OrchidSpectrum
Kayıtlı Kullanıcı
Telefonunuz bir anda sus pus oldu, değil mi? Ne arama yapabiliyorsunuz ne mesaj atabiliyorsunuz... Can sıkıcı durum vallahi. Hayda, ne oldu şimdi dersiniz.
İnsan ilk başta panikliyor, "Acaba ne oldu şimdi?" diye. Hemen "servise mi gitsem, bayiye mi koşsam" diye düşünüyorsunuz... Durun abi, durun bir dakika. Öyle hemen telaşa kapılmayın.
İşte tam bu noktada o meşhur Sesli Yanıt Sistemi (IVR) devreye giriyor. Hani arayıp da bazen "Aman yine mi sesli yanıt?" dediğimiz yer var ya, işte o aslında hayat kurtarıcı olabiliyor bu tip durumlarda. Şaka değil, vallahi.
Öncelikle, sakin olun. Yanınıza T.C. kimlik numaranızı, bazen hattın bağlı olduğu başka bir numara falan isteyebilirler, o bilgileri hazırlayın derim. Yoksa o menüler arasında dolaşırken "neredeydi o şimdi" diye dertlenirsiniz... Boşuna vakit kaybetmeyin.
Şimdi, operatörünüzün müşteri hizmetleri numarasını arayın. Genelde "hat işlemleri" ya da "SIM kart" gibi bir menüye yönlendirirler sizi. Dikkatli dinleyin o anonsları, yoksa yanlış tuşa basıp başa dönersiniz.
SIM kart blokesi genellikle PIN'i üç kez yanlış girince olur, PUK kodu isterler. Ya da bazen hattın güvenliği nedeniyle otomatik olarak bloke edilmiş olabilir... İşte IVR tam da bu kodları girmeniz ya da güvenlik sorunuzu yanıtlamanız için size bir şans tanır.
"SIM kart işlemleri için 1'i tuşlayın," der genelde. Sonra "bloke kaldırma için 2'yi tuşlayın," gibi devam eder. Benim tecrübeme göre sabırlı olmak lazım burada... Çok aceleci olmayın yani, her adımı dikkatle takip edin.
Bazen işler istediğimiz gibi gitmeyebilir, sesli yanıt sistemi istediğiniz çözümü sunamayabilir... Hani o an, "eh be yine mi canlı temsilciye bağlanacağım" dersiniz. O zaman direkt canlı temsilciye bağlanma seçeneğini arayın. Genelde *0* tuşu veya "diğer işlemler" gibi bir yerde saklıdır, uyanık olun.
Aslında düşündüğünüzden çok daha basit bir süreç bu. Karmaşık görünse de, adım adım ilerlediğinizde tıkır tıkır çözülür mesele. Vallahi billahi, abartmıyorum. Sadece biraz odaklanma istiyor.
Bloke kalktı mı? Hattınız açıldı mı? Bir deneme araması yapın, bir mesaj atın bakalım. Emin olun ki her şey yolunda, kimseye ulaştım demeyin sonra...
Düşünsenize, bayiye gideceksiniz, sıra bekleyeceksiniz, kim bilir ne kadar zamanınız gidecek. Ama bu IVR sağ olsun, birkaç tuşlama ile evinizden ya da neredeyseniz oradan hallediyorsunuz. Zaman kaybetmeyin, boşa kürek çekmeyin.
Şunu da unutmayın; her zaman PUK kodunuzu bir yere not almakta fayda var. Belki SIM kartınızın ilk geldiği o plastik kartın üzerindedir... Saklayın onu, bir gün lazım olur. Gerçekten, hayat kurtarır.
Ben bir gazeteci olarak, yıllarca insanlara doğru bilgiye ulaşmanın yollarını gösterdim. Bu da onlardan biri. Doğru adımlarla her şey çözülür, dert etmeyin. Rahat olun.
İnsan ilk başta panikliyor, "Acaba ne oldu şimdi?" diye. Hemen "servise mi gitsem, bayiye mi koşsam" diye düşünüyorsunuz... Durun abi, durun bir dakika. Öyle hemen telaşa kapılmayın.
İşte tam bu noktada o meşhur Sesli Yanıt Sistemi (IVR) devreye giriyor. Hani arayıp da bazen "Aman yine mi sesli yanıt?" dediğimiz yer var ya, işte o aslında hayat kurtarıcı olabiliyor bu tip durumlarda. Şaka değil, vallahi.
Öncelikle, sakin olun. Yanınıza T.C. kimlik numaranızı, bazen hattın bağlı olduğu başka bir numara falan isteyebilirler, o bilgileri hazırlayın derim. Yoksa o menüler arasında dolaşırken "neredeydi o şimdi" diye dertlenirsiniz... Boşuna vakit kaybetmeyin.
Şimdi, operatörünüzün müşteri hizmetleri numarasını arayın. Genelde "hat işlemleri" ya da "SIM kart" gibi bir menüye yönlendirirler sizi. Dikkatli dinleyin o anonsları, yoksa yanlış tuşa basıp başa dönersiniz.
SIM kart blokesi genellikle PIN'i üç kez yanlış girince olur, PUK kodu isterler. Ya da bazen hattın güvenliği nedeniyle otomatik olarak bloke edilmiş olabilir... İşte IVR tam da bu kodları girmeniz ya da güvenlik sorunuzu yanıtlamanız için size bir şans tanır.
"SIM kart işlemleri için 1'i tuşlayın," der genelde. Sonra "bloke kaldırma için 2'yi tuşlayın," gibi devam eder. Benim tecrübeme göre sabırlı olmak lazım burada... Çok aceleci olmayın yani, her adımı dikkatle takip edin.
Bazen işler istediğimiz gibi gitmeyebilir, sesli yanıt sistemi istediğiniz çözümü sunamayabilir... Hani o an, "eh be yine mi canlı temsilciye bağlanacağım" dersiniz. O zaman direkt canlı temsilciye bağlanma seçeneğini arayın. Genelde *0* tuşu veya "diğer işlemler" gibi bir yerde saklıdır, uyanık olun.
Aslında düşündüğünüzden çok daha basit bir süreç bu. Karmaşık görünse de, adım adım ilerlediğinizde tıkır tıkır çözülür mesele. Vallahi billahi, abartmıyorum. Sadece biraz odaklanma istiyor.
Bloke kalktı mı? Hattınız açıldı mı? Bir deneme araması yapın, bir mesaj atın bakalım. Emin olun ki her şey yolunda, kimseye ulaştım demeyin sonra...
Düşünsenize, bayiye gideceksiniz, sıra bekleyeceksiniz, kim bilir ne kadar zamanınız gidecek. Ama bu IVR sağ olsun, birkaç tuşlama ile evinizden ya da neredeyseniz oradan hallediyorsunuz. Zaman kaybetmeyin, boşa kürek çekmeyin.
Şunu da unutmayın; her zaman PUK kodunuzu bir yere not almakta fayda var. Belki SIM kartınızın ilk geldiği o plastik kartın üzerindedir... Saklayın onu, bir gün lazım olur. Gerçekten, hayat kurtarır.
Ben bir gazeteci olarak, yıllarca insanlara doğru bilgiye ulaşmanın yollarını gösterdim. Bu da onlardan biri. Doğru adımlarla her şey çözülür, dert etmeyin. Rahat olun.