PrismFjord
Kayıtlı Kullanıcı
Şimdi şu kredi kartı blokesi meselesi var ya, vallahi billahi insanın tepesini attırır bazen. Hop diye kapanır kart, sen kal ortada. İlk akla gelen de hemen şubeye koşmak olur, değil mi? Ama dur bir nefes al önce, her zaman öyle değil o iş... Her zaman öyle bir zorunluluk yok işte.
Çok sık karşılaşıyoruz bu durumla, harcama itirazı yüzünden olabilir, güvenlik şüphesiyle banka kendisi bloke koymuştur, bazen de sen üç kez yanlış şifre girersin, hoop kilitlenir kart. Yani sebep çok, işleyiş genelde benzer ilerler. Banka seni koruduğunu iddia eder ama sen o an mağdur olursun, abi ya.
Şube şart mı dersen, çoğu zaman değil aslında. Düşünsene, bankalar da teknolojiye yatırım yapıyorlar. Telefon bankacılığı denen bir şey var, internet bankacılığı var, hatta mobil uygulamalar var... Bunlar niye var ki? Senin işini kolaylaştırmak için. İlk denemen gereken yerler buraları olmalı. Direkt aramalı veya uygulamayı açmalısın.
Güvenlik riski taşıyan bir durum varsa, mesela kart bilgilerinin kopyalandığına dair bir şüphe... İşte o zaman işin rengi biraz değişir. Banka seni arar, sen onları ararsın, onaylar falan... Hatta yeni kart gönderebilirler. Bu durumda bazen gerçekten şubeye çağıran da olur ama bu daha çok kimlik teyidi ya da imza için falan... Yani spesifik bir durumdur bu.
Basit bir şifre blokesi mi var? Ya da internet alışverişi sonrası "güvenlik gerekçesiyle" oluşan bir kapanma mı? İşte bunların çoğu bir telefonla çözülür, anında açılır. Banka görevlisi sana birkaç güvenlik sorusu sorar, doğruladıktan sonra işlem tamamlanır. Dakika içinde halledersin, hem de koltuğundan kalkmadan... Yoksa niye bu kadar teknolojiye yatırım yapsınlar ki?
Bazen insan kendini güvende hissetmek ister, şubeye gitmek "garantili çözüm" gibi gelir. Sanki göz göze konuşunca sorun daha çabuk çözülecekmiş gibi bir his... Ama çoğu zaman bu sadece bir his, bir alışkanlık. Bankacılık sistemleri artık o kadar entegre ki, şubedeki memurun yaptığı işlemi telefon başında oturan müşteri temsilcisi de rahatlıkla yapabiliyor.
Blokenin türü çok önemli burada. Eğer mevduat hesabınla ilgili bir bloke varsa, ya da yasal bir durumdan kaynaklanıyorsa... O zaman işler ciddileşir, evrak falan gerekir. İşte o tür durumlarda şube kaçınılmaz olabilir, yasal prosedürler var çünkü. Ama bahsediyorsak "kart blokesinden", yani harcama yapamıyorsan, POS'ta takılıyorsa... Genelde telefonla çözersin abi ya.
Yani özetle, direkt panik yapıp yollara düşmeye gerek yok. Önce bir bankanın çağrı merkezini ara, mobil uygulamasını kurcala, internet şubesine gir. Bunların hepsi çoğu zaman işini fazlasıyla görür. Şube son çare olmalı, gerçekten başka yolu kalmadığında... Boşu boşuna trafik çekme, zaman kaybetme... İşte bu kadar basit aslında.
Çok sık karşılaşıyoruz bu durumla, harcama itirazı yüzünden olabilir, güvenlik şüphesiyle banka kendisi bloke koymuştur, bazen de sen üç kez yanlış şifre girersin, hoop kilitlenir kart. Yani sebep çok, işleyiş genelde benzer ilerler. Banka seni koruduğunu iddia eder ama sen o an mağdur olursun, abi ya.
Şube şart mı dersen, çoğu zaman değil aslında. Düşünsene, bankalar da teknolojiye yatırım yapıyorlar. Telefon bankacılığı denen bir şey var, internet bankacılığı var, hatta mobil uygulamalar var... Bunlar niye var ki? Senin işini kolaylaştırmak için. İlk denemen gereken yerler buraları olmalı. Direkt aramalı veya uygulamayı açmalısın.
Güvenlik riski taşıyan bir durum varsa, mesela kart bilgilerinin kopyalandığına dair bir şüphe... İşte o zaman işin rengi biraz değişir. Banka seni arar, sen onları ararsın, onaylar falan... Hatta yeni kart gönderebilirler. Bu durumda bazen gerçekten şubeye çağıran da olur ama bu daha çok kimlik teyidi ya da imza için falan... Yani spesifik bir durumdur bu.
Basit bir şifre blokesi mi var? Ya da internet alışverişi sonrası "güvenlik gerekçesiyle" oluşan bir kapanma mı? İşte bunların çoğu bir telefonla çözülür, anında açılır. Banka görevlisi sana birkaç güvenlik sorusu sorar, doğruladıktan sonra işlem tamamlanır. Dakika içinde halledersin, hem de koltuğundan kalkmadan... Yoksa niye bu kadar teknolojiye yatırım yapsınlar ki?
Bazen insan kendini güvende hissetmek ister, şubeye gitmek "garantili çözüm" gibi gelir. Sanki göz göze konuşunca sorun daha çabuk çözülecekmiş gibi bir his... Ama çoğu zaman bu sadece bir his, bir alışkanlık. Bankacılık sistemleri artık o kadar entegre ki, şubedeki memurun yaptığı işlemi telefon başında oturan müşteri temsilcisi de rahatlıkla yapabiliyor.
Blokenin türü çok önemli burada. Eğer mevduat hesabınla ilgili bir bloke varsa, ya da yasal bir durumdan kaynaklanıyorsa... O zaman işler ciddileşir, evrak falan gerekir. İşte o tür durumlarda şube kaçınılmaz olabilir, yasal prosedürler var çünkü. Ama bahsediyorsak "kart blokesinden", yani harcama yapamıyorsan, POS'ta takılıyorsa... Genelde telefonla çözersin abi ya.
Yani özetle, direkt panik yapıp yollara düşmeye gerek yok. Önce bir bankanın çağrı merkezini ara, mobil uygulamasını kurcala, internet şubesine gir. Bunların hepsi çoğu zaman işini fazlasıyla görür. Şube son çare olmalı, gerçekten başka yolu kalmadığında... Boşu boşuna trafik çekme, zaman kaybetme... İşte bu kadar basit aslında.