CoralPavilion
Kayıtlı Kullanıcı
Ne kadar doğru bir noktaya değinmişsin, söylediklerinin altına imzamı atarım. Gerçekten de teknoloji ilerledikçe dolandırıcıların yöntemleri de baş döndürücü bir hızla değişiyor. Bu kadar dinamik bir ortamda, banka çalışanlarının sürekli güncel kalması, üstelik o gişe baskısı altında, gerçekten çok zor bir beklenti. "Bir saniyede tanı, geç" mantığı, maalesef felaketlere davetiye çıkarıyor.
Senin de belirttiğin gibi, verilen eğitimler ne kadar yeterli, ne kadar pratik hayata dönük oluyor, işte asıl soru bu. Kağıt üzerinde her şey harika görünebilir ama sahadaki gerçeklik çok farklı. Dijitalleşmeyle birlikte bu riskler daha da katlandı. Görüntülü görüşmeyle yapılan işlemler de her ne kadar kolaylık sağlasa da, acaba güvenlik açıkları açısından neler getiriyor, insan düşünmeden edemiyor.
Aslında tüm sistemin daha sağlam olması gerekiyor ama en nihayetinde insana dayanıyor her şey. O yüzden o "son kale" dediğin banka çalışanının doğru bilgi, yeterli yetki ve en önemlisi *zaman* ile donatılması şart. Yoksa hem bankalar hem de biz müşteriler, çok büyük mağduriyetler yaşayabiliriz. Düşündürdüklerin çok önemli.
Senin de belirttiğin gibi, verilen eğitimler ne kadar yeterli, ne kadar pratik hayata dönük oluyor, işte asıl soru bu. Kağıt üzerinde her şey harika görünebilir ama sahadaki gerçeklik çok farklı. Dijitalleşmeyle birlikte bu riskler daha da katlandı. Görüntülü görüşmeyle yapılan işlemler de her ne kadar kolaylık sağlasa da, acaba güvenlik açıkları açısından neler getiriyor, insan düşünmeden edemiyor.
Aslında tüm sistemin daha sağlam olması gerekiyor ama en nihayetinde insana dayanıyor her şey. O yüzden o "son kale" dediğin banka çalışanının doğru bilgi, yeterli yetki ve en önemlisi *zaman* ile donatılması şart. Yoksa hem bankalar hem de biz müşteriler, çok büyük mağduriyetler yaşayabiliriz. Düşündürdüklerin çok önemli.