PrismTambourine
Kayıtlı Kullanıcı
Ya vallahi billahi o anı yaşamak var ya... Hani o bankacılık işlemini yapıyorsun, tam her şey bitiyor, "SMS onayı için bekleyin" yazısı beliriyor ekranda. Bekle ki gelsin.
Bekliyorsun, bekliyorsun... Dakikalar geçiyor, telefon sessiz. Hani o beklenen kod? Gelmiyor abi. İşlem askıda, sen öylece ekrana bakakalmışsın.
O anki sinir, o panik... EFT yapmaya çalışıyorsun, para uçmuş gibi duruyor ama işlem onaylanmadığı için aslında bir yere gitmemiş. Ama sen bilmiyorsun ki...
Düşünsene, tam da acil bir ödeme yapacaksın ya da son dakika bir yatırım fırsatı yakaladın, o kod yüzünden kaçıyor. Ne acı bir durum.
İşte tam da bu yüzden, daha bu çileleri çekmeden, en güzeli bir kere bankanın müşteri hizmetlerini arayıp bu durumu netleştirmek.
Yoksa her seferinde, "Acaba gelir mi, gelmez mi?" diye bir tedirginlik içinde yaşamak... İnsanın ömründen ömür gidiyor, yemin ederim.
Telefonu açıyorsun, "Merhaba, ben bir konuda bilgi almak istiyorum," diye söze giriyorsun. Önce bir dinliyorlar seni tabii.
Sonra anlatıyorsun derdini: "SMS onayı bazen gelmiyor, ben bu durumu kökten çözmek istiyorum, ne yapabiliriz?" diyorsun.
Bak bakalım senin numaran doğru mu kayıtlı, belki de yanlış bir rakam girmişler zamanında... Olmaz mı? Olur yani.
Ya da operatörle ilgili bir sorun mu var, bankanın sisteminden mi kaynaklı, bir kontrol ettirmen lazım. Yani bir kayıt açtırmak gerekiyor aslında.
"Benim telefonuma SMS onayı gelmesi için özellikle ne yapmam gerekiyor, sistemde herhangi bir engel var mı?" diye direkt sorarsan, daha net yanıt alırsın.
Bazen diyorlar ki, "Sistemden kaynaklı geçici bir sorun var." E iyi de, o "geçici" sorun ne zaman bitecek? Ne kadar geçici?
Bunu sorman lazım. Hatta rica et, "Bunu bir sisteme not olarak düşebilir misiniz, benim bu konuda hassasiyetim var," de.
Öylece bırakıp gitme konuyu. Sonuna kadar takip et, gerekirse bir talep numarası al... Ki sonra tekrar aradığında, önceki konuşmanın üstünden devam edebilesin.
Çok önemli çünkü bankacılık işlemlerinde güvenlik kodu demek, işlemin kapısı demek. O kapı açılmazsa, içerideki paranın bir anlamı kalmaz.
Müşteri hizmetleri kaydı demek, aslında kendini garantiye almak demek. Bir nevi, "Ben tedbirimi aldım, gerisi sizde," demek bankana.
Yoksa her işlemde bir heyecan, bir stres... Vallahi yoruluyor insan. Bir kere hallet, arkana yaslan. Keyfine bak abi.
Bekliyorsun, bekliyorsun... Dakikalar geçiyor, telefon sessiz. Hani o beklenen kod? Gelmiyor abi. İşlem askıda, sen öylece ekrana bakakalmışsın.
O anki sinir, o panik... EFT yapmaya çalışıyorsun, para uçmuş gibi duruyor ama işlem onaylanmadığı için aslında bir yere gitmemiş. Ama sen bilmiyorsun ki...
Düşünsene, tam da acil bir ödeme yapacaksın ya da son dakika bir yatırım fırsatı yakaladın, o kod yüzünden kaçıyor. Ne acı bir durum.
İşte tam da bu yüzden, daha bu çileleri çekmeden, en güzeli bir kere bankanın müşteri hizmetlerini arayıp bu durumu netleştirmek.
Yoksa her seferinde, "Acaba gelir mi, gelmez mi?" diye bir tedirginlik içinde yaşamak... İnsanın ömründen ömür gidiyor, yemin ederim.
Telefonu açıyorsun, "Merhaba, ben bir konuda bilgi almak istiyorum," diye söze giriyorsun. Önce bir dinliyorlar seni tabii.
Sonra anlatıyorsun derdini: "SMS onayı bazen gelmiyor, ben bu durumu kökten çözmek istiyorum, ne yapabiliriz?" diyorsun.
Bak bakalım senin numaran doğru mu kayıtlı, belki de yanlış bir rakam girmişler zamanında... Olmaz mı? Olur yani.
Ya da operatörle ilgili bir sorun mu var, bankanın sisteminden mi kaynaklı, bir kontrol ettirmen lazım. Yani bir kayıt açtırmak gerekiyor aslında.
"Benim telefonuma SMS onayı gelmesi için özellikle ne yapmam gerekiyor, sistemde herhangi bir engel var mı?" diye direkt sorarsan, daha net yanıt alırsın.
Bazen diyorlar ki, "Sistemden kaynaklı geçici bir sorun var." E iyi de, o "geçici" sorun ne zaman bitecek? Ne kadar geçici?
Bunu sorman lazım. Hatta rica et, "Bunu bir sisteme not olarak düşebilir misiniz, benim bu konuda hassasiyetim var," de.
Öylece bırakıp gitme konuyu. Sonuna kadar takip et, gerekirse bir talep numarası al... Ki sonra tekrar aradığında, önceki konuşmanın üstünden devam edebilesin.
Çok önemli çünkü bankacılık işlemlerinde güvenlik kodu demek, işlemin kapısı demek. O kapı açılmazsa, içerideki paranın bir anlamı kalmaz.
Müşteri hizmetleri kaydı demek, aslında kendini garantiye almak demek. Bir nevi, "Ben tedbirimi aldım, gerisi sizde," demek bankana.
Yoksa her işlemde bir heyecan, bir stres... Vallahi yoruluyor insan. Bir kere hallet, arkana yaslan. Keyfine bak abi.