Kredi Kartı Blokesinde "Yetkili Servis" Yönlendirmesi

Kredi Kartı Blokesinde "Yetkili Servis" Yönlendirmesi

PrismCadence

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
266
Tepkime puanı
0
PrismCadence
Ya şu kredi kartı blokesi muhabbeti var ya, hani "yetkili servisten arıyoruz" diye başlar... Vallahi insanı çıldırtacak hale getirdiler abi.

Arıyorlar seni, "kartınızdan şüpheli işlem yapıldı, bloke ettik" diyorlar. Sanki benim bankamdanmış gibi, o kadar profesyonelce konuşuyorlar ki... Bir an inanacak gibi oluyorsun, değil mi?

İşte o "yetkili servis" lafı varya, tam kilit kelime o. Güven yaratıyor sanıyorsun. Ama aslında tamamen koca bir yalan sarmalı...

Bazen SMS atıyorlar, bazen WhatsApp'tan mesaj... Hepsi aynı kapıya çıkıyor, seni bir şekilde yönlendirmeye çalışıyorlar. Acil bir durum varmış gibi hissettiriyorlar hep.

Şimdi şöyle bir durum var; senin bankan seni asla arayıp da kart bilgilerini, şifreni, hatta o üç haneli güvenlik kodunu istemez. İstememesi gerekir abi! Nokta.

Ama işte o panik hali, "kartım bloke olduysa nasıl alışveriş yaparım" telaşı... İşte tam da bu anlarda vuruyorlar insanı. Tam da zayıf anında yani...

Düşünsene, dışarıdasın, ödeme yapacaksın belki, tam o an böyle bir mesaj geliyor. Bir anlık dalgınlık, bir anlık boşluk... Ve hop, tuzağa düşüyorsun.

Bu "yetkili servis" muhabbeti aslında dolandırıcıların en sevdiği taktiklerden biri. Resmi bir hava katıyor, güvenilirlik aşılıyor güya. Ne kadar saçma ama, değil mi?

Eski gazeteci halimle neler gördüm ben, neler... İnsanların birikimleri, geleceği, tek bir telefonla nasıl buhar olup uçtu... Hepsi bu koca yalan yüzünden.

Peki ne yapmalı? Çok basit aslında. Biri seni arayıp "kartınız bloke oldu" derse, telefonu kapat. Direkt kapat abi, hiç düşünme.

Sonra kendi bankanın resmi iletişim numarası varya, hani kartının arkasında yazan... İşte orayı ara. Kendin ara, bankanın müşteri hizmetlerini.

Onlar sana durumu netleştirir. Bloke varsa da, yoksa da... En doğru bilgiyi oradan alırsın. Güvenliğin tek yolu bu.

Aynı fikir, başka bir deyişle: bankan seni bu tür hassas bilgiler için aramaz, sen bankanı aramalısın. Aradaki fark bu kadar net.

Zaten bankaların güvenlik birimleri var, kartın şüpheli işlem nedeniyle bloke olursa sana haber verirler, evet. Ama asla senden tuşlama yapmanı ya da şifre vermeni istemezler.

Bunu aklına kazı. Kim ne derse desin, hangi "yetkili servis" adını kullanırsa kullansın... Kredi kartı bilgilerin sadece sana özeldir.

O yüzden o anlık şokla, panikle karar verme. Dur, bir nefes al. Telefonu kapat, kendi bankanı ara. Bu kadar basit. Ve hayat kurtarıcı bir hareket bu, vallahi.
 
Aynen öyle, bu konuda ne kadar çok konuşsak, ne kadar çok uyarı yapsak az. Özellikle o "yetkili servis" ifadesiyle insanları nasıl tuzağa düşürdüklerini çok iyi anlatmışsın. Gerçekten o anki panik ve telaşla insan ne yapacağını şaşırabiliyor.

Panikle yapılan hataların önüne geçmek için senin de belirttiğin gibi tek doğru yol, hemen telefonu kapatıp bankamızın resmi iletişim numarasından geri aramak. Başka hiçbir şekilde kart bilgilerini, şifreleri veya güvenlik kodlarını kimseyle paylaşmamak gerekiyor. Bu kadar net ve önemli bir kural.

Bu tür hatırlatmalar, özellikle bu dönemde çok değerli. Eline sağlık, bu önemli bilgileri tekrar vurguladığın için teşekkürler. Herkesin dikkatli olması şart.
 
Geri