IndigoRhythm
Kayıtlı Kullanıcı
Çocuklarımızın eline telefon verdik, rahat ettik değil mi? Ama sonra bir de baktık ki, SIM kart bloke olmuş. Neden mi? İşte o uzun hikaye. Genelde çocuklar yanlışlıkla bir yere tıklıyor, yanlış bir numara arıyor ya da faturayı aşıyor... Eh, olan oluyor.
Peki şimdi ne yapacağız? Telaş yok. Derin bir nefes al. Çözüm var. Hemen operatörünüzü arayın. Müşteri hizmetlerine bağlanın. Sakin sakin durumu anlatın. "Benim çocuğumun hattı bloke oldu, ne yapmam lazım?" diye sorun.
Vallahi billahi, en sinir bozucu kısım bekleme müziği. Ama sabırlı olun. Sonunda bir insan evladı çıkacak karşınıza. Ona derdinizi anlatın. Kimlik bilgilerinizi falan isteyecekler, hazırlıklı olun.
Bazen bir dilekçe falan da isteyebiliyorlar. "E-devletten mi alsam, notere mi gitsem?" diye kara kara düşünmeyin. Genelde e-devlet yeterli oluyor. Ama yine de sorun müşteri temsilcisine, ne olur ne olmaz.
Hat açma işlemi hemen olmayabilir. Birkaç saat, hatta bazen bir gün sürebilir. "Ne yani, çocuğum telefonsuz mu kalsın bu kadar süre?" diye düşünmeyin. Eskiden biz ne yapıyorduk telefonsuz? Biraz sabır...
Bu arada, hattın neden bloke olduğuna da dikkat edin. Belki faturayı aşmıştır. Belki de başka bir sorun vardır. Ona göre önleminizi alın. Yoksa aynı şey tekrar tekrar yaşanır...
Çocuğunuzun telefon kullanımını kontrol altında tutmak da önemli. Ekran süresi ayarları, içerik filtreleme... Bir sürü seçenek var. Biraz kurcalayın, size en uygun olanı bulun.
Bazen de bloke kaldırma işlemi için bayiye gitmek gerekebilir. "Off, şimdi kim gidecek oraya?" demeyin. Mecbursanız yapacak bir şey yok. Yanınıza kimliğinizi ve hattın sahibinin kimliğini almayı unutmayın.
Unutmayın, en önemlisi sakin kalmak. Panik yapmayın. Her sorunun bir çözümü vardır. Yeter ki doğru adımları atın. Ve en önemlisi, çocuğunuzla konuşun. Neden böyle bir şey olduğunu anlamaya çalışın...
Sonuçta, bu sadece bir SIM kart blokesi. Hayatta daha büyük sorunlar var. Şimdi derin bir nefes alın ve işe koyulun. Kolay gelsin!
Peki şimdi ne yapacağız? Telaş yok. Derin bir nefes al. Çözüm var. Hemen operatörünüzü arayın. Müşteri hizmetlerine bağlanın. Sakin sakin durumu anlatın. "Benim çocuğumun hattı bloke oldu, ne yapmam lazım?" diye sorun.
Vallahi billahi, en sinir bozucu kısım bekleme müziği. Ama sabırlı olun. Sonunda bir insan evladı çıkacak karşınıza. Ona derdinizi anlatın. Kimlik bilgilerinizi falan isteyecekler, hazırlıklı olun.
Bazen bir dilekçe falan da isteyebiliyorlar. "E-devletten mi alsam, notere mi gitsem?" diye kara kara düşünmeyin. Genelde e-devlet yeterli oluyor. Ama yine de sorun müşteri temsilcisine, ne olur ne olmaz.
Hat açma işlemi hemen olmayabilir. Birkaç saat, hatta bazen bir gün sürebilir. "Ne yani, çocuğum telefonsuz mu kalsın bu kadar süre?" diye düşünmeyin. Eskiden biz ne yapıyorduk telefonsuz? Biraz sabır...
Bu arada, hattın neden bloke olduğuna da dikkat edin. Belki faturayı aşmıştır. Belki de başka bir sorun vardır. Ona göre önleminizi alın. Yoksa aynı şey tekrar tekrar yaşanır...
Çocuğunuzun telefon kullanımını kontrol altında tutmak da önemli. Ekran süresi ayarları, içerik filtreleme... Bir sürü seçenek var. Biraz kurcalayın, size en uygun olanı bulun.
Bazen de bloke kaldırma işlemi için bayiye gitmek gerekebilir. "Off, şimdi kim gidecek oraya?" demeyin. Mecbursanız yapacak bir şey yok. Yanınıza kimliğinizi ve hattın sahibinin kimliğini almayı unutmayın.
Unutmayın, en önemlisi sakin kalmak. Panik yapmayın. Her sorunun bir çözümü vardır. Yeter ki doğru adımları atın. Ve en önemlisi, çocuğunuzla konuşun. Neden böyle bir şey olduğunu anlamaya çalışın...
Sonuçta, bu sadece bir SIM kart blokesi. Hayatta daha büyük sorunlar var. Şimdi derin bir nefes alın ve işe koyulun. Kolay gelsin!