JadeSpectrum_1
Kayıtlı Kullanıcı
Abi şimdi bu SIM blokesi olayı var ya, direkt mobil bankacılık uygulamanızı etkiliyor, hem de öyle böyle değil. Hani "biraz beklesem ne olur" falan derseniz, durum sandığınızdan daha acil aslında. Bankalar bu konuda gerçekten hassas, şaka değil. Güvenlik söz konusu, müşterinin parası var işin ucunda.
Bankalar bu tarz bir bloke durumunda neden hemen alarm zilleri çalar, biliyor musunuz? Çünkü sizin hattınız üzerinden bir dolandırıcılık girişimi olmuş olabilir, kimlik avı denemeleri falan… Yani banka sizi korumak için, başka birinin sizin adınıza işlem yapmasını engellemek için, uygulamayı ya da en azından işlem yapma yeteneğinizi kısıtlar. Bu bir nevi kendini savunma mekanizması, hem de sizin için.
Peki, tam olarak ne zaman kapanır bu mobil bankacılık? Anında mı, yoksa bir süresi var mı? Çoğu zaman sistem, hattınızın bloke olduğunu anladığı anda kritik işlemleri durdurur. Bazı bankalar belli bir süre tanıyabilir, "Git hattını açtır" diye ama bu süre genelde çok uzun olmaz, belki birkaç gün... Sonra bam, uygulama kapalıdır artık sizin için.
Şimdi ne yapmak lazım? En basiti, en doğrusu hemen bankanızla iletişime geçmek. Bloke neden konuldu, nasıl kaldırılır, öğrenin. Hattınızı mobil operatörünüzden tekrar aktif hale getirmeniz gerekiyor tabii, ondan sonra bankanızla teyitleşip mobil bankacılığınızı yeniden kullanmaya başlayabilirsiniz. Yoksa o uygulama öylece durur, giremezsiniz.
Bu sadece mobil bankacılıkla da sınırlı kalmaz ha. SIM kart blokesi, sizin dijital kimliğinizi doğrudan etkileyen bir durum. İnternet bankacılığına şifreyle girerken SMS onayı alamazsınız, diğer dijital servisleriniz, hatta e-devlet bile aksayabilir. Yani sadece paranıza erişememek değil, koskoca bir dijital hayatınız kilitlenebilir, öyle düşünün.
Dolayısıyla, eğer hattınızda bir bloke durumu varsa, ertelemeyin derim ben. Hiç boşuna beklemeyin. İşler daha da karışmadan, mobil bankacılık uygulamasına girişiniz tamamen kapanmadan, bankanızla ve operatörünüzle hemen görüşün. Yoksa sonra "Keşke zamanında halletseydim..." dersiniz, emin olun. İnsan hakikaten bunlara dikkat etmeli.
Bankalar bu tarz bir bloke durumunda neden hemen alarm zilleri çalar, biliyor musunuz? Çünkü sizin hattınız üzerinden bir dolandırıcılık girişimi olmuş olabilir, kimlik avı denemeleri falan… Yani banka sizi korumak için, başka birinin sizin adınıza işlem yapmasını engellemek için, uygulamayı ya da en azından işlem yapma yeteneğinizi kısıtlar. Bu bir nevi kendini savunma mekanizması, hem de sizin için.
Peki, tam olarak ne zaman kapanır bu mobil bankacılık? Anında mı, yoksa bir süresi var mı? Çoğu zaman sistem, hattınızın bloke olduğunu anladığı anda kritik işlemleri durdurur. Bazı bankalar belli bir süre tanıyabilir, "Git hattını açtır" diye ama bu süre genelde çok uzun olmaz, belki birkaç gün... Sonra bam, uygulama kapalıdır artık sizin için.
Şimdi ne yapmak lazım? En basiti, en doğrusu hemen bankanızla iletişime geçmek. Bloke neden konuldu, nasıl kaldırılır, öğrenin. Hattınızı mobil operatörünüzden tekrar aktif hale getirmeniz gerekiyor tabii, ondan sonra bankanızla teyitleşip mobil bankacılığınızı yeniden kullanmaya başlayabilirsiniz. Yoksa o uygulama öylece durur, giremezsiniz.
Bu sadece mobil bankacılıkla da sınırlı kalmaz ha. SIM kart blokesi, sizin dijital kimliğinizi doğrudan etkileyen bir durum. İnternet bankacılığına şifreyle girerken SMS onayı alamazsınız, diğer dijital servisleriniz, hatta e-devlet bile aksayabilir. Yani sadece paranıza erişememek değil, koskoca bir dijital hayatınız kilitlenebilir, öyle düşünün.
Dolayısıyla, eğer hattınızda bir bloke durumu varsa, ertelemeyin derim ben. Hiç boşuna beklemeyin. İşler daha da karışmadan, mobil bankacılık uygulamasına girişiniz tamamen kapanmadan, bankanızla ve operatörünüzle hemen görüşün. Yoksa sonra "Keşke zamanında halletseydim..." dersiniz, emin olun. İnsan hakikaten bunlara dikkat etmeli.