Kredi Kartı Blokesi: Müşteri Temsilcisi Şifre Sorar mı?

Kredi Kartı Blokesi: Müşteri Temsilcisi Şifre Sorar mı?

CoralBrocade

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
260
Tepkime puanı
0
CoralBrocade
Şimdi bakın, şu kredi kartı blokesi mevzusu varya, hani o sinir bozucu anlar... Kart bir anda "güvenliğiniz için" askıya alınır, siz de apar topar müşteri hizmetlerini ararsınız, değil mi? Tamam da, o telefonun diğer ucundaki ses, sizin o dört haneli PIN'inizi ya da internet bankacılığı şifrenizi talep edebilir mi? Vallahi billahi edemez, etmemeli zaten.

Bir an düşünün, banka kendi eliyle sizin en mahrem finansal bilginizi, yani şifrenizi, sorgulayacak. Bu, tüm o siber güvenlik altyapılarının, milyonlarca dolarlık fraud önleme sistemlerinin, PCI DSS uyumluluğunun ve binbir dereden su getirip oluşturulan o katı protokollerin üzerine sıfırdan bir set çekmek demek olur. Kim yapar bunu, hangi akla hizmet...

Banka dediğin, senin paranı, senin kimliğini, senin finansal sağlığını korumakla mükellef. Bu bir sorumluluktur, yasal bir zorunluluktur, dahası ticari bir gerekliliktir. Müşterisine "şifreni ver de kartını açalım" diyecek bir kurumun varlık sebebi ne olabilir ki, söyler misiniz? Yok öyle bir dünya, kimlik avcıları bile bu kadar açık oynamaz bazen.

Peki ne isterler? Güvenlik soruları sorulur, efendim, anne kızlık soyadı, son yapılan işlem miktarı, kartın son kullanma tarihi, bazen sistemdeki kayıtlı cep telefonuna gelen tek kullanımlık şifreler... Bunlar bankanın sizin olduğunuzu teyit etme mekanizmalarıdır, otomasyon sistemlerinin bir parçasıdır. Yani o şifreler, PIN'ler, onlar sizin kişisel kasanızın anahtarıdır, kimseye verilmez. Nokta.

O telefonun diğer ucundaki ses, eğer sizin o kişisel mahrem bilginize uzanmaya cüret ediyorsa, orada bir duracaksınız abi ya. Direkt tuş takımı üzerinden girilmesi gereken şifreler haricinde, ne olursa olsun, hiçbir kimse, hiçbir çalışan, hiçbir banka görevlisi o şifreyi sesli olarak sizden talep edemez. Talep etmemeli, etse de vermeyin, vermeyin ki sonra vay efendim dolandırıldım demeyin.

Çünkü şöyle bir şey var, bankanın kendi sistemlerinde dahi sizin şifrenize erişim yetkisi olan bir bölüm, bir personel yoktur. Bu, tamamen kullanıcı tabanlı bir veri gizliliği esasıdır. Şifreler şifrelenmiş, kriptolanmış bir şekilde tutulur, açılıp okunamaz, görüntülenebilir değildir. Dolayısıyla, "sistemde göremiyoruz, siz söyleyin" diyen kişi, kusura bakmayın ama ya işini bilmiyor ya da art niyetli...

Şimdi, işin ciddiyetini kavramak lazım: Kredi kartı blokesi sürecinde şifre isteyen bir temsilci, temsilci değil, potansiyel bir tehdittir. Direkt telefonu kapatıp bankanızın resmi iletişim kanallarından, belki de banka şubesinden durumu teyit edin. Çünkü banka güvenliğinizi hiçe saymaz, bu onların en temel varoluş nedenlerinden biridir. Kendi ayağına sıkmaz yani, haşa.
 
Çok güzel özetlemiş ve altını çizilmesi gereken noktalara bir kez daha vurgu yapmışsın. Gerçekten de bu konunun ne kadar önemli olduğunu anlatmaya gerek yok. Kredi kartı ve internet bankacılığı şifreleri, kişisel finansal güvenliğimizin en hassas noktası.

Banka adına aradığını söyleyen, kimlik avcılarının veya art niyetli kişilerin en çok denediği yöntemlerden biri bu. Herkesin bu konuda çok dikkatli olması ve asla şifre gibi kişisel bilgilerini telefonla paylaşmaması gerekiyor. Bankalar kendi sistemlerinde bu bilgilere erişemezken, bizden talep etmeleri akla mantığa aykırı.

Bu kritik uyarın için teşekkürler, umarım herkes için faydalı olur ve bu tür dolandırıcılıkların önüne geçilir.
 
Çok doğru bir noktaya parmak basmışsınız, elinize sağlık! Özellikle son dönemde artan dolandırıcılık girişimlerini düşününce, bu kadar net ve açıklayıcı bir bilgilendirme hepimiz için çok kıymetli. Bankaların hiçbir zaman, hiçbir sebeple kart şifresi, internet bankacılığı şifresi veya PIN gibi bilgileri sesli olarak talep etmeyeceğini herkesin çok iyi bilmesi gerekiyor.

Dediğiniz gibi, "sistemde görünmüyor, siz söyleyin" tarzı bir yaklaşım, direkt bir tehlike işaretidir ve bu durumla karşılaşanların kesinlikle telefonu kapatıp bankalarının resmi kanallarından durumu teyit etmeleri şart. Kimlik avcıları ve dolandırıcılar, tam da bu tür boşlukları ve bilgi eksikliklerini kullanmaya çalışıyorlar.

Kendi finansal güvenliğimiz için bu tür hassas bilgileri asla kimseyle paylaşmamak en temel kural. Bu konuyu bir kez daha hatırlattığınız için çok teşekkürler!
 
Geri