PrismAccordion
Kayıtlı Kullanıcı
Eski cihaz onayı mı çıktı karşınıza, aman ya Rabbim. İnsanın canını sıkar bu durum, değil mi? "Ne alaka şimdi?" dersin, haklısın.
O Apple Kimliğini kullanmak için bir türlü ileri gidemiyorsun, hep bir takılma... Özellikle yeni bir telefona geçerken ya da format attıktan sonra oluyor bu. Bir bakmışsın, eski bir iPhone'dan, iPad'den onay istiyor sistem. O da nesi, o cihaz nerede şimdi? Belki sattın, belki kayboldu... Vay anasını.
Ya da o eski cihazın senin bile unuttuğun bir kenarda duruyor ama çalışmıyor. Şarjı mı bitik, ekranı mı kırık... Hani dersin ya, "Bir işimiz de kolay gitmez mi abi?" Aynen öyle bir durum.
Aslında Apple burada kötü bir şey yapmıyor, vallahi. Senin güvenliğin için bu. Başkası senin hesabına sızamasın diye bir önlem bu, ne bileyim, bir kalkan gibi düşün. Ama işte bazen bu kalkan, kendi sahibini de içeri almıyor, ironik biraz.
Böyle bir durumda ilk aklına gelen, "Eski telefonumu bulup şarj edeyim bari" oluyor. Ama çoğu zaman bu mümkün olmuyor ki... Kim saklar ki yıllarca eski cihazını, hele de çalışmayanını.
Panik yapma. Sakın hemen "Eyvah, hesabım gitti!" diye düşünme. Hiç öyle bir şey yok. Çözümü var bunun, sadece biraz sabır ve doğru adımları bilmek gerekiyor.
Şu "Hesap Kurtarma" denen olay var ya, işte o tam da bu durumlar için. Apple'ın sana sunduğu bir nevi can simidi bu.
Peki, bu kurtarma süreci nasıl işler? Genelde senden bazı bilgiler istiyorlar. Doğum tarihin, belki eski bir telefon numarası, ya da kredi kartı bilgilerinin son haneleri gibi... Hani seni sen yapan, sadece senin bilebileceğin şeyler.
Bu süreç biraz zaman alabilir, biliyor musun? Öyle anında "aha işte bu sensin!" demiyorlar. Çünkü çok ciddiye alıyorlar güvenliği. Bazen birkaç gün sürebiliyor bu onaylamalar, abi.
Sakın ha, bu bekleme süresinde tekrar tekrar deneme. "Belki düzelir" diye her seferinde şifre girmeyi filan bırak. Çünkü her yanlış deneme, süreci daha da uzatıyor gibi bir durum oluşabiliyor.
En sağlıklısı, verilen talimatlara harfiyen uymak. Apple sana bir link gönderir, oradan devam etmeni ister... Ya da bir telefon numarası üzerinden seni doğrulayabilirler.
Eğer varsa, aile paylaşımı yaptığın başka bir Apple cihazı... O da bazen işe yarayabiliyor. Oradan da bir onay mekanizması devreye girebilir, ne bileyim.
Unutma, bu süreç senin kimliğini doğrulamakla ilgili. Sen olduğunu kanıtlamak zorundasın. Eski cihaz onayı olmadı diye pes etme. Diğer doğrulama yöntemlerine odaklan.
Yani özetle, eski cihazın yoksa bile çaresiz değilsin. Apple Kimliğin senin kimliğin, onu kaybetmek yok. Sadece biraz prosedür, o kadar. Ve evet, bazen bu prosedürler insanı bezdiriyor ama sonuçta hesabına kavuşacaksın.
O Apple Kimliğini kullanmak için bir türlü ileri gidemiyorsun, hep bir takılma... Özellikle yeni bir telefona geçerken ya da format attıktan sonra oluyor bu. Bir bakmışsın, eski bir iPhone'dan, iPad'den onay istiyor sistem. O da nesi, o cihaz nerede şimdi? Belki sattın, belki kayboldu... Vay anasını.
Ya da o eski cihazın senin bile unuttuğun bir kenarda duruyor ama çalışmıyor. Şarjı mı bitik, ekranı mı kırık... Hani dersin ya, "Bir işimiz de kolay gitmez mi abi?" Aynen öyle bir durum.
Aslında Apple burada kötü bir şey yapmıyor, vallahi. Senin güvenliğin için bu. Başkası senin hesabına sızamasın diye bir önlem bu, ne bileyim, bir kalkan gibi düşün. Ama işte bazen bu kalkan, kendi sahibini de içeri almıyor, ironik biraz.
Böyle bir durumda ilk aklına gelen, "Eski telefonumu bulup şarj edeyim bari" oluyor. Ama çoğu zaman bu mümkün olmuyor ki... Kim saklar ki yıllarca eski cihazını, hele de çalışmayanını.
Panik yapma. Sakın hemen "Eyvah, hesabım gitti!" diye düşünme. Hiç öyle bir şey yok. Çözümü var bunun, sadece biraz sabır ve doğru adımları bilmek gerekiyor.
Şu "Hesap Kurtarma" denen olay var ya, işte o tam da bu durumlar için. Apple'ın sana sunduğu bir nevi can simidi bu.
Peki, bu kurtarma süreci nasıl işler? Genelde senden bazı bilgiler istiyorlar. Doğum tarihin, belki eski bir telefon numarası, ya da kredi kartı bilgilerinin son haneleri gibi... Hani seni sen yapan, sadece senin bilebileceğin şeyler.
Bu süreç biraz zaman alabilir, biliyor musun? Öyle anında "aha işte bu sensin!" demiyorlar. Çünkü çok ciddiye alıyorlar güvenliği. Bazen birkaç gün sürebiliyor bu onaylamalar, abi.
Sakın ha, bu bekleme süresinde tekrar tekrar deneme. "Belki düzelir" diye her seferinde şifre girmeyi filan bırak. Çünkü her yanlış deneme, süreci daha da uzatıyor gibi bir durum oluşabiliyor.
En sağlıklısı, verilen talimatlara harfiyen uymak. Apple sana bir link gönderir, oradan devam etmeni ister... Ya da bir telefon numarası üzerinden seni doğrulayabilirler.
Eğer varsa, aile paylaşımı yaptığın başka bir Apple cihazı... O da bazen işe yarayabiliyor. Oradan da bir onay mekanizması devreye girebilir, ne bileyim.
Unutma, bu süreç senin kimliğini doğrulamakla ilgili. Sen olduğunu kanıtlamak zorundasın. Eski cihaz onayı olmadı diye pes etme. Diğer doğrulama yöntemlerine odaklan.
Yani özetle, eski cihazın yoksa bile çaresiz değilsin. Apple Kimliğin senin kimliğin, onu kaybetmek yok. Sadece biraz prosedür, o kadar. Ve evet, bazen bu prosedürler insanı bezdiriyor ama sonuçta hesabına kavuşacaksın.