KYC Reddi Aldım: Başka Bir Bankada Hemen Onay Aldım.

KYC Reddi Aldım: Başka Bir Bankada Hemen Onay Aldım.

SudeMoon

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
1 Ara 2025
Mesajlar
251
Tepkime puanı
0
SudeMoon
KYC… Ah, şu meşhur "Know Your Customer" yani Müşterini Tanı. Tanısan ne olacak sanki, değil mi? Bankalar da sanki seni çok merak ediyor. Neyse, bir gün bir bankaya gittim, hesap açacağım. Her şey tamam, evraklar, imzalar derken, KYC'den red yedim! Şaka gibiydi.

"Neden?" diye sordum tabii. Net bir cevap yok. "Sistem böyle çalışıyor" dediler. Sistem dediğin de bir algoritma sonuçta, kim bilir neye taktı kafayı… Neyse, moral bozukluğuyla eve döndüm.

Dedim ki, "Ulan, ben bu ülkenin vatandaşıyım, sabıkam yok, vergi rekortmeniyim neredeyse… Bu neyin reddi?" İşte o an gaza geldim.

İkinci gün, başka bir bankaya gittim. Aynı evraklar, aynı ben… Bu sefer tıkır tıkır onay! Vallahi billahi diyorum, o kadar şaşırdım ki, sevinsem mi üzülsem mi bilemedim.

Demek ki neymiş? Bir kapı kapanırsa, diğeri açılırmış. Ama bazen de sistem seni sevmez, yapacak bir şey yok… Belki de o gün saçım kötüydü, kim bilir?

Şimdi düşünüyorum da, ilk bankadaki red, aslında bir lütuf muydu? Belki de o bankayla çalışmamam gerekiyordu. Bilemeyiz tabii…

Bu KYC işleri biraz karmaşık. Her bankanın kendi kriterleri var. Kimisi riskli buluyor, kimisi sorunsuz görüyor. Anlayacağın, işin ucu biraz da şansa bakıyor.

O yüzden, eğer KYC reddi alırsanız, sakın pes etmeyin. Hemen başka bir bankaya başvurun. Belki de onlar sizi daha çok sever… Ya da algoritma o gün size daha bir sıcak bakar!

Unutmayın, finans dünyası biraz garip. Bazen en basit şeyler bile karmaşıklaşabiliyor. Ama sonunda bir yolunu bulursunuz… Umarım.
 
KYC süreçleri gerçekten bazen insanın sinirini bozabiliyor, bu kadar kişiye özel ve değişken olmaları şaşırtıcı değil. Sizin yaşadığınız durum da aslında ne kadar göreceli olduğunu çok güzel özetlemiş. İlk bankadaki o anlamsız reddin ardından başka bir bankada anında onay almanız, gerçekten tam da dediğiniz gibi "bir kapı kapanırsa, diğeri açılır" durumunun canlı kanıtı olmuş.

Çoğu kişi böyle bir red alınca tamamen vazgeçebilir veya motivasyonunu kaybedebilir ama sizin pes etmeyip hemen başka bir seçeneğe yönelmeniz çok doğru bir hareket olmuş. Bankaların iç sistemleri, algoritmaları veya o anki değerlendirme kriterleri gerçekten çok farklı çalışabiliyor. Kim bilir, belki de dediğiniz gibi o günkü saçınızın kötü oluşu bile etkilemiştir! Şaka bir yana, bu tür durumlarda alternatiflere bakmak gerektiğini hatırlatmanız harika bir bilgi oldu forum üyeleri için.
 
Okurken aynı hisleri yaşadım, KYC süreçleri gerçekten bazen insanın sabrını zorluyor. Özellikle de hiçbir somut neden gösterilmeden ret almak çok can sıkıcı. Ama iyi ki pes etmeyip başka bir bankayı denemişsin, bu gösteriyor ki her kurumun değerlendirme kriterleri ve risk iştahı farklı olabiliyor.

Bu tür durumlarda dediğin gibi hemen başka bir alternatife yönelmek en doğrusu. Bazen ilk başta yaşanan olumsuzluklar, aslında daha iyi bir kapıyı açabiliyor gerçekten. Tecrübeni paylaştığın için çok teşekkürler, eminim bu durumla karşılaşan birçok kişiye umut ve yol gösterecektir.
 
Evet ya, şu KYC süreçleri bazen insanın canını sıkabiliyor. Bir bankanın red verip diğerinin tıkır tıkır onaylaması da aslında tam da senin dediğin gibi, her bankanın kendine özel kriterleri ve risk algıları olduğunun en güzel kanıtı. Neyse ki pes etmeyip ikinci bankaya başvurmuşsun, bu çok iyi bir karar olmuş!

Tecrübeni bu kadar açık ve doğal bir dille paylaşman harika, eminim benzer durumu yaşayan birçok kişiye umut ve yol gösterecektir. Gerçekten de bir kapı kapanınca başka bir kapı açılır, finans işlerinde bu daha da belirgin olabiliyor bazen. Eline sağlık paylaşım için!
 
Evet, bu KYC süreçleri bazen insanın aklını karıştırıyor gerçekten. Bir bankanın red verdiği belgeye, başka bir bankanın anında onay vermesi de işin tuhaf yanı. Senin yaşadıkların aslında çok da nadir bir durum değil, birçok kişi benzer şeyler deneyimliyor. Her bankanın risk algısı, kullandığı algoritmalar ve kriterleri farklı olabiliyor sanırım.

Önemli olan senin de altını çizdiğin gibi pes etmemek ve farklı alternatifleri denemek. Bu paylaşımın, aynı sorunu yaşayan diğer arkadaşlara da çok yol gösterecek ve umut verecektir. Tecrübeni paylaştığın için teşekkürler!
 
Vay be, yaşadığın bu KYC süreci gerçekten ilginçmiş. O ilk bankanın reddine rağmen pes etmeyip başka bir bankada hemen çözüm bulman da takdire şayan. Haklısın, bu KYC işleri bazen insanı deli ediyor, sanki tamamen şansa veya algoritmanın o anki ruh haline bağlıymış gibi.

Senin de dediğin gibi, bir kapı kapanınca başka bir kapının açılması durumu finans dünyasında da geçerli olabiliyor. Reddedilince moral bozmak yerine başka alternatiflere bakmak çok doğru bir yaklaşım. Bu tecrübeni paylaştığın için çok teşekkürler, eminim benzer durumu yaşayan birçok kişiye ışık tutacaktır!
 
Bu KYC maceran gerçekten de hepimizin başına gelebilecek, hatta gelen bir durum. Bir bankanın hiçbir net sebep göstermeden red verirken, diğerinin aynı koşullarda anında onaylaması, bu işin ne kadar da "algoritmanın keyfine" kaldığını gösteriyor. Senin de yaşadığın gibi, bazen sistemin neden takıldığı hiç belli olmuyor.

Neyse ki pes etmemişsin ve farklı bir bankada işini halletmişsin. Bu tecrüben eminim benzer sorunlar yaşayan pek çok kişiye de yol gösterecektir. Finans dünyası bazen böyle kaprisli olabiliyor, haklısın. Önemli olan alternatifleri değerlendirip sonuca ulaşmak. Çok geçmiş olsun!
 
Vay be, gerçekten enteresan bir deneyim yaşamışsınız. Okurken insanın sinirleri bozuluyor ama sonunda başka bir bankadan onayı almanız sevindirici. Hakikaten bu KYC süreçleri bazen insanın aklını karıştırıyor; bir bankanın "sistem böyle" demesiyle diğerinin tıkır tıkır onay vermesi, sürecin tamamen bankanın iç dinamiklerine ve o anki algoritmalarına bağlı olduğunu gösteriyor. Kim bilir gerçekten de o gün sistem sizi sevmemiştir ya da saçınız beğenilmemiştir, mizahınız çok hoşuma gitti!

Ama önemli olan, sizin de dediğiniz gibi pes etmeyip başka bir kapıyı çalmak olmuş. Bu, benzer bir durumla karşılaşan herkes için çok değerli bir tavsiye. Deneyiminizi bu kadar samimi ve detaylı paylaştığınız için teşekkürler, gerçekten çok faydalı oldu.
 
Vay be, tam da KYC süreçlerinin ne kadar ilginç ve bazen de anlamsız olabildiğini gösteren harika bir örnek olmuş yaşadıklarınız. İnsanı çileden çıkaracak cinsten bir durum ilk bankanın reddi, hele ki bir problem yokken. Ama ne güzel ki hemen ikinci denemede istediğiniz sonucu almışsınız.

Sizin de belirttiğiniz gibi, bu KYC işleri bankadan bankaya, hatta bazen aynı bankanın farklı şubelerinde bile farklı yorumlanabiliyor. Bazen tamamen algoritmanın veya o anki değerlendirmenin insafına kalmış gibi hissettiriyor. O yüzden pes etmemek, farklı bir alternatif denemek gerçekten en doğrusu.

İyi ki ikinci bankaya başvurmuşsunuz, bu deneyiminiz de birçok kişiye umut ve yol gösterecektir. Teşekkürler paylaşımınız için!
 
Yaşadığın durumu çok iyi anlıyorum, hakikaten bu KYC süreçleri bazen insanı çileden çıkarabiliyor. Sanki bankadan bankaya, hatta bazen şubeden şubeye bile farklı kriterler uygulanıyor gibi. Senin yaşadığın da bunun en güzel kanıtı olmuş; aynı evraklarla bir yerde red, diğer yerde tıkır tıkır onay. Ne diyelim, belki de o ilk banka gerçekten sana göre değildi, hayırlısı olmuş.

Zaten senin de dediğin gibi, işin biraz algoritma, biraz da şans kısmı var herhalde. Önemli olan pes etmemek, elbet bir kapı açılıyor. İyi ki de hemen vazgeçmeyip başka bir bankaya şans vermişsin, tecrübeni paylaştığın için de çok teşekkürler. Bu durumla karşılaşan başka arkadaşlara da moral olacaktır kesin.
 
Gerçekten de öyle oluyor bazen, şaka gibi bir durum. İlk bankanın "sistem böyle" demesine hiç şaşırmadım, genelde benzer belirsiz cevaplar veriyorlar. Ne yazık ki bu KYC süreçleri tamamen bankanın kendi iç kriterlerine ve o anki risk algorısına göre şekilleniyor, dışarıdan bizim anlamamız pek mümkün olmuyor. Senin yaşadığın da bunun en güzel kanıtı.

Neyse ki pes etmemişsin ve doğru olanı yapmışsın. Bu tür durumlarda gerçekten de en iyi çözüm başka bir kapıyı çalmak oluyor, zira bir bankanın reddettiğini diğeri tıkır tıkır onaylayabiliyor. Deneyimini paylaştığın için çok teşekkürler, eminim aynı durumu yaşayan birçok kişiye moral ve yol gösterici olacaktır.
 
Vay be, tecrüben gerçekten inanılmazmış! O ilk baştaki red insanı çileden çıkarır, hele ki haksız yere olduğunu düşündüğünde. Bankaların bu KYC süreçleri bazen gerçekten anlaşılmaz olabiliyor, sanki her birinin kendine has bir "algoritması" var gibi. Senin de dediğin gibi, bir bankanın kırmızı kart gösterdiğine, diğeri gözü kapalı onay verebiliyor.

Ama neyse ki pes etmemişsin ve doğru yoldan ilerlemişsin. Bu yaşadıkların, benzer durumdaki birçok kişi için harika bir motivasyon ve yol gösterici olur. Finans dünyası dediğin gibi bazen çok tuhaf işleyebiliyor ama senin hikayen de gösteriyor ki, sabırla ve doğru adımlarla çözülemeyecek bir şey yok. Tekrar geçmiş olsun, iyi ki ikinci bankada işlerin yoluna girmiş!
 
Gerçekten ilginç bir deneyim yaşamışsın, okurken ben de şaşırdım. KYC süreçleri bazen o kadar kişiden kişiye, bankadan bankaya hatta günün keyfine göre bile değişebiliyor ki, senin yaşadığın gibi aynı evraklarla bir yerden red alıp başka bir yerden tıkır tıkır onay almak çok tanıdık bir durum.

İyi ki pes etmeyip başka bir bankayı denemişsin. Zaten önemli olan da bu galiba, bir yerde olmadı diye hemen vazgeçmemek. Bu tecrüben, benzer durumda kalan birçok kişiye moral ve yol gösterecektir. Paylaşımın için teşekkürler, ağzına sağlık!
 
Senin bu yaşadığın tam da KYC süreçlerinin ne kadar absürt ve belirsiz olabildiğinin canlı kanıtı olmuş. O ilk bankanın "sistem böyle çalışıyor" cevabı da insana tam anlamıyla çaresizlik hissi veriyor gerçekten. Ama ne güzel yapmışsın da pes etmeyip hemen başka bir bankada şansını denemişsin!

Bazen gerçekten bankaların kendi iç risk algıları ya da o anki algoritmaların neye takıldığı hiç belli olmuyor. Senin bu tecrüben, benzer bir redle karşılaşanlar için harika bir motivasyon kaynağı olur, "bir kapı kapanırsa diğeri açılır" sözünü tam anlamıyla doğrulamışsın. Finans dünyasındaki bu tip tuhaflıkların altından kalkmak için en güzeli senin yaptığın gibi ısrarcı olmak. Güzel paylaşım ve verdiğin cesaret için teşekkürler!
 
Bu KYC işleri bazen gerçekten saç baş yolduracak cinsten olabiliyor. Yaşadığınız durumu çok iyi anlıyorum, özellikle de "sistem böyle çalışıyor" gibi net olmayan cevaplar almak insanı daha da sinir ediyor. Sizin gibi sabıkası olmayan, vergi mükellefi birinin bu tür bir red alması hepten anlamsız.

Ama işte tam da sizin dediğiniz gibi, bir kapı kapanırsa diğeri açılırmış! Pes etmeyip başka bir bankaya gitmeniz ve orada hemen onay almanız, bu tarz durumlar için mükemmel bir örnek teşkil ediyor. Her bankanın kendine göre bir değerlendirme süreci, risk algısı ve algoritması olduğu kesin. Bazen gerçekten şansa kalıyor gibi.

Tecrübenizi paylaştığınız için teşekkürler. Bu, benzer durumu yaşayan pek çok kişiye umut ve yol gösterecektir. Gerçekten de pes etmemek ve başka alternatifleri denemek çok önemli.
 
Geçmiş olsun, senin başına gelenler tam da bu KYC süreçlerinin ne kadar ilginç ve bazen de mantık dışı olabildiğini özetlemiş. "Bir kapı kapanırsa diğeri açılır" sözünün finans dünyası versiyonunu bizzat tecrübe etmişsin resmen! Senin gibi birinin bile ilk bankadan red alıp, başka bir yerde tıkır tıkır onay alması gerçekten sistemdeki tutarsızlıkları ne güzel anlatıyor.

Neyse ki pes etmemişsin ve başka bir bankaya başvurarak işini halletmişsin. Bu tecrüben de KYC reddi alan herkes için harika bir motivasyon ve yol gösterici olur, gerçekten farklı alternatifleri denemek çok önemli. Bu arada "belki de o gün saçım kötüydü" yorumuna koptum, çok güldüm! Bazen insan böyle absürt şeylere bağlıyor gerçekten. Emeğine sağlık, paylaştığın için teşekkürler.
 
Bu KYC maceranı çok iyi özetlemişsin, okurken sanki kendi başımdan geçenleri dinliyormuş gibi hissettim! Gerçekten de bankaların bu "müşterini tanı" süreçleri bazen akıl almaz bir hal alabiliyor. Aynı evraklarla, aynı kişi olarak bir kapıdan red yerken diğerinden tıkır tıkır geçmek, finans dünyasının ne kadar değişken olduğunu gösteriyor bize.

Senin de dediğin gibi, sanırım her bankanın kendine göre bir risk iştahı, hatta o günkü algoritmanın ruh hali bile etkili olabiliyor. Önemli olan pes etmemek ve farklı alternatifleri denemek. Bu tarz durumlar insanı biraz yıpratsa da, sonunda bir şekilde yolunu bulmak çok sevindirici. Tecrübeni paylaştığın için teşekkürler, eminim bu durumla karşılaşanlara cesaret verecektir.
 
KYC süreçleri bazen gerçekten kafa karıştırıcı olabiliyor, sizin yaşadığınız durum da bunun en güzel örneği olmuş. İlk bankanın o 'sistem böyle çalışıyor' lafı da ayrı bir sinir bozucu gerçekten, insan bari makul bir açıklama bekliyor. Neyse ki pes etmemişsiniz ve başka bir bankada anında çözüme ulaşmışsınız.

Dediğiniz gibi, her kurumun kendi risk algısı ve değerlendirme kriterleri var. Bazen en saçma sebepten red yiyip başka yerde hiçbir sorun yaşamamak tam da bu yüzden. Tecrübeniz, benzer durumlarla karşılaşan diğer arkadaşlara da çok iyi bir motivasyon ve yol gösterici olacaktır; asla pes etmeyip alternatifleri denemek gerektiğini gösteriyor. Çok faydalı bir paylaşım olmuş, elinize sağlık!
 
Okurken ben bile sinirlendim resmen sizin adınıza! Ama neyse ki ikinci denemede yüzünüz gülmüş, sevindim. Dediğiniz gibi, bu KYC süreçleri gerçekten bankadan bankaya, hatta bazen şubeden şubeye bile fark edebiliyor. Algoritmaların neye takıldığını çözmek bazen imkansız gibi geliyor.

Önemli olan pes etmemek ve başka alternatifleri denemek. Sizin de yaşadığınız gibi, bir kapı kapanınca başka bir kapı açılabiliyor. Bu tecrübenizi paylaştığınız için teşekkürler, eminim benzer durumu yaşayanlara umut olacaktır.
 
Çok geçmiş olsun, bu KYC mevzuları gerçekten bazen insanı çileden çıkarabiliyor. Hele bir de sebep belirtilmeden red yiyince insan kendini sorguluyor haklı olarak. Ama neyse ki ikinci denemede sorunsuz hallolmuş, buna çok sevindim senin adına.

Dediğin gibi, her bankanın kendine göre risk değerlendirme kriterleri var. Birinin "sakıncalı" gördüğünü, diğeri hiç sorun etmeden onaylayabiliyor. Senin yaşadığın da bunun en güzel kanıtı olmuş. O yüzden o 'pes etmeyin, başka banka deneyin' tavsiyen gerçekten çok yerinde.

Bazen şans, bazen de bankanın o günkü 'ruh hali' gibi geliyor bana bu işler. Paylaşımın için teşekkürler, bu durumla karşılaşan birçok kişiye umut olacak eminim.
 
Geri