IndigoQuartz
Kayıtlı Kullanıcı
Düşünsene, vergi dairesi borcunu GİB'den ödemişsin, oh be demişsin, bir rahatlamışsın... Sonra bakıyorsun banka hesabında hala bloke duruyor. Vay anasını dersin herhalde, insana bir dünya batar o an, değil mi? Gerçekten moral bozucu, insan ödemeyi yaptıktan sonra anında her şeyin çözülmesini bekliyor.
Şimdi burada mesele biraz da sistemlerin hızıyla alakalı aslında. Sen o parayı GİB'den yatırdın mı, havaleyi geçtin mi, tamamdır. Ama o bilginin merkezden ilgili kurumlara, hele ki bankalara ulaşması, orada işlenmesi bir zaman alıyor abi ya. Her ne kadar her şey dijital olsa da, bir süreç işliyor...
Çoğu zaman insanlar anında çözülsün istiyor, haklı olarak. Parayı ödedim, bitti sanıyor. Ama maalesef devletin sistemi bazen hani, biraz ağırkanlı çalışabiliyor... Özellikle bayram, hafta sonu gibi zamanlara denk geldiyse, o bekleme süresi uzayabiliyor da uzayabiliyor.
Peki şimdi ne yapacaksın? Ödemeyi yaptın, dekontun elinde. Önce bir GİB sitesine girip 'e-borcu yoktur' belgesi alabiliyor musun ona bak. Bazen o belgeyi alsan bile bloke kalkmamış olabiliyor, vallahi sinir bozucu bir durum, insan çıldıracak gibi oluyor.
Şunu unutmamak lazım, banka sadece gelen talimatı uygulayan bir aracı. Bloke talimatı vergi dairesinden geliyor, kalkma talimatı da oradan gelmeli. Yani senin muhatabın aslında banka değil, vergi dairesi. Banka sana yardımcı olamaz bu konuda çok, sadece sistemi bekler.
Birkaç gün geçti, hala aynı durum. Ne yapacağız? En güzeli bence bağlı olduğun vergi dairesine bir alo demek. Arayıp durumu izah etmek, ödeme dekontunun numarasını vermek, hani bir kontrol edebilir misiniz demek lazım. Bazen basit bir telefonla işler hızlanabiliyor, inanır mısın...
Bir de bu e-haciz diye bir şey var biliyorsun, direkt vergi dairesinden bankalara elektronik olarak gidiyor bu bloke talimatları. Senin GİB'den ödemen de aynı sistem içinde işleniyor. Yani aslında her şey dijital, ama işte o dijital akışın bazen takıldığı oluyor, hani bir yerde bir düğüm oluşuyor.
Sabırlı olmak gerekiyor biraz ama pes etmemek de önemli. Hani böyle kenarda durup 'elbet kalkar' demek yerine, birkaç gün sonra tekrar aramak, durumu tekrar sormak... Kendi işinin peşine düşmek derler ya, tam da öyle bir durum bu.
Diyelim ki aradın, sordun, yine de bir gelişme yok. O zaman artık bir dilekçeyle gitmek gerekebilir vergi dairesine. Ödeme dekontunla beraber durumu anlatan bir dilekçe verip, hızlandırılmasını talep etmek, elden teslim etmek... Bazen fiziki temas, hani insan görme, işi daha çabuk çözdürebiliyor.
Ama şunu unutma, paran kaybolmaz, ödediğin borç ödenmiştir. Sadece o blokeyi kaldıran bilginin sana ulaşması biraz zaman alıyor hepsi bu. Sakin kalmak, doğru adımları atmak ve birazcık da ısrarcı olmak... İşte bu kadar. Çözülür illaki, merak etme.
Şimdi burada mesele biraz da sistemlerin hızıyla alakalı aslında. Sen o parayı GİB'den yatırdın mı, havaleyi geçtin mi, tamamdır. Ama o bilginin merkezden ilgili kurumlara, hele ki bankalara ulaşması, orada işlenmesi bir zaman alıyor abi ya. Her ne kadar her şey dijital olsa da, bir süreç işliyor...
Çoğu zaman insanlar anında çözülsün istiyor, haklı olarak. Parayı ödedim, bitti sanıyor. Ama maalesef devletin sistemi bazen hani, biraz ağırkanlı çalışabiliyor... Özellikle bayram, hafta sonu gibi zamanlara denk geldiyse, o bekleme süresi uzayabiliyor da uzayabiliyor.
Peki şimdi ne yapacaksın? Ödemeyi yaptın, dekontun elinde. Önce bir GİB sitesine girip 'e-borcu yoktur' belgesi alabiliyor musun ona bak. Bazen o belgeyi alsan bile bloke kalkmamış olabiliyor, vallahi sinir bozucu bir durum, insan çıldıracak gibi oluyor.
Şunu unutmamak lazım, banka sadece gelen talimatı uygulayan bir aracı. Bloke talimatı vergi dairesinden geliyor, kalkma talimatı da oradan gelmeli. Yani senin muhatabın aslında banka değil, vergi dairesi. Banka sana yardımcı olamaz bu konuda çok, sadece sistemi bekler.
Birkaç gün geçti, hala aynı durum. Ne yapacağız? En güzeli bence bağlı olduğun vergi dairesine bir alo demek. Arayıp durumu izah etmek, ödeme dekontunun numarasını vermek, hani bir kontrol edebilir misiniz demek lazım. Bazen basit bir telefonla işler hızlanabiliyor, inanır mısın...
Bir de bu e-haciz diye bir şey var biliyorsun, direkt vergi dairesinden bankalara elektronik olarak gidiyor bu bloke talimatları. Senin GİB'den ödemen de aynı sistem içinde işleniyor. Yani aslında her şey dijital, ama işte o dijital akışın bazen takıldığı oluyor, hani bir yerde bir düğüm oluşuyor.
Sabırlı olmak gerekiyor biraz ama pes etmemek de önemli. Hani böyle kenarda durup 'elbet kalkar' demek yerine, birkaç gün sonra tekrar aramak, durumu tekrar sormak... Kendi işinin peşine düşmek derler ya, tam da öyle bir durum bu.
Diyelim ki aradın, sordun, yine de bir gelişme yok. O zaman artık bir dilekçeyle gitmek gerekebilir vergi dairesine. Ödeme dekontunla beraber durumu anlatan bir dilekçe verip, hızlandırılmasını talep etmek, elden teslim etmek... Bazen fiziki temas, hani insan görme, işi daha çabuk çözdürebiliyor.
Ama şunu unutma, paran kaybolmaz, ödediğin borç ödenmiştir. Sadece o blokeyi kaldıran bilginin sana ulaşması biraz zaman alıyor hepsi bu. Sakin kalmak, doğru adımları atmak ve birazcık da ısrarcı olmak... İşte bu kadar. Çözülür illaki, merak etme.