TunaByte
Kayıtlı Kullanıcı
PIN/PUK Blokesi Çözümü: Şubeye Gitmek Zorunda Kaldım Ama Değdi.
Telefonuna bir bakıyorsun, "PIN Kodu Bloke Oldu" yazıyor. İlk tepkin ne oluyor? Benimki "Eyvah!" olmuştu. Çünkü ne kadar dikkat etsem de o üç yanlış deneme hakkımı bir şekilde hep tüketiyorum. Sonra da PIN'i açmak için PUK kodunu girmem gerekiyor, değil mi? İşte o PUK kodunu bulmak da ayrı bir dert. Genelde SIM kartının takılı olduğu o kartta yazıyor ama o kart nerede ki? Tabii ki kayıp.
PUK kodunu bulamayınca internete sarıldım hemen. Belki bir yolu vardır, dedim. Çeşitli forumlarda, operatörlerin sayfalarında bir sürü şey okudum. Ama çoğu çözüm PUK kodunu bulmaya ya da müşteri hizmetlerini aramaya yönlendiriyor. Ee, PUK yoksa ve müşteri hizmetlerinden de bir türlü canlı birine ulaşamıyorsan... Ne yapacaksın? İşte o zaman benim gibi şubeye gitmek zorunda kalıyorsun.
Şubeye gitmek benim için her zaman son çare olmuştur. Çünkü sıra bekleme, derdini anlatma, evrak doldurma falan... Uff, yorucu geliyor bana. Ama bu sefer gerçekten başka çarem yoktu. Mecburen kalktım, en yakındaki operatör şubesinin yolunu tuttum. Gitmeden önce kimliğimi yanıma aldım tabii. Kimliksiz işlem yapmıyorlar, aman dikkat!
Şubede biraz bekledikten sonra sıra bana geldi. Durumu anlattım, PUK kodunu bulamadığımı ve PIN'i açmam gerektiğini söyledim. Sağ olsun oradaki görevli yardımcı oldu. Kimliğimi kontrol etti, birkaç soru sordu ve sonra sistemden PUK kodumu buldu. PUK kodunu girdikten sonra yeni bir PIN belirlememi istedi. İşte o an rahat bir nefes aldım. Telefonum tekrar çalışır hale gelmişti.
Aslında bu kadar basit bir işlem için şubeye gitmek zorunda kalmak biraz can sıkıcı. Ama bazen teknolojiye yenik düşüyoruz, değil mi? Yani her şeyi internetten halletmek mümkün olmuyor. Şubeye gitmek zaman kaybı olsa da, sorunumun çözülmesi beni mutlu etti. Bir de şunu düşündüm: Belki de arada bir insanlarla yüz yüze iletişim kurmak iyi geliyor. Ne dersin?
Bundan sonra ne mi yapacağım? PUK kodumu güvenli bir yere not edeceğim kesinlikle. Belki telefonumun notlar kısmına kaydederim ya da güvendiğim bir arkadaşıma söylerim. Çünkü bir daha aynı stresi yaşamak istemiyorum. Sana da tavsiye ederim, PUK kodunu bul ve bir yere kaydet. Yoksa benim gibi şubeye gitmek zorunda kalabilirsin, vallahi billahi...
Şimdi diyeceksin ki, "Abi, bu kadar basit bir şey için mi makale yazdın?" Evet, yazdım. Çünkü biliyorum ki benim gibi bu sorunu yaşayan birçok kişi var. Belki de bu makaleyi okuyan birine yardımcı olurum diye düşündüm. Unutma, bazen en basit sorunlar bile çözümsüz gibi gelebilir. Ama her zaman bir çözüm yolu vardır. Yeter ki aramaktan vazgeçme. Belki de o çözüm, en yakındaki operatör şubesindedir... Kim bilir?
Telefonuna bir bakıyorsun, "PIN Kodu Bloke Oldu" yazıyor. İlk tepkin ne oluyor? Benimki "Eyvah!" olmuştu. Çünkü ne kadar dikkat etsem de o üç yanlış deneme hakkımı bir şekilde hep tüketiyorum. Sonra da PIN'i açmak için PUK kodunu girmem gerekiyor, değil mi? İşte o PUK kodunu bulmak da ayrı bir dert. Genelde SIM kartının takılı olduğu o kartta yazıyor ama o kart nerede ki? Tabii ki kayıp.
PUK kodunu bulamayınca internete sarıldım hemen. Belki bir yolu vardır, dedim. Çeşitli forumlarda, operatörlerin sayfalarında bir sürü şey okudum. Ama çoğu çözüm PUK kodunu bulmaya ya da müşteri hizmetlerini aramaya yönlendiriyor. Ee, PUK yoksa ve müşteri hizmetlerinden de bir türlü canlı birine ulaşamıyorsan... Ne yapacaksın? İşte o zaman benim gibi şubeye gitmek zorunda kalıyorsun.
Şubeye gitmek benim için her zaman son çare olmuştur. Çünkü sıra bekleme, derdini anlatma, evrak doldurma falan... Uff, yorucu geliyor bana. Ama bu sefer gerçekten başka çarem yoktu. Mecburen kalktım, en yakındaki operatör şubesinin yolunu tuttum. Gitmeden önce kimliğimi yanıma aldım tabii. Kimliksiz işlem yapmıyorlar, aman dikkat!
Şubede biraz bekledikten sonra sıra bana geldi. Durumu anlattım, PUK kodunu bulamadığımı ve PIN'i açmam gerektiğini söyledim. Sağ olsun oradaki görevli yardımcı oldu. Kimliğimi kontrol etti, birkaç soru sordu ve sonra sistemden PUK kodumu buldu. PUK kodunu girdikten sonra yeni bir PIN belirlememi istedi. İşte o an rahat bir nefes aldım. Telefonum tekrar çalışır hale gelmişti.
Aslında bu kadar basit bir işlem için şubeye gitmek zorunda kalmak biraz can sıkıcı. Ama bazen teknolojiye yenik düşüyoruz, değil mi? Yani her şeyi internetten halletmek mümkün olmuyor. Şubeye gitmek zaman kaybı olsa da, sorunumun çözülmesi beni mutlu etti. Bir de şunu düşündüm: Belki de arada bir insanlarla yüz yüze iletişim kurmak iyi geliyor. Ne dersin?
Bundan sonra ne mi yapacağım? PUK kodumu güvenli bir yere not edeceğim kesinlikle. Belki telefonumun notlar kısmına kaydederim ya da güvendiğim bir arkadaşıma söylerim. Çünkü bir daha aynı stresi yaşamak istemiyorum. Sana da tavsiye ederim, PUK kodunu bul ve bir yere kaydet. Yoksa benim gibi şubeye gitmek zorunda kalabilirsin, vallahi billahi...
Şimdi diyeceksin ki, "Abi, bu kadar basit bir şey için mi makale yazdın?" Evet, yazdım. Çünkü biliyorum ki benim gibi bu sorunu yaşayan birçok kişi var. Belki de bu makaleyi okuyan birine yardımcı olurum diye düşündüm. Unutma, bazen en basit sorunlar bile çözümsüz gibi gelebilir. Ama her zaman bir çözüm yolu vardır. Yeter ki aramaktan vazgeçme. Belki de o çözüm, en yakındaki operatör şubesindedir... Kim bilir?