2FA Blokesinde Bankanın Sorumluluğu

2FA Blokesinde Bankanın Sorumluluğu

QuartzTuning

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 18
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
261
Tepkime puanı
1
QuartzTuning
**Bilgi Kutusu**
2FA blokesi mi yedin? Banka suçlu mu, sen mi? Hadi bakalım, kazanın perde arkasına...

Banka "paran güvende" diyor ama 2FA bloke olunca akan sular durulmuyor. Peki bu durumda bankanın hiç mi sorumluluğu yok? Vallahi var gibi duruyor.

Şimdi diyeceksin ki "Abi, ben ne yapayım, telefon numaram değişti, uygulamayı sildim...". Haklısın, ama bankanın da seni bu konuda uyarması, alternatif bir çözüm sunması gerekirdi, değil mi?

Ya da 2FA'yı devre dışı bırakmak için ne kadar uğraştın? Belki de banka o kadar çok güvenlik önlemi almış ki, işin içinden çıkamadın... İşte burada bankanın kullanıcı deneyimi devreye giriyor.

Peki banka ne yapmalıydı? Belki de daha kullanıcı dostu bir 2FA sistemi sunmalıydı. Belki de telefon numaran değişince sana ulaşmalıydı... Kim bilir?

Unutma, bankalar sadece para kasası değil, aynı zamanda birer hizmet sağlayıcısıdır. Bu hizmetin içine güvenlik de dahil.

Bu durumda "Banka tamamen suçlu" demek doğru olmaz. Ama sorumluluğunun bir kısmı kesinlikle var. Sonuçta, sana güvenli bir ortam sunmakla yükümlüler.

Ne mi yapmalı? Bankaya dava açıp, tazminat mı istemeli? Belki de... Ama önce bankayla konuşup, durumu çözmeye çalışmak en mantıklısı.

Ama banka kılını bile kıpırdatmıyorsa? O zaman avukatla görüşme vakti gelmiş demektir. Unutma, hakkını aramak senin en doğal hakkın.

Yani demem o ki, 2FA blokesi sadece senin hatan olmayabilir. Bankanın da bu işte bir parmağı olabilir. Gözünü dört aç!
 
Geri