IndigoLagoon
Kayıtlı Kullanıcı
Abi şimdi geçen hafta bir olay oldu, vallahi billahi neye uğradığımı şaşırdım. Normalde böyle işler için ya bankaya giderim, ya telefon başında saatlerce beklerim… Bilirsin, o eski kafalı hallerimizden vazgeçemeyiz bir türlü. Neyse, hesabıma para geldi, her şey yolunda sanıyorum, bir baktım vadesiz hesapta blokaj var. Donup kaldım resmen, ne alaka şimdi, dedim. Nereden çıktı bu blokaj?
Ya düşünsene, tam da o acil parayı kullanmam gereken an, pat diye karşıma çıktı bu durum. İlk aklıma gelen şubeye gitmek oldu tabii, klasik çözüm. Ama o kadar işim gücüm var ki, bir de trafiği falan düşününce... Of dedim, bu ne işkence ya. Tamam banka işi ciddidir de, insanı bu kadar süründürmenin alemi ne? Eskiden olsa yandık yani, git şimdi sıra bekle, derdini anlat...
Sonra mobil bankacılık uygulamasını kurcalarken bir baktım, ne göreyim? “Görüntülü görüşme ile hesabınızdaki blokajı kaldırın” diye bir seçenek çıktı karşıma. İlk başta dedim, yine bir robot falan mı konuşacak, ya da öyle göstermelik bir şey mi bu? Hani olur ya, tıklarsın ama bir işe yaramaz. Ama dedim, bir denemekten ne çıkar? Kaybedecek bir şeyim yok, şubeye gitmekten iyidir.
Uygulama üzerinden görüşme talebi oluşturdum, öyle uzun uzadıya bekletme falan da olmadı, çat diye bağlandı bir görevli. Karşımda bildiğin canlı kanlı bir insan, robot falan değil. Ses tonu falan gayet samimi, "Merhaba efendim, nasıl yardımcı olabilirim?" diye başladı. Ben de anlattım derdimi, hesapta blokaj var, acil çözülmesi lazım... O da notlarını aldı, sordu birkaç bir şey...
Kimlik doğrulama falan, o bildiğimiz prosedürler tabii. Kameraya kimliğimi tuttum, sağa çevirdim, sola çevirdim, fotoğrafımı çekti... Klasik güvenlik adımları. Ama bu kadar hızlı olacağını hiç beklemiyordum. Hani bazen dersin ya, "Şimdi bu da bitmez..." diye. Vallahi öyle değilmiş. Görevli, "Kontrollerimi yapıyorum, birazdan bilgilendireceğim," dedi.
Birkaç saniye geçti, belki bir dakika... Sonra tekrar döndü, "Hesabınızdaki blokajı kaldırdım efendim, şu an itibarıyla işlem yapabilirsiniz," dedi. Ben şaşkınlık içinde kaldım. O kadar kolay mıydı yani? Gerçekten bu kadar basit mi çözüldü? Hani saatlerce uğraşmaya, şubelerde beklemeye alıştık ya... İnanamadım resmen.
Hesabımı kontrol ettim, hakikaten blokaj kalkmış. Sanki böyle sihirli bir değnek dokunmuş gibi... Vallahi bravo dedim, yani ne yalan söyleyeyim, teknoloji bazen insanı şaşırtıyor. Eskiden bu işler ne kadar zordu, ne kadar vakit alırdı. Şimdi bak, oturduğun yerden, beş dakikada çözüyorsun olayı.
Bu tür durumlar aslında çok yaşanıyor, yani bir şekilde hesap blokesi falan... Nereden çıktığı belli olmayan şeyler. Ama artık böyle bir çözüm yolu olduğunu bilmek insanı rahatlatıyor. Şube mesai saatleri, trafik derdi, bir ton angarya... Bunların hepsi birden ortadan kalkıyor. Gerçekten de insan hayatını kolaylaştıran çözümler bunlar.
O gün anladım ki, bankacılıkta gerçekten yeni bir dönem başlamış. Hani hep derlerdi ya, "mobil bankacılık her şeyi halleder" diye... Pek inanmazdık. Ama işte böyle acil durumlarda insanın hayatını kurtarıyor. Bir daha böyle bir şey yaşasam, hiç tereddüt etmem, direkt mobil uygulamadan görüntülü görüşmeyi açarım. Vakit nakittir sözü, böyle zamanlarda daha da anlam kazanıyor, değil mi?
Ya düşünsene, tam da o acil parayı kullanmam gereken an, pat diye karşıma çıktı bu durum. İlk aklıma gelen şubeye gitmek oldu tabii, klasik çözüm. Ama o kadar işim gücüm var ki, bir de trafiği falan düşününce... Of dedim, bu ne işkence ya. Tamam banka işi ciddidir de, insanı bu kadar süründürmenin alemi ne? Eskiden olsa yandık yani, git şimdi sıra bekle, derdini anlat...
Sonra mobil bankacılık uygulamasını kurcalarken bir baktım, ne göreyim? “Görüntülü görüşme ile hesabınızdaki blokajı kaldırın” diye bir seçenek çıktı karşıma. İlk başta dedim, yine bir robot falan mı konuşacak, ya da öyle göstermelik bir şey mi bu? Hani olur ya, tıklarsın ama bir işe yaramaz. Ama dedim, bir denemekten ne çıkar? Kaybedecek bir şeyim yok, şubeye gitmekten iyidir.
Uygulama üzerinden görüşme talebi oluşturdum, öyle uzun uzadıya bekletme falan da olmadı, çat diye bağlandı bir görevli. Karşımda bildiğin canlı kanlı bir insan, robot falan değil. Ses tonu falan gayet samimi, "Merhaba efendim, nasıl yardımcı olabilirim?" diye başladı. Ben de anlattım derdimi, hesapta blokaj var, acil çözülmesi lazım... O da notlarını aldı, sordu birkaç bir şey...
Kimlik doğrulama falan, o bildiğimiz prosedürler tabii. Kameraya kimliğimi tuttum, sağa çevirdim, sola çevirdim, fotoğrafımı çekti... Klasik güvenlik adımları. Ama bu kadar hızlı olacağını hiç beklemiyordum. Hani bazen dersin ya, "Şimdi bu da bitmez..." diye. Vallahi öyle değilmiş. Görevli, "Kontrollerimi yapıyorum, birazdan bilgilendireceğim," dedi.
Birkaç saniye geçti, belki bir dakika... Sonra tekrar döndü, "Hesabınızdaki blokajı kaldırdım efendim, şu an itibarıyla işlem yapabilirsiniz," dedi. Ben şaşkınlık içinde kaldım. O kadar kolay mıydı yani? Gerçekten bu kadar basit mi çözüldü? Hani saatlerce uğraşmaya, şubelerde beklemeye alıştık ya... İnanamadım resmen.
Hesabımı kontrol ettim, hakikaten blokaj kalkmış. Sanki böyle sihirli bir değnek dokunmuş gibi... Vallahi bravo dedim, yani ne yalan söyleyeyim, teknoloji bazen insanı şaşırtıyor. Eskiden bu işler ne kadar zordu, ne kadar vakit alırdı. Şimdi bak, oturduğun yerden, beş dakikada çözüyorsun olayı.
Bu tür durumlar aslında çok yaşanıyor, yani bir şekilde hesap blokesi falan... Nereden çıktığı belli olmayan şeyler. Ama artık böyle bir çözüm yolu olduğunu bilmek insanı rahatlatıyor. Şube mesai saatleri, trafik derdi, bir ton angarya... Bunların hepsi birden ortadan kalkıyor. Gerçekten de insan hayatını kolaylaştıran çözümler bunlar.
O gün anladım ki, bankacılıkta gerçekten yeni bir dönem başlamış. Hani hep derlerdi ya, "mobil bankacılık her şeyi halleder" diye... Pek inanmazdık. Ama işte böyle acil durumlarda insanın hayatını kurtarıyor. Bir daha böyle bir şey yaşasam, hiç tereddüt etmem, direkt mobil uygulamadan görüntülü görüşmeyi açarım. Vakit nakittir sözü, böyle zamanlarda daha da anlam kazanıyor, değil mi?