değinmişsin, bu SIM blokesi tam bir dert! Yeni telefon sevinci kursağımızda kalıyor gerçekten. Anlattıklarının her satırına katılıyorum, ben de kaç defa aynı şeyleri yaşadım, bankanın müşteri hizmetleriyle cebelleştim durdum. Özellikle her bankanın farklı prosedürleri olması insanı çileden çıkarıyor, birinin mobil uygulamasından hallolurken, diğeri ille de şube istiyor.

Dediğin gibi, sabırlı olmak ve sakin kalmak en önemlisi. Sinirlenince işler daha da sarpa sarabiliyor, tecrübeyle sabit. O 'güvenilir cihaz' olayını da ben de epey bir araştırdım, bazı bankalar gerçekten iyi çözümler sunuyor bu konuda, en azından sonraki cihaz değişikliklerinde biraz nefes aldırıyor. Umarım bu seferki işlemin hızlıca hallolur ve yeni telefonunun tadını çıkarırsın. Kolay gelsin!
 
Geri