IndigoDriftwood
Kayıtlı Kullanıcı
Şimdi bu hesap blokesi denen mevzu var ya, vallahi insanın hayatını bir anda altüst edebiliyor. Bir gün bir bakıyorsun ATM'den para çekemiyorsun, internet bankacılığına giremiyorsun, bir şok tabii, ne oldu şimdi, neden oldu... İşte o an başlıyor insanın içindeki o merak, o bilinmezlik hissi, ne yapacağım ben şimdi diye. Kimisi panikliyor, kimisi sakin kalmaya çalışıyor ama herkesin ortak noktası, bir an önce çözüm bulma isteği oluyor genelde.
Banka hesap blokesi dendiğinde akla ilk gelen şey hep kötü senaryolar oluyor nedense. Ama bazen öyle basit şeyler yüzünden de olabiliyor ki, inanamazsın. Mesela taa ne zamanlar doldurduğun kimlik bilgilerinde bir eksiklik çıkıyor, ya da imza sirkülerinde bir değişiklik yapman gerekiyormuş da haberin olmamış. Abi ya, insan gerçekten şaşırıyor bazen, bu kadar küçük bir şey yüzünden tüm sistem neden dursun ki, değil mi? Ama oluyor işte.
İlk yapman gereken şey, sakın panik yapma. Yani ben öyle diyeyim sana, tecrübeyle sabit. Hemen bankanı ara, müşteri hizmetlerini. Onlar sana ilk bilgiyi verirler genelde. "Hesabınızda bloke var, nedenini öğrenmek için şubenizle iletişime geçin" derler. İşte o zaman anlarsın ki, şubeye gitmek kaçınılmaz bir hale gelmiş. Müşteri hizmetleri her zaman tam detay veremez, ya da veremezler, kuralları var sonuçta.
Şubeye gittiğinde de öyle hemen "hadi halledin" diyemiyorsun maalesef. Önce bir sıra alacaksın, bekleyeceksin o insan kalabalığında. Sonra derdini anlatacaksın yetkiliye. Bazen öyle güzel denk gelir ki, karşına çıkan memur şıp diye anlar durumu, hemen bakıverir sisteme. Bazen de öyle olur ki, ne dediğini anlamaz gibi bakar yüzüne, senin sabrını dener resmen... İşte o anlarda derin bir nefes almak lazım, ne yapacaksın.
Genelde blokenin nedeni çok net bir şekilde belirtilir, yani yasal bir durum mu var, bankanın kendi güvenlik önlemi mi, yoksa tamamen senin unuttuğun ya da gözden kaçırdığın bir detay mı... Her neyse, öğrenince insan bir nebze olsun rahatlıyor. Çünkü artık elinde bir sebep var, bir başlangıç noktası, ne yapacağını biliyorsun en azından. Bilmemek kadar kötü bir şey yok hayatta.
Evrak işleri... İşte o kısım biraz sıkıntılı olabiliyor. Adamlar senden bazen öyle evraklar istiyor ki, "yahu bu evrakın benim bu durumla ne alakası var şimdi" diye düşünmeden edemiyorsun. Ama yapacak bir şey yok. İstenen neyse, onu tamamlamaya çalışacaksın. Kimlik fotokopisi, adres beyanı, ikametgah, bazen bir dilekçe bile yazmanı isteyebiliyorlar. Vallahi insan memur gibi hissediyor kendini bazen, evrak toplarken.
Bu süreçte en önemli şeylerden biri de sürekli takip etmek aslında. Yani öyle dilekçeyi verdim, evrakları teslim ettim demekle bitmiyor iş. Aradan bir iki gün geçince tekrar ara bankayı, "ne oldu benim işim" diye sor. Çünkü bazen öyle şeyler oluyor ki, evraklar bir yerde takılı kalabiliyor, ya da işlemde unutulabiliyor... İnsanlık hali, yoğunluk, falan filan derken senin işin askıda kalmasın sakın.
Bazen de öyle olur ki, banka der ki "bu bloke merkezden geliyor, biz buradan kaldıramıyoruz." İşte o zaman işler biraz daha uzayabiliyor, çünkü genel müdürlükle veya ilgili birimle iletişime geçmen gerekebiliyor. Ama yine de yılma, sakın pes etme. Her blokenin bir çözümü vardır, her kilidin bir anahtarı, yeter ki doğru kapıyı çalmayı ve doğru anahtarı bulmayı bil... Biraz sabır, biraz da gayret, hepsi bu.
Ve sonra o an gelir... Telefonuna bir mesaj düşer, "hesabınız aktif hale getirilmiştir" diye. Ya da internet bankacılığına bir girersin, her şey eskisi gibi tıkır tıkır işliyor. İşte o anki rahatlama var ya, parayla pulla ölçülecek gibi değil. Bütün o süreçte yaşadığın stresi, yorgunluğu, "acaba ne olacak" endişesini bir anda üzerinden atıveriyorsun. Abi o duygu anlatılmaz yaşanır... Ne günlerdi ama, geride kaldı şükür.
Banka hesap blokesi dendiğinde akla ilk gelen şey hep kötü senaryolar oluyor nedense. Ama bazen öyle basit şeyler yüzünden de olabiliyor ki, inanamazsın. Mesela taa ne zamanlar doldurduğun kimlik bilgilerinde bir eksiklik çıkıyor, ya da imza sirkülerinde bir değişiklik yapman gerekiyormuş da haberin olmamış. Abi ya, insan gerçekten şaşırıyor bazen, bu kadar küçük bir şey yüzünden tüm sistem neden dursun ki, değil mi? Ama oluyor işte.
İlk yapman gereken şey, sakın panik yapma. Yani ben öyle diyeyim sana, tecrübeyle sabit. Hemen bankanı ara, müşteri hizmetlerini. Onlar sana ilk bilgiyi verirler genelde. "Hesabınızda bloke var, nedenini öğrenmek için şubenizle iletişime geçin" derler. İşte o zaman anlarsın ki, şubeye gitmek kaçınılmaz bir hale gelmiş. Müşteri hizmetleri her zaman tam detay veremez, ya da veremezler, kuralları var sonuçta.
Şubeye gittiğinde de öyle hemen "hadi halledin" diyemiyorsun maalesef. Önce bir sıra alacaksın, bekleyeceksin o insan kalabalığında. Sonra derdini anlatacaksın yetkiliye. Bazen öyle güzel denk gelir ki, karşına çıkan memur şıp diye anlar durumu, hemen bakıverir sisteme. Bazen de öyle olur ki, ne dediğini anlamaz gibi bakar yüzüne, senin sabrını dener resmen... İşte o anlarda derin bir nefes almak lazım, ne yapacaksın.
Genelde blokenin nedeni çok net bir şekilde belirtilir, yani yasal bir durum mu var, bankanın kendi güvenlik önlemi mi, yoksa tamamen senin unuttuğun ya da gözden kaçırdığın bir detay mı... Her neyse, öğrenince insan bir nebze olsun rahatlıyor. Çünkü artık elinde bir sebep var, bir başlangıç noktası, ne yapacağını biliyorsun en azından. Bilmemek kadar kötü bir şey yok hayatta.
Evrak işleri... İşte o kısım biraz sıkıntılı olabiliyor. Adamlar senden bazen öyle evraklar istiyor ki, "yahu bu evrakın benim bu durumla ne alakası var şimdi" diye düşünmeden edemiyorsun. Ama yapacak bir şey yok. İstenen neyse, onu tamamlamaya çalışacaksın. Kimlik fotokopisi, adres beyanı, ikametgah, bazen bir dilekçe bile yazmanı isteyebiliyorlar. Vallahi insan memur gibi hissediyor kendini bazen, evrak toplarken.
Bu süreçte en önemli şeylerden biri de sürekli takip etmek aslında. Yani öyle dilekçeyi verdim, evrakları teslim ettim demekle bitmiyor iş. Aradan bir iki gün geçince tekrar ara bankayı, "ne oldu benim işim" diye sor. Çünkü bazen öyle şeyler oluyor ki, evraklar bir yerde takılı kalabiliyor, ya da işlemde unutulabiliyor... İnsanlık hali, yoğunluk, falan filan derken senin işin askıda kalmasın sakın.
Bazen de öyle olur ki, banka der ki "bu bloke merkezden geliyor, biz buradan kaldıramıyoruz." İşte o zaman işler biraz daha uzayabiliyor, çünkü genel müdürlükle veya ilgili birimle iletişime geçmen gerekebiliyor. Ama yine de yılma, sakın pes etme. Her blokenin bir çözümü vardır, her kilidin bir anahtarı, yeter ki doğru kapıyı çalmayı ve doğru anahtarı bulmayı bil... Biraz sabır, biraz da gayret, hepsi bu.
Ve sonra o an gelir... Telefonuna bir mesaj düşer, "hesabınız aktif hale getirilmiştir" diye. Ya da internet bankacılığına bir girersin, her şey eskisi gibi tıkır tıkır işliyor. İşte o anki rahatlama var ya, parayla pulla ölçülecek gibi değil. Bütün o süreçte yaşadığın stresi, yorgunluğu, "acaba ne olacak" endişesini bir anda üzerinden atıveriyorsun. Abi o duygu anlatılmaz yaşanır... Ne günlerdi ama, geride kaldı şükür.