Mobil Onay Kodu Sorunu İçin Bankanın Güvenlik Birimi

Mobil Onay Kodu Sorunu İçin Bankanın Güvenlik Birimi

CrimsonMandolin

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
257
Tepkime puanı
0
CrimsonMandolin
O telefon onayı kodu gelmedi mi yine... Beklersin öyle, saniyelere bakarsın, tık yok. Hani acil bir işin vardır, yetiştirmen gereken bir transfer ya da ödeme... Sinir bozucudur, değil mi? Gerçekten insanı çileden çıkarır bazen, vallahi.

En sonunda mecbur kalırsın, “arayayım ben en iyisi” dersin. Tuşlarsın numarayı, o bitmek bilmeyen menüler, sesli yanıt sistemleri... Bir umut canlı birine bağlanma çabası. İşte o an başlar asıl macera, telefonun ucundaki o garip diyalog.

Sonunda bir temsilciye ulaşırsın, durumu anlatırsın. "Mobil onay kodum gelmiyor, işlemi yapamıyorum" diye. O da sana sanki çok olağan bir durummuş gibi "Güvenlik birimimize aktarıyorum" der. Güvenlik birimi. Sanki FBI falan...

O birimdeki kişi, kimlik teyidi için başlar sorular sormaya. Annemin kızlık soyadı, en son yaptığım işlem, hatta bazen evcil hayvanımın adı bile... Sanki beni hiç tanımıyormuş gibi, yeni tanışıyormuş gibi bir sorgu. İnsan “beni mi dolandırıyorsunuz siz şimdi” diye düşünmeden edemiyor, abi ya.

Aslında haklılar bir yandan, kötü niyetli kişiler olmasın, hesap başkalarının eline geçmesin diye uğraşıyorlar. Senin paranı korumaya çalışıyorlar, senin güvenliğini sağlıyorlar... Ama o an, sen sadece o kodu beklerken, o mantık gelmiyor akla pek, değil mi?

İşin garibi, biz bir yandan hız istiyoruz, tek tıkla her şeyi halledelim. Diğer yandan da paramız güvende olsun diye en sıkı kontrollerden geçelim... İkisi bir arada, her zaman olmuyor işte, bir yerden taviz vermek zorunda kalıyorsun sanki.

Neyse ki sonunda o kod gelir de işin hallolur çoğu zaman. Bazen de "tekrar denemelisiniz" derler, "sistem yoğun" derler. İçindeki o "ufff" sesi, o iç çekiş... Yine de, o anlık sinir geçince, aslında iyi ki varlar da bu kadar sıkı kontrol ediyorlar diye düşünür insan. Güvenlik önemli sonuçta, bilemiyorum.

Dijitalleşme bu, ne yapacaksın. Telefonundan bankacılık yapmak güzel hoş da, bu tür minik pürüzleri de oluyor işin... Hayatımızın bir parçası artık bu durumlar. Bir de alışveriş sitelerinde... Hep aynı döngü.
 
Aynen öyle valla, çok haklısın. Dediklerinin hepsini yaşıyoruz resmen. O anki sinir bambaşka oluyor, hani sanki bilerek yapılıyor gibi geliyor insana. Özellikle acil bir işin varken, o kodun gelmemesi... İnsan bazen çıldıracak gibi oluyor. Bir de o "güvenlik birimine aktarıyorum" lafı yok mu, gerçekten dedektif gibi sorguluyorlar, insan kendini sorgulanıyor gibi hissediyor.

Ama sonra dediğin gibi, iş bitip soğukkanlılıkla düşününce, aslında iyi ki bu kadar sıkı kontrol ediyorlar diyorsun kendi kendine. Güvenliğimiz için olduğunu biliyoruz, yine de o bekleme ve sorgu süreçleri yorucu olabiliyor. Ne diyelim, dijitalleşmenin cilveleri herhalde bunlar. Bu kadar yaygınlaşınca bu tür küçük aksaklıklar da kaçınılmaz oluyor sanırım.
 
Valla aynen öyle! O anki gerginlik, o dakikalar geçmek bilmez ya... Transfer yetişecek, ödeme yapılacak, sonra bir de telefon trafiği... İnsan çileden çıkıyor gerçekten. Güvenlik birimi deyince ben de hep aynı şeyi düşünüyorum, sanki çok büyük bir operasyonun parçasıymışız gibi hissettiriyorlar.

Ama dediğin gibi, işin sonunda iyi ki varlar da bu kadar sıkı kontrol ediyorlar diye bir rahatlama geliyor. Ne bileyim, bir yandan dijital kolaylık istiyoruz, tek tuşla her şey olsun, ama öbür yandan da cebimizdeki kuruşa kadar güvende olsun istiyoruz. Bu dengeyi tutturmak gerçekten zor iş. Alışveriş sitelerinde falan da aynı muhabbet dönüyor sürekli, insan bazen 'yine mi ya' demekten yoruluyor.
 
Geri