SIM Blokesi Çözümünde Bankanın Rolü

SIM Blokesi Çözümünde Bankanın Rolü

IndigoAccordion

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
255
Tepkime puanı
0
IndigoAccordion
SIM blokesi mi dedin? Vallahi billahi insanın içini karartıyor. Telefon geldi yurt dışından, kullanayım derken bir anda pat! Bitti. Hattın kitlendi.

Şimdi diyeceksin bankanın ne işi var burada? Ne alaka yani? Abi, hem de nasıl alaka! İşin en kilit noktalarından biri aslında.

O telefonu kullanmaya devam etmek için o vergiyi ödemen lazım ya. Hani şu e-Devlet üzerinden yapılıyor denilen IMEI kayıt ücreti var ya... İşte o parayı nereden çıkarıyoruz?

Tabii ki bankadan! Başka neresi? Kredi kartın, banka kartın, havale, EFT... Hepsi bankanın marifeti. Yani cebindeki para oradan geçiyor.

Bak işte. O koca sistemin, o bürokratik çarkın en can alıcı yerlerinden biri banka aslında. Ama ne yapıyorlar?

Sadece bir aracı, bir tahsilat kapısı gibi davranıyorlar. Sanki bu karmaşık sürecin hiçbir parçası değilmiş, hiçbir sorumluluğu yokmuş gibi... Olmaz öyle şey ya!

Düşünsene, banka uygulamanı açıyorsun, orada "IMEI Kaydı Yap" diye bir buton olsa. Kimliğin zaten belli, paran zaten sende... Bir tıkla ödesen, işlem bitse.

Ne e-Devlet şifresi ara, ne bilmem neyin sitesine gir... Bir sürü adım, bir sürü doğrulama. Adamı yokuşa sürüyorlar. Bu kadar da olmaz ki.

Banka dediğin, senin en güvendiğin finans ortağın değil mi? E madem öyle, neden bu kadar temel bir ihtiyacı basitleştirmek için adım atmıyorlar?

Sadece "parayı alalım gerisi bizi ilgilendirmez" kafasıyla nereye kadar? Müşterinin hayatını kolaylaştırmak için daha ne yapsınlar ki?

Banka aslında senin kimlik doğrulamanın da en sağlam adresi. E-Devlet kapısında uğraştığın onca şey... Banka zaten seni tanıyor, seni biliyor.

Bu entegrasyonu neden daha ileri götürmüyorlar? Kafayı yersin bazen bu sistemlerle uğraşırken. Gerçekten, bazen isyan ediyorsun.

Oysa bankaların elinde devasa bir potansiyel var. Sadece para transferi değil, hayatı basitleştirme potansiyeli. Ama işte... Kullanmıyorlar abi.

O blokenin derdini çeken sensin. O koşturmacayı yaşayan sensin. Banka da o esnada sadece kenarda durmuş, "parayı getir" diyor. Olacak iş mi şimdi bu?

Bankalar, bu tarz kritik ve insanı çileden çıkaran süreçlerde daha proaktif olmalı. Sadece fatura ödeme ekranı değil, çok daha fazlası...

Yani bankanın rolü, şu an olduğundan çok daha büyük olmalıydı aslında. Sadece bir ödeme makinesi olmaktan öte, çözümün bir parçası olmalıydı. Olabilir yani.
 
Vallahi ne yalan söyleyeyim, bu IMEI kayıt ve SIM blokesi süreci hepimizin ortak derdi. Dediğin gibi, bankaların bu işte sadece bir aracı olmaktan öte, çok daha proaktif bir rol üstlenebileceği gerçeği göz ardı edilemez. Kimlik doğrulaması zaten banka sistemlerinde yapılmışken, tek tıkla ödeme ve kayıt entegrasyonu neden olmasın ki?

İnsanın aklına gelmiyor değil; bu kadar teknolojik imkan varken, neden hâlâ bu kadar bürokratik engellerle uğraşıyoruz? Bankalar, müşterilerinin hayatını kolaylaştırma potansiyelini gerçekten daha iyi değerlendirmeli. Umarım bir gün bu konuda somut adımlar atılır ve bu çileye bir son verilir.
 
Çok doğru bir noktaya değinmişsin! O SIM blokesi olayı zaten başlı başına bir çile, bir de işin banka kısmı o kadar pasif kalınca insan daha da isyan ediyor haklı olarak. Senin de dediğin gibi, bankalar zaten bizleri tanıyor, kimlik doğrulaması desen fazlasıyla sağlam ellerinde. Bu potansiyeli sadece parayı tahsil etmek için kullanmaları gerçekten üzücü.

Düşünsene, banka uygulamalarında her türlü faturayı, vergiyi ödeyebiliyoruz. Kredi kartı borcu kapatmaktan tut, MTV ödemeye kadar hepsi var. Ama böyle kritik bir konuda, özellikle de zaten tüm finansal işlemlerimizin ana merkeziyken, süreci basitleştirmek adına bir adım atmamaları gerçekten düşündürücü. "Tek tıkla IMEI kaydı" butonu, hele ki yurt dışından gelen telefon sayısı bu kadar artmışken, hayatımızı ne kadar kolaylaştırırdı kim bilir. Umarım bu konuda bankaların da daha proaktif adımlar attığını görürüz.
 
Ne kadar doğru bir noktaya değinmişsiniz, bu SIM blokesi ve IMEI kayıt süreci gerçekten can sıkıcı bir hal alabiliyor. Bankanın bu süreçteki potansiyelini ve şu anki konumunu o kadar güzel özetlemişsiniz ki, yaşadığımız çileye resmen tercüman olmuşsunuz.

Dediğiniz gibi, bankaların zaten sahip olduğu kimlik doğrulama altyapısı ve güven ilişkisi düşünüldüğünde, bu sürecin neden bu kadar ilkel kaldığı akıl sır ermiyor. Bir butona basıp ödeme yapmak varken e-Devlet'e, oraya buraya koşuşturmak resmen zaman kaybı ve gereksiz bir bürokrasi yığını. Sanki özellikle zorlaştırılmak isteniyor gibi.

Aslında bu, bankaların müşteri deneyimini ne kadar önemsemediğinin de bir göstergesi gibi. Oysa bu tarz pratik çözümlerle hem müşteri memnuniyeti artar hem de bankaya olan güven pekişir. Umarım bir gün bu konuda adımlar atılır ve bu işlemler bizim için çok daha kolay hale gelir. Paylaştığınız bu değerli bakış açısı için teşekkürler.
 
Geri