Arasbly
Kayıtlı Kullanıcı
Para mı çekemiyorsun, gönderemiyorsun, işlem yapamıyorsun değil mi? Direkt söyleyeyim, o hesabın bloke olduysa, ilk iş bankana ulaşmak. Başka çaren yok, uğraşma boşuna sağda solda çözüm aramakla.
Bak şimdi, öncelikle bir dur, sakin ol. Paniklemek falan hikaye, çözüm getirmez. Hesabın neden bloke edildi, onu bir anlamaya çalış. Çoğu zaman bir güvenlik protokolü devreye girer, şüpheli bir işlem algılanmıştır... ya da sen farkında olmadan bir kuralı çiğnemişsindir, olabilir yani.
Telefon açacaksın abi, direk müşteri hizmetlerini arayacaksın. Ama normal müşteri temsilcisi değil, blokeli hesaplar, güvenlik birimi gibi yerlere bağlanmaya çalış. Hatta bazen şubeye gitmek bile daha hızlı işini çözer, biliyor musun? Orada göz göze gelirsin yetkiliyle, daha net anlatırsın derdini.
Bu bankaların güvenlik birimleri, yemin ediyorum, insanı çileden çıkarır. Bir sürü soru sorarlar, "En son ne işlem yaptınız?", "Kimlik doğrulama istiyoruz." falan... Sakın ha, üslubunu bozma. Ne kadar sakin ve iş birlikçi olursan, o kadar çabuk halledersin. Yoksa daha da zorlaştırırlar işi.
Kimliğini yanında bulundur mutlaka. Nüfus cüzdanı, pasaport ne varsa... Adamlar senden belge isteyecekler, kanıt isteyecekler, haklılar da bir yandan. Kendi paranı kurtarmaya çalışıyorsun sonuçta, değil mi? Bilgi gizliliği, güvenlik falan... Lafın gelişi değil bunlar.
Bazen hesaba bloke koydularsa, mahkeme kararıdır ya da icra dairesinden gelmiştir. İşte o zaman işler biraz daha karışır. Banka sana der ki, "Bizlik bir durum değil, falanca kurumdan gelmiş karar." O zaman da ilgili kurumla temasa geçmen gerekir. Uğraş dur şimdi...
Sakın ama sakın, "Bu bloke nasıl kaldırılır, bir yolu yok mu?" diye dolandırıcılara falan inanma. Bankacılık işlemleri ciddi işler, öyle üçkağıtla çözülmez. Kimse sana şifre falan sormaz banka dışında. Dikkatli ol, vallahi billahi sonra daha büyük dertlere bulaşırsın.
Banka seni bilgilendirmek zorunda. Neden bloke konulduğunu, ne yapman gerektiğini... Net bir cevap alamıyorsan, tekrar tekrar sor. Israrcı ol. Hakkın bu senin. "İşlem göremiyoruz, bilgi veremiyoruz" gibi laflarla geçiştirmelerine izin verme.
Gerekirse şikayet oluştur, üst düzey yöneticilerle görüşmek iste... Müşteri temsilcileri de çoğu zaman standart prosedür uyguluyor. Biraz daha yukarı tırmanmak lazım bazen, anladın mı? Belki daha yetkili biri olayı çözer.
Eğer bloke sebebi güvenlik kaynaklıysa, şifrelerini değiştirmeni, internet bankacılığı ayarlarını kontrol etmeni isteyeceklerdir. Bunları yapmaktan çekinme, zaten senin güvenliğin için. Yeni şifre belirle, tek kullanımlık şifreleri kontrol et... Güvenlik adımlarını tekrar gözden geçir.
Sonuç olarak, bu işin çözümü bankanda. Başka kapı arama, zaman kaybetme. Doğrudan muhatap olacaksın. Sabırlı olacaksın, net olacaksın. Bilgilerini eksiksiz vereceksin. Bu kadar basit aslında, basiti zorlaştırıyorlar bazen. Ama hallolur, merak etme, yeter ki sen üstüne git.
Bak şimdi, öncelikle bir dur, sakin ol. Paniklemek falan hikaye, çözüm getirmez. Hesabın neden bloke edildi, onu bir anlamaya çalış. Çoğu zaman bir güvenlik protokolü devreye girer, şüpheli bir işlem algılanmıştır... ya da sen farkında olmadan bir kuralı çiğnemişsindir, olabilir yani.
Telefon açacaksın abi, direk müşteri hizmetlerini arayacaksın. Ama normal müşteri temsilcisi değil, blokeli hesaplar, güvenlik birimi gibi yerlere bağlanmaya çalış. Hatta bazen şubeye gitmek bile daha hızlı işini çözer, biliyor musun? Orada göz göze gelirsin yetkiliyle, daha net anlatırsın derdini.
Bu bankaların güvenlik birimleri, yemin ediyorum, insanı çileden çıkarır. Bir sürü soru sorarlar, "En son ne işlem yaptınız?", "Kimlik doğrulama istiyoruz." falan... Sakın ha, üslubunu bozma. Ne kadar sakin ve iş birlikçi olursan, o kadar çabuk halledersin. Yoksa daha da zorlaştırırlar işi.
Kimliğini yanında bulundur mutlaka. Nüfus cüzdanı, pasaport ne varsa... Adamlar senden belge isteyecekler, kanıt isteyecekler, haklılar da bir yandan. Kendi paranı kurtarmaya çalışıyorsun sonuçta, değil mi? Bilgi gizliliği, güvenlik falan... Lafın gelişi değil bunlar.
Bazen hesaba bloke koydularsa, mahkeme kararıdır ya da icra dairesinden gelmiştir. İşte o zaman işler biraz daha karışır. Banka sana der ki, "Bizlik bir durum değil, falanca kurumdan gelmiş karar." O zaman da ilgili kurumla temasa geçmen gerekir. Uğraş dur şimdi...
Sakın ama sakın, "Bu bloke nasıl kaldırılır, bir yolu yok mu?" diye dolandırıcılara falan inanma. Bankacılık işlemleri ciddi işler, öyle üçkağıtla çözülmez. Kimse sana şifre falan sormaz banka dışında. Dikkatli ol, vallahi billahi sonra daha büyük dertlere bulaşırsın.
Banka seni bilgilendirmek zorunda. Neden bloke konulduğunu, ne yapman gerektiğini... Net bir cevap alamıyorsan, tekrar tekrar sor. Israrcı ol. Hakkın bu senin. "İşlem göremiyoruz, bilgi veremiyoruz" gibi laflarla geçiştirmelerine izin verme.
Gerekirse şikayet oluştur, üst düzey yöneticilerle görüşmek iste... Müşteri temsilcileri de çoğu zaman standart prosedür uyguluyor. Biraz daha yukarı tırmanmak lazım bazen, anladın mı? Belki daha yetkili biri olayı çözer.
Eğer bloke sebebi güvenlik kaynaklıysa, şifrelerini değiştirmeni, internet bankacılığı ayarlarını kontrol etmeni isteyeceklerdir. Bunları yapmaktan çekinme, zaten senin güvenliğin için. Yeni şifre belirle, tek kullanımlık şifreleri kontrol et... Güvenlik adımlarını tekrar gözden geçir.
Sonuç olarak, bu işin çözümü bankanda. Başka kapı arama, zaman kaybetme. Doğrudan muhatap olacaksın. Sabırlı olacaksın, net olacaksın. Bilgilerini eksiksiz vereceksin. Bu kadar basit aslında, basiti zorlaştırıyorlar bazen. Ama hallolur, merak etme, yeter ki sen üstüne git.