QuartzPavilion
Kayıtlı Kullanıcı
SIM kartım kilitlendi abi, sabahın köründe… Ekran kararmış, "PUK Kodu Girin" diye bağırıyor resmen. Ulan bir de tam önemli bir mesaj bekliyordum o gün, bir iş görüşmesi teyidi falan… Dünya ile bağlantım kopmuş gibi hissettim bir an, böyle kalakalmışsın ortada. Panik sardı tabii, elim ayağım titremeye başladı hafiften, ne yapacağımı bilemedim önce...
Hemen bir başka telefondan aradım müşteri hizmetlerini. Vallahi o an tek kurtarıcı onlar gibi görünüyordu gözüme, bir umut işte. "Canım operatörüm, beni bu sıkıntıdan kurtar" der gibi. Bağlandım birine nihayet, o bant kayıtlarını dinle dinle canım çıktı zaten. Sonunda bir insan sesi duyabildim telefonda...
"Efendim, PUK kodunuzu alabilmeniz için son yüklediğiniz TL miktarını veya son aradığınız üç numarayı söylemeniz gerekiyor..." dedi kadın. Ben şaşkınlık içinde kaldım. PUK kodu için mi? Yahu ne alaka şimdi bu? Dedim "PUK kodu SIM kartla ilgili değil mi, paketimde falan yazması gerekmez miydi?" O ısrarla "Bizim sistemimiz böyle efendim, güvenliğiniz için..." diye uzattı konuyu. Sinirlerim hoplamaya başladı bile...
Ne son yüklediğim miktarı tam hatırlıyorum, ne de son aradığım üç numara aklımda. Kim yazar ki bunları bir yere düzenli olarak? Ee ne yapacağım şimdi? Telefon tamamen işlevsiz, içinde bir sürü önemli veri var, iş görüşmeleri, banka bildirimleri… Koca bir günüm çöpe mi gidecek yani? Böylece oturup bekleyecek miydim? Bırakın telefonu, sanki beynim kilitlenmiş gibiydi o an. Bir çıkış yolu arıyorsun ama yok... Çaresizlik...
Bir an düşündüm, bu gerçekten doğru mu? Operatörlerin PUK koduyla ilgili prosedürü böyle mi işler? Sanki başka bir şey istiyor gibiydi kadın, benim anladığım PUK kodu değil de, hattın sahibi olduğumu kanıtlamanın başka bir yolunu soruyordu gibi geldi… Ama niye PUK kodu için bu yöntemi kullansınlar ki? Bir çelişki vardı sözlerinde, içimden bir ses "Burada bir yanlış var" diye fısıldıyordu. Belli ki o da tam hakim değildi konuya, ya da beni yanlış bir yöne sürüklüyordu...
Sonra jeton düştü, ya da bir arkadaşımın "SIM kartının takılı olduğu o küçük kartı bulsana" demesiyle... Vallahi billahi o an dünyanın en basit şeyi gibi geldi kulağıma. Yeni bir SIM kart aldığında, o küçük plastik kartın üzerinde kazıyıp ortaya çıkardığın o numaralar var ya, işte PUK kodu o! Ya da hattı ilk aldığında o büyük kartın üstünde de yazılı olur, köşesinde bir yerlerde. Neden bunu söylemedi bana o 'uzman'? Neden beni bir saat boyunca yok son yükleme miktarını düşünmeye, yok bilmem ne numarayı hatırlamaya zorladı? Meğer çözüm burnumun dibindeymiş...
Neyse ki o eski kartı buldum sonunda. Titrek ellerle kazıdım o gümüş renkli bölümü, altında PUK kodu pırıl pırıl parlıyordu. Girince telefon hemen açıldı, dünya yeniden döndü sanki. Ama o gereksiz stres, o boşa harcanan zaman… İnsan gerçekten şaşırıyor bazen, koskoca bir iletişim firmasının müşteri temsilcisi nasıl olur da bu kadar temel bir konuda yanlış yönlendirme yapar? Tamam, belki benim durumum özeldi, ama ya diğerleri? Aynı şeyi yaşayıp saatlerce uğraşanlar...
Bu tarz durumlarda, hele de böyle hassas konularda, operatörün size sunduğu tek bilgiye asla tamamen güvenmeyin, kendi araştırmanızı yapmaktan çekinmeyin derim ben. Hatta o SIM kartınızı ilk aldığınızdaki o büyük plastik parçayı asla atmayın. PUK, PIN gibi numaralar orada gizlidir, unutmayın. Bir değil, iki değil, üç değil… Farklı kaynaklardan teyit etmek, hele de böyle kritik anlarda, hayat kurtarır vallahi. Yoksa bir "PUK Kodu" yüzünden hem hattınız kilitlenir hem de dünya ile aranızdaki tüm kapılar kapanır, haberiniz bile olmaz... Hem de koskoca operatörünüzün yanlış yönlendirmesiyle...
Hemen bir başka telefondan aradım müşteri hizmetlerini. Vallahi o an tek kurtarıcı onlar gibi görünüyordu gözüme, bir umut işte. "Canım operatörüm, beni bu sıkıntıdan kurtar" der gibi. Bağlandım birine nihayet, o bant kayıtlarını dinle dinle canım çıktı zaten. Sonunda bir insan sesi duyabildim telefonda...
"Efendim, PUK kodunuzu alabilmeniz için son yüklediğiniz TL miktarını veya son aradığınız üç numarayı söylemeniz gerekiyor..." dedi kadın. Ben şaşkınlık içinde kaldım. PUK kodu için mi? Yahu ne alaka şimdi bu? Dedim "PUK kodu SIM kartla ilgili değil mi, paketimde falan yazması gerekmez miydi?" O ısrarla "Bizim sistemimiz böyle efendim, güvenliğiniz için..." diye uzattı konuyu. Sinirlerim hoplamaya başladı bile...
Ne son yüklediğim miktarı tam hatırlıyorum, ne de son aradığım üç numara aklımda. Kim yazar ki bunları bir yere düzenli olarak? Ee ne yapacağım şimdi? Telefon tamamen işlevsiz, içinde bir sürü önemli veri var, iş görüşmeleri, banka bildirimleri… Koca bir günüm çöpe mi gidecek yani? Böylece oturup bekleyecek miydim? Bırakın telefonu, sanki beynim kilitlenmiş gibiydi o an. Bir çıkış yolu arıyorsun ama yok... Çaresizlik...
Bir an düşündüm, bu gerçekten doğru mu? Operatörlerin PUK koduyla ilgili prosedürü böyle mi işler? Sanki başka bir şey istiyor gibiydi kadın, benim anladığım PUK kodu değil de, hattın sahibi olduğumu kanıtlamanın başka bir yolunu soruyordu gibi geldi… Ama niye PUK kodu için bu yöntemi kullansınlar ki? Bir çelişki vardı sözlerinde, içimden bir ses "Burada bir yanlış var" diye fısıldıyordu. Belli ki o da tam hakim değildi konuya, ya da beni yanlış bir yöne sürüklüyordu...
Sonra jeton düştü, ya da bir arkadaşımın "SIM kartının takılı olduğu o küçük kartı bulsana" demesiyle... Vallahi billahi o an dünyanın en basit şeyi gibi geldi kulağıma. Yeni bir SIM kart aldığında, o küçük plastik kartın üzerinde kazıyıp ortaya çıkardığın o numaralar var ya, işte PUK kodu o! Ya da hattı ilk aldığında o büyük kartın üstünde de yazılı olur, köşesinde bir yerlerde. Neden bunu söylemedi bana o 'uzman'? Neden beni bir saat boyunca yok son yükleme miktarını düşünmeye, yok bilmem ne numarayı hatırlamaya zorladı? Meğer çözüm burnumun dibindeymiş...
Neyse ki o eski kartı buldum sonunda. Titrek ellerle kazıdım o gümüş renkli bölümü, altında PUK kodu pırıl pırıl parlıyordu. Girince telefon hemen açıldı, dünya yeniden döndü sanki. Ama o gereksiz stres, o boşa harcanan zaman… İnsan gerçekten şaşırıyor bazen, koskoca bir iletişim firmasının müşteri temsilcisi nasıl olur da bu kadar temel bir konuda yanlış yönlendirme yapar? Tamam, belki benim durumum özeldi, ama ya diğerleri? Aynı şeyi yaşayıp saatlerce uğraşanlar...
Bu tarz durumlarda, hele de böyle hassas konularda, operatörün size sunduğu tek bilgiye asla tamamen güvenmeyin, kendi araştırmanızı yapmaktan çekinmeyin derim ben. Hatta o SIM kartınızı ilk aldığınızdaki o büyük plastik parçayı asla atmayın. PUK, PIN gibi numaralar orada gizlidir, unutmayın. Bir değil, iki değil, üç değil… Farklı kaynaklardan teyit etmek, hele de böyle kritik anlarda, hayat kurtarır vallahi. Yoksa bir "PUK Kodu" yüzünden hem hattınız kilitlenir hem de dünya ile aranızdaki tüm kapılar kapanır, haberiniz bile olmaz... Hem de koskoca operatörünüzün yanlış yönlendirmesiyle...