QuartzRhythm
Kayıtlı Kullanıcı
O SMS kodu gelmeyince insan ne hisseder biliyorum ben... Hani böyle önemli bir işlem yapacaksın, belki acil bir ödeme, belki son saniye bir fatura... Telefonu eline almışsın, ekrana bakıyorsun öyle boş boş, saniyeler dakikalara karışıyor sanki... Bekliyorsun, o altı haneli sihirli kod düşecek de işin bitecek diye... Ama yok, gelmiyor, gelmiyor bir türlü... O an varya, insan kendini resmen boşlukta hissediyor, öylece kalakalıyor, değil mi...
Şimdi bu durumun arkasında, çoğu zaman bizim "API bağlantı sorunu" dediğimiz teknik bir mesele yatıyor aslında... Yani bankanın kendi içindeki sistemler, ya da bankanın diğer bankalarla ya da operatörlerle konuştuğu o görünmez diller, protokoller... Bunlar birbirine veri aktarırken, bir anda tıkanabiliyor, yavaşlayabiliyor ya da hepten kesilebiliyor... Düşünsene, banka senin SMS’ini gönderecek, ama o gönderi kapısı anlık olarak arızalı... Senin işlemin o kapının açılmasını bekliyor demektir bu...
Bu API dediğimiz şey aslında bankanın diğer servislerle konuşmasını sağlayan bir çeşit köprü gibi düşünebilirsin... Yani senin bankacılık uygulaman, internet siten, hatta ATM’ler bile bu köprüler üzerinden haberleşiyor... E şimdi o köprüde bir trafik sıkışıklığı oldu mu, ya da bir tamirata girdiler mi anlık olarak... İşte senin o kıymetli SMS kodu da bu tıkanıklığın kurbanı oluyor... Bekliyor da bekliyor sırasını...
Peki ne oluyor bu durumda? En basitinden, sen bir transfer yapmaya çalışıyorsun, paranın acilen karşı tarafa geçmesi lazım... Bir anda sistem "SMS kodu gönderildi" diyor ama senin telefonunda tık yok... Bir dakika, iki dakika, bazen beş dakika... Hatta bazen "SMS kodu tekrar gönder" seçeneği de işe yaramıyor... Vallahi billahi insan çıldıracak gibi oluyor o an... Gözün ekranda, parmakların tetikte...
Banka tarafında da bu durum tabii ki istenmeyen bir şey... Ama bazen altyapısal problemler, yoğunluklar, ya da beklenmedik teknik aksaklıklar... Hani derler ya "sistem yanıt vermiyor"... İşte o sistem dediğimiz şeyin bir kısmı da bu API bağlantıları oluyor genelde... Bazen anlık bir yüklenme, bazen bir sunucu arızası, bazen de dış bir servis sağlayıcının kendi kesintisi... Hepsi domino etkisiyle senin SMS koduna yansıyor...
Bazen de insan kendi kendine diyor, "acaba telefonumda mı sorun var, hat mı çekmiyor"... Ama yok, diğer her şey çalışıyor, internetin var, arama yapabiliyorsun... Sorun sanki direkt o bankanın gönderdiği mesajda gibi... İşte o his, doğru bir his aslında... Genelde senin telefonunla alakalı olmuyor bu durum... Direkt bankanın kendi içindeki ya da dışındaki bağlantı noktalarında yaşanan anlık bir sıkıntıdan kaynaklanıyor...
Yani anlayacağın, o an yaşadığın çaresizlik, sinir bozukluğu... Hepsi çok insani ve çok gerçek... Bu gibi durumlar ne yazık ki modern bankacılığın kaçınılmaz bir parçası olabiliyor bazen... Sanki bir kapıda bekliyorsun da o kapının anahtarı bir türlü gelmiyor gibi... Ne diyeyim ki, sabır taşı çatlatır cinsten bir bekleyiş oluyor bu... Öyle değil mi...?
Şimdi bu durumun arkasında, çoğu zaman bizim "API bağlantı sorunu" dediğimiz teknik bir mesele yatıyor aslında... Yani bankanın kendi içindeki sistemler, ya da bankanın diğer bankalarla ya da operatörlerle konuştuğu o görünmez diller, protokoller... Bunlar birbirine veri aktarırken, bir anda tıkanabiliyor, yavaşlayabiliyor ya da hepten kesilebiliyor... Düşünsene, banka senin SMS’ini gönderecek, ama o gönderi kapısı anlık olarak arızalı... Senin işlemin o kapının açılmasını bekliyor demektir bu...
Bu API dediğimiz şey aslında bankanın diğer servislerle konuşmasını sağlayan bir çeşit köprü gibi düşünebilirsin... Yani senin bankacılık uygulaman, internet siten, hatta ATM’ler bile bu köprüler üzerinden haberleşiyor... E şimdi o köprüde bir trafik sıkışıklığı oldu mu, ya da bir tamirata girdiler mi anlık olarak... İşte senin o kıymetli SMS kodu da bu tıkanıklığın kurbanı oluyor... Bekliyor da bekliyor sırasını...
Peki ne oluyor bu durumda? En basitinden, sen bir transfer yapmaya çalışıyorsun, paranın acilen karşı tarafa geçmesi lazım... Bir anda sistem "SMS kodu gönderildi" diyor ama senin telefonunda tık yok... Bir dakika, iki dakika, bazen beş dakika... Hatta bazen "SMS kodu tekrar gönder" seçeneği de işe yaramıyor... Vallahi billahi insan çıldıracak gibi oluyor o an... Gözün ekranda, parmakların tetikte...
Banka tarafında da bu durum tabii ki istenmeyen bir şey... Ama bazen altyapısal problemler, yoğunluklar, ya da beklenmedik teknik aksaklıklar... Hani derler ya "sistem yanıt vermiyor"... İşte o sistem dediğimiz şeyin bir kısmı da bu API bağlantıları oluyor genelde... Bazen anlık bir yüklenme, bazen bir sunucu arızası, bazen de dış bir servis sağlayıcının kendi kesintisi... Hepsi domino etkisiyle senin SMS koduna yansıyor...
Bazen de insan kendi kendine diyor, "acaba telefonumda mı sorun var, hat mı çekmiyor"... Ama yok, diğer her şey çalışıyor, internetin var, arama yapabiliyorsun... Sorun sanki direkt o bankanın gönderdiği mesajda gibi... İşte o his, doğru bir his aslında... Genelde senin telefonunla alakalı olmuyor bu durum... Direkt bankanın kendi içindeki ya da dışındaki bağlantı noktalarında yaşanan anlık bir sıkıntıdan kaynaklanıyor...
Yani anlayacağın, o an yaşadığın çaresizlik, sinir bozukluğu... Hepsi çok insani ve çok gerçek... Bu gibi durumlar ne yazık ki modern bankacılığın kaçınılmaz bir parçası olabiliyor bazen... Sanki bir kapıda bekliyorsun da o kapının anahtarı bir türlü gelmiyor gibi... Ne diyeyim ki, sabır taşı çatlatır cinsten bir bekleyiş oluyor bu... Öyle değil mi...?