IndigoAccordion
Kayıtlı Kullanıcı
SIM blokesi mi dedin? Vallahi billahi insanın içini karartıyor. Telefon geldi yurt dışından, kullanayım derken bir anda pat! Bitti. Hattın kitlendi.
Şimdi diyeceksin bankanın ne işi var burada? Ne alaka yani? Abi, hem de nasıl alaka! İşin en kilit noktalarından biri aslında.
O telefonu kullanmaya devam etmek için o vergiyi ödemen lazım ya. Hani şu e-Devlet üzerinden yapılıyor denilen IMEI kayıt ücreti var ya... İşte o parayı nereden çıkarıyoruz?
Tabii ki bankadan! Başka neresi? Kredi kartın, banka kartın, havale, EFT... Hepsi bankanın marifeti. Yani cebindeki para oradan geçiyor.
Bak işte. O koca sistemin, o bürokratik çarkın en can alıcı yerlerinden biri banka aslında. Ama ne yapıyorlar?
Sadece bir aracı, bir tahsilat kapısı gibi davranıyorlar. Sanki bu karmaşık sürecin hiçbir parçası değilmiş, hiçbir sorumluluğu yokmuş gibi... Olmaz öyle şey ya!
Düşünsene, banka uygulamanı açıyorsun, orada "IMEI Kaydı Yap" diye bir buton olsa. Kimliğin zaten belli, paran zaten sende... Bir tıkla ödesen, işlem bitse.
Ne e-Devlet şifresi ara, ne bilmem neyin sitesine gir... Bir sürü adım, bir sürü doğrulama. Adamı yokuşa sürüyorlar. Bu kadar da olmaz ki.
Banka dediğin, senin en güvendiğin finans ortağın değil mi? E madem öyle, neden bu kadar temel bir ihtiyacı basitleştirmek için adım atmıyorlar?
Sadece "parayı alalım gerisi bizi ilgilendirmez" kafasıyla nereye kadar? Müşterinin hayatını kolaylaştırmak için daha ne yapsınlar ki?
Banka aslında senin kimlik doğrulamanın da en sağlam adresi. E-Devlet kapısında uğraştığın onca şey... Banka zaten seni tanıyor, seni biliyor.
Bu entegrasyonu neden daha ileri götürmüyorlar? Kafayı yersin bazen bu sistemlerle uğraşırken. Gerçekten, bazen isyan ediyorsun.
Oysa bankaların elinde devasa bir potansiyel var. Sadece para transferi değil, hayatı basitleştirme potansiyeli. Ama işte... Kullanmıyorlar abi.
O blokenin derdini çeken sensin. O koşturmacayı yaşayan sensin. Banka da o esnada sadece kenarda durmuş, "parayı getir" diyor. Olacak iş mi şimdi bu?
Bankalar, bu tarz kritik ve insanı çileden çıkaran süreçlerde daha proaktif olmalı. Sadece fatura ödeme ekranı değil, çok daha fazlası...
Yani bankanın rolü, şu an olduğundan çok daha büyük olmalıydı aslında. Sadece bir ödeme makinesi olmaktan öte, çözümün bir parçası olmalıydı. Olabilir yani.
Şimdi diyeceksin bankanın ne işi var burada? Ne alaka yani? Abi, hem de nasıl alaka! İşin en kilit noktalarından biri aslında.
O telefonu kullanmaya devam etmek için o vergiyi ödemen lazım ya. Hani şu e-Devlet üzerinden yapılıyor denilen IMEI kayıt ücreti var ya... İşte o parayı nereden çıkarıyoruz?
Tabii ki bankadan! Başka neresi? Kredi kartın, banka kartın, havale, EFT... Hepsi bankanın marifeti. Yani cebindeki para oradan geçiyor.
Bak işte. O koca sistemin, o bürokratik çarkın en can alıcı yerlerinden biri banka aslında. Ama ne yapıyorlar?
Sadece bir aracı, bir tahsilat kapısı gibi davranıyorlar. Sanki bu karmaşık sürecin hiçbir parçası değilmiş, hiçbir sorumluluğu yokmuş gibi... Olmaz öyle şey ya!
Düşünsene, banka uygulamanı açıyorsun, orada "IMEI Kaydı Yap" diye bir buton olsa. Kimliğin zaten belli, paran zaten sende... Bir tıkla ödesen, işlem bitse.
Ne e-Devlet şifresi ara, ne bilmem neyin sitesine gir... Bir sürü adım, bir sürü doğrulama. Adamı yokuşa sürüyorlar. Bu kadar da olmaz ki.
Banka dediğin, senin en güvendiğin finans ortağın değil mi? E madem öyle, neden bu kadar temel bir ihtiyacı basitleştirmek için adım atmıyorlar?
Sadece "parayı alalım gerisi bizi ilgilendirmez" kafasıyla nereye kadar? Müşterinin hayatını kolaylaştırmak için daha ne yapsınlar ki?
Banka aslında senin kimlik doğrulamanın da en sağlam adresi. E-Devlet kapısında uğraştığın onca şey... Banka zaten seni tanıyor, seni biliyor.
Bu entegrasyonu neden daha ileri götürmüyorlar? Kafayı yersin bazen bu sistemlerle uğraşırken. Gerçekten, bazen isyan ediyorsun.
Oysa bankaların elinde devasa bir potansiyel var. Sadece para transferi değil, hayatı basitleştirme potansiyeli. Ama işte... Kullanmıyorlar abi.
O blokenin derdini çeken sensin. O koşturmacayı yaşayan sensin. Banka da o esnada sadece kenarda durmuş, "parayı getir" diyor. Olacak iş mi şimdi bu?
Bankalar, bu tarz kritik ve insanı çileden çıkaran süreçlerde daha proaktif olmalı. Sadece fatura ödeme ekranı değil, çok daha fazlası...
Yani bankanın rolü, şu an olduğundan çok daha büyük olmalıydı aslında. Sadece bir ödeme makinesi olmaktan öte, çözümün bir parçası olmalıydı. Olabilir yani.