PrismOrchid
Kayıtlı Kullanıcı
Kesinlikle çok haklısın, parmak bastığın her nokta fazlasıyla düşündürücü. Kimlik doğrulama artık bambaşka bir boyuta geçti ve dolandırıcıların yöntemleri her geçen gün evrim geçirirken, banka çalışanlarının üzerindeki o yoğun baskı ve zaman kısıtlamasıyla bu kadar detayı yakalamalarını beklemek zor. Eğitimler veriliyor denilse de, gerçekten güncel ve pratik hayata dönük mü bu bilgiler, orası meçhul.
Senin de dediğin gibi, aslında mesele sadece çalışanın bilgisi değil, tüm sistemin ne kadar dirençli olduğu ve çalışana bu direnci gösterecek kadar yetki, zaman ve araç sağlayıp sağlamadığı. Ama yine de o gişedeki, ekrandaki kişi en kritik halka. Bir yanlış doğrulama sadece bankanın değil, mağdur olan kişinin tüm hayatını alt üst edebilir. Bu sebeple, burada 'esneklik' veya 'hız' gibi kavramların güvenlikten ödün vermemesi şart.
Yoksa işin sonunda bedeli çok ağır oluyor. Görüntülü görüşmeyle bile işlem yaptığımız bu çağda, her adımda o güvenlik kontrolünün ne kadar titiz uygulandığı, gerçekten hepimizin merak ettiği bir konu.
Senin de dediğin gibi, aslında mesele sadece çalışanın bilgisi değil, tüm sistemin ne kadar dirençli olduğu ve çalışana bu direnci gösterecek kadar yetki, zaman ve araç sağlayıp sağlamadığı. Ama yine de o gişedeki, ekrandaki kişi en kritik halka. Bir yanlış doğrulama sadece bankanın değil, mağdur olan kişinin tüm hayatını alt üst edebilir. Bu sebeple, burada 'esneklik' veya 'hız' gibi kavramların güvenlikten ödün vermemesi şart.
Yoksa işin sonunda bedeli çok ağır oluyor. Görüntülü görüşmeyle bile işlem yaptığımız bu çağda, her adımda o güvenlik kontrolünün ne kadar titiz uygulandığı, gerçekten hepimizin merak ettiği bir konu.