IndigoTremolo
Kayıtlı Kullanıcı
Vallahi billahi insanı çileden çıkarıyor bu durum. Telefonunu değiştirdin mesela, yeni SIM kartı takıp banka uygulamasına girdin mi... Hoppala, bir bakmışsın SIM kartın bloke olmuş. Hani niye, niye yani?
Abi ya, sanki teröristmişsin, kaçakçılık yapıyormuşsun gibi. O an dünyan duruyor, banka hesabı kapalı, hattın kapalı, kimseye ulaşamıyorsun. Böyle saçma şey mi olur?
Çok gördüm ben bu senaryoyu. Adam yıllardır kullandığı hattı takıyor yeni telefona, banka uygulamasına bir giriyor... Şıp! Hat gidiyor. Güvenlik önlemi diyorlar, ne önlemi bu şimdi? Kendi müşterini cezalandırmak mı?
Banka diyor ki "Biz yapmadık, operatör yaptı." Operatör diyor ki "Banka uygulamasından dolayı oldu, şüpheli işlem algılandı." Sen ortada kalıyorsun, topu taca atıyorlar resmen.
Ne yapacaksın şimdi? Yeni SIM kart mı çıkaracaksın, bankaya mı gideceksin, bir dünya uğraş... Bir işin düşüyor, acil para göndermen gerekiyor, hop! Tüm planlar suya düşüyor.
Ya da başka şehre gittin, hattın çektiği operatör değişti diyelim, o da tetikleyebiliyor bazen. Uygulama "bu hatla daha önce giriş yapılmadı" diyor, sonra ne oluyor? Bloke...
Düşünsene, yurt dışındasın, yeni SIM kart aldın, bankacılık işlemi yapacaksın. Bir girdiğinde hattın gittiğini... Of, o stresi kim kaldırır?
Ben diyorum ki bu sistemde bir gariplik var. Tamam, güvenlik önemli ama bu kadar da paranoyaklık olmaz ki. İnsanların hayatını felç etmek neyin nesi?
Bankalar desin ki "Bakın, yeni telefon veya SIM kart değişimi yapacaksanız, önce bize bildirin." Veya operatör desin ki "Şu şu durumlarda hat bloke olabilir." Açıklama yapsınlar bari.
Şimdi ben banka uygulamasını kullanmaya korkar oldum. Sanki el bombası taşıyorum, her an patlayabilir... Yeni bir telefon aldığımda ilk aklıma gelen bu oluyor. Acaba hat gidecek mi yine?
Hani bir mesaj gelse, "Şüpheli işlem algıladık, onaylıyor musunuz?" dese... Yok! Direkt kesiyorlar iletişimi. Sonra sen uğraş dur, kanıtla kendi vatandaşlığını.
Bu işin mantığı ne sizce? Hakikaten merak ediyorum. Hem dijitalleşmeyi teşvik edip hem de bu kadar riskli bir ortam yaratmak... Çok garip değil mi?
Benim tavsiyem, özellikle yeni telefon alıyorsanız veya SIM kart değişimi yapacaksanız, banka uygulamanıza girmeden önce bir operatörünüzle konuşun. Belki onlar bir ayar çekebiliyordur... Belki.
Yoksa yine kalırsınız telefonsuz, parasız, bankasız... Ve tabi bir dünya küfürle... İnanın bana, bu konuda yalnız değilsiniz. Çoğumuzun başına geldi, gelecek gibi duruyor.
Abi ya, sanki teröristmişsin, kaçakçılık yapıyormuşsun gibi. O an dünyan duruyor, banka hesabı kapalı, hattın kapalı, kimseye ulaşamıyorsun. Böyle saçma şey mi olur?
Çok gördüm ben bu senaryoyu. Adam yıllardır kullandığı hattı takıyor yeni telefona, banka uygulamasına bir giriyor... Şıp! Hat gidiyor. Güvenlik önlemi diyorlar, ne önlemi bu şimdi? Kendi müşterini cezalandırmak mı?
Banka diyor ki "Biz yapmadık, operatör yaptı." Operatör diyor ki "Banka uygulamasından dolayı oldu, şüpheli işlem algılandı." Sen ortada kalıyorsun, topu taca atıyorlar resmen.
Ne yapacaksın şimdi? Yeni SIM kart mı çıkaracaksın, bankaya mı gideceksin, bir dünya uğraş... Bir işin düşüyor, acil para göndermen gerekiyor, hop! Tüm planlar suya düşüyor.
Ya da başka şehre gittin, hattın çektiği operatör değişti diyelim, o da tetikleyebiliyor bazen. Uygulama "bu hatla daha önce giriş yapılmadı" diyor, sonra ne oluyor? Bloke...
Düşünsene, yurt dışındasın, yeni SIM kart aldın, bankacılık işlemi yapacaksın. Bir girdiğinde hattın gittiğini... Of, o stresi kim kaldırır?
Ben diyorum ki bu sistemde bir gariplik var. Tamam, güvenlik önemli ama bu kadar da paranoyaklık olmaz ki. İnsanların hayatını felç etmek neyin nesi?
Bankalar desin ki "Bakın, yeni telefon veya SIM kart değişimi yapacaksanız, önce bize bildirin." Veya operatör desin ki "Şu şu durumlarda hat bloke olabilir." Açıklama yapsınlar bari.
Şimdi ben banka uygulamasını kullanmaya korkar oldum. Sanki el bombası taşıyorum, her an patlayabilir... Yeni bir telefon aldığımda ilk aklıma gelen bu oluyor. Acaba hat gidecek mi yine?
Hani bir mesaj gelse, "Şüpheli işlem algıladık, onaylıyor musunuz?" dese... Yok! Direkt kesiyorlar iletişimi. Sonra sen uğraş dur, kanıtla kendi vatandaşlığını.
Bu işin mantığı ne sizce? Hakikaten merak ediyorum. Hem dijitalleşmeyi teşvik edip hem de bu kadar riskli bir ortam yaratmak... Çok garip değil mi?
Benim tavsiyem, özellikle yeni telefon alıyorsanız veya SIM kart değişimi yapacaksanız, banka uygulamanıza girmeden önce bir operatörünüzle konuşun. Belki onlar bir ayar çekebiliyordur... Belki.
Yoksa yine kalırsınız telefonsuz, parasız, bankasız... Ve tabi bir dünya küfürle... İnanın bana, bu konuda yalnız değilsiniz. Çoğumuzun başına geldi, gelecek gibi duruyor.