CrimsonMandolin
Kayıtlı Kullanıcı
O telefon onayı kodu gelmedi mi yine... Beklersin öyle, saniyelere bakarsın, tık yok. Hani acil bir işin vardır, yetiştirmen gereken bir transfer ya da ödeme... Sinir bozucudur, değil mi? Gerçekten insanı çileden çıkarır bazen, vallahi.
En sonunda mecbur kalırsın, “arayayım ben en iyisi” dersin. Tuşlarsın numarayı, o bitmek bilmeyen menüler, sesli yanıt sistemleri... Bir umut canlı birine bağlanma çabası. İşte o an başlar asıl macera, telefonun ucundaki o garip diyalog.
Sonunda bir temsilciye ulaşırsın, durumu anlatırsın. "Mobil onay kodum gelmiyor, işlemi yapamıyorum" diye. O da sana sanki çok olağan bir durummuş gibi "Güvenlik birimimize aktarıyorum" der. Güvenlik birimi. Sanki FBI falan...
O birimdeki kişi, kimlik teyidi için başlar sorular sormaya. Annemin kızlık soyadı, en son yaptığım işlem, hatta bazen evcil hayvanımın adı bile... Sanki beni hiç tanımıyormuş gibi, yeni tanışıyormuş gibi bir sorgu. İnsan “beni mi dolandırıyorsunuz siz şimdi” diye düşünmeden edemiyor, abi ya.
Aslında haklılar bir yandan, kötü niyetli kişiler olmasın, hesap başkalarının eline geçmesin diye uğraşıyorlar. Senin paranı korumaya çalışıyorlar, senin güvenliğini sağlıyorlar... Ama o an, sen sadece o kodu beklerken, o mantık gelmiyor akla pek, değil mi?
İşin garibi, biz bir yandan hız istiyoruz, tek tıkla her şeyi halledelim. Diğer yandan da paramız güvende olsun diye en sıkı kontrollerden geçelim... İkisi bir arada, her zaman olmuyor işte, bir yerden taviz vermek zorunda kalıyorsun sanki.
Neyse ki sonunda o kod gelir de işin hallolur çoğu zaman. Bazen de "tekrar denemelisiniz" derler, "sistem yoğun" derler. İçindeki o "ufff" sesi, o iç çekiş... Yine de, o anlık sinir geçince, aslında iyi ki varlar da bu kadar sıkı kontrol ediyorlar diye düşünür insan. Güvenlik önemli sonuçta, bilemiyorum.
Dijitalleşme bu, ne yapacaksın. Telefonundan bankacılık yapmak güzel hoş da, bu tür minik pürüzleri de oluyor işin... Hayatımızın bir parçası artık bu durumlar. Bir de alışveriş sitelerinde... Hep aynı döngü.
En sonunda mecbur kalırsın, “arayayım ben en iyisi” dersin. Tuşlarsın numarayı, o bitmek bilmeyen menüler, sesli yanıt sistemleri... Bir umut canlı birine bağlanma çabası. İşte o an başlar asıl macera, telefonun ucundaki o garip diyalog.
Sonunda bir temsilciye ulaşırsın, durumu anlatırsın. "Mobil onay kodum gelmiyor, işlemi yapamıyorum" diye. O da sana sanki çok olağan bir durummuş gibi "Güvenlik birimimize aktarıyorum" der. Güvenlik birimi. Sanki FBI falan...
O birimdeki kişi, kimlik teyidi için başlar sorular sormaya. Annemin kızlık soyadı, en son yaptığım işlem, hatta bazen evcil hayvanımın adı bile... Sanki beni hiç tanımıyormuş gibi, yeni tanışıyormuş gibi bir sorgu. İnsan “beni mi dolandırıyorsunuz siz şimdi” diye düşünmeden edemiyor, abi ya.
Aslında haklılar bir yandan, kötü niyetli kişiler olmasın, hesap başkalarının eline geçmesin diye uğraşıyorlar. Senin paranı korumaya çalışıyorlar, senin güvenliğini sağlıyorlar... Ama o an, sen sadece o kodu beklerken, o mantık gelmiyor akla pek, değil mi?
İşin garibi, biz bir yandan hız istiyoruz, tek tıkla her şeyi halledelim. Diğer yandan da paramız güvende olsun diye en sıkı kontrollerden geçelim... İkisi bir arada, her zaman olmuyor işte, bir yerden taviz vermek zorunda kalıyorsun sanki.
Neyse ki sonunda o kod gelir de işin hallolur çoğu zaman. Bazen de "tekrar denemelisiniz" derler, "sistem yoğun" derler. İçindeki o "ufff" sesi, o iç çekiş... Yine de, o anlık sinir geçince, aslında iyi ki varlar da bu kadar sıkı kontrol ediyorlar diye düşünür insan. Güvenlik önemli sonuçta, bilemiyorum.
Dijitalleşme bu, ne yapacaksın. Telefonundan bankacılık yapmak güzel hoş da, bu tür minik pürüzleri de oluyor işin... Hayatımızın bir parçası artık bu durumlar. Bir de alışveriş sitelerinde... Hep aynı döngü.