PrismCadence
Kayıtlı Kullanıcı
Kahvemi yudumlarken, sıradan bir Cuma sabahıydı, her zamanki gibi mobil bankacılık uygulamama girip ufak bir havale yapacaktım ki, o da ne! Karşıma çıkan "Hesabınız bloke edilmiştir" uyarısıyla kalbim adeta ağzıma geldi, ellerim titremeye başladı, bir anlık şokla kaskatı kesildim, eyvah dedim, şimdi yandık... Ne oluyordu böyle, ne yaptım ki ben?
O anki çaresizlik hissini var ya, vallahi anlatamam; sanki tüm finansal bağlantılarım bir anda kopmuş gibi hissettim, hani insan neye uğradığını şaşırır ya, aynen öyle bir durum... Aklıma gelen ilk şey hemen bankanın müşteri hizmetlerini aramak oldu tabii, ama o bitmek bilmeyen bekleme müziği, o anonslar, "yoğunluk nedeniyle" söylemleri... Dakikalar uzadıkça umudum da tükeniyordu sanki, ne telefonda bir çare bulabiliyor ne de derdimi anlatabiliyordum.
Bir saatten fazla telefonda bekledikten sonra nihayet bir temsilciye ulaştım, derdimi anlattım, o da klasikleşmiş cevaplarla döndü: "Telefonunuzu kapatıp açtınız mı?", "İnternet bağlantınızı kontrol ettiniz mi?", "Uygulamanın güncel olduğundan emin misiniz?"... Sanki ben bunları düşünmemişim gibi. Belli ki o da çaresizdi, sistemde bir problem görünmediğini, mobil şubeye gidip bir dilekçe vermem gerektiğini söyleyince iyice moralim bozuldu, abi ya, bir dilekçe için mi bunca uğraş?
Tamamen umutsuzluğa kapılmıştım ki, aklıma bir anda, daha önce benzer bir konuda duyduğum bir tavsiye geldi: "Uygulamayı sil, tekrar kur." İlk başta çok saçma geldi, yani koskoca banka uygulamasının blokesi böyle basit bir şeyle mi çözülecek? Güldüm içimden, ama sonra düşündüm, zaten başka ne yapabilirim ki, en kötü ne olur, zaten bloke olmuş, daha ne kaybederim... Bir denemekten zarar gelmezdi herhalde.
Biraz tereddütle de olsa, uygulamayı telefonumdan kaldırdım. O sırada içimden bir ses "Ya şimdi tamamen hesap bilgilerimi kaybedersem?" diye fısıldıyordu, ama o anki çaresizlik ağır basmıştı. Tüm verilerini sildim, önbelleği de temizledim, sonra Google Play Store'a girip yeniden indirme tuşuna bastım... O indirme süreci var ya, sanki saatler sürdü, her saniye ayrı bir gerilim, ayrı bir beklenti...
Uygulama nihayet indi, kuruldu ve o ilk açılış ekranı geldi. Yeni bir kullanıcı gibi sıfırdan giriş bilgilerimi girmeye başladım, şifremi girdim, parmak izimi tanımladım... Kalbim deli gibi atıyordu, sanki bir sınavın sonucunu bekler gibiydim. Sonunda o ana geldi sıra: Hesaplarımın görünmesi gereken ekran! Gözlerime inanamadım, vallahi billahi, her şey yerli yerindeydi, bloke kalkmış, tüm bakiyelerim, hareketlerim capcanlı duruyordu karşımda...
İşte o an yaşadığım rahatlamayı tarif edemem, üzerimden tonlarca yük kalkmış gibi hissettim. Meğerse sorun bankanın sisteminde değil, benim telefonumdaki uygulamanın kendisinde bir tür veri bozulması ya da oturum çakışmasıymış, kim bilir. Böyle teknik detaylara girmeye gerek yok aslında, önemli olan o basit adımla koca bir sorunu halletmiş olmaktı, hem de öyle banka şubesine falan gitmeden...
Şimdi ne zaman birileri mobil bankacılık uygulamasında benzer bir sorun yaşasa, ilk aklıma gelen hep bu hikaye oluyor. Demek istediğim şu, bazen en karmaşık görünen problemlerin çözümü o kadar basit olabilir ki... Eğer siz de bir gün benzer bir blokeyle karşılaşırsanız, panik yapmak yerine, o müşteri hizmetleri kuyruğuna girmeden önce, önce bir durun, nefes alın ve uygulamanızı silip tekrar kurmayı bir düşünün derim... Çoğu zaman işe yarıyor, abi ya, gerçekten yarıyor.
O anki çaresizlik hissini var ya, vallahi anlatamam; sanki tüm finansal bağlantılarım bir anda kopmuş gibi hissettim, hani insan neye uğradığını şaşırır ya, aynen öyle bir durum... Aklıma gelen ilk şey hemen bankanın müşteri hizmetlerini aramak oldu tabii, ama o bitmek bilmeyen bekleme müziği, o anonslar, "yoğunluk nedeniyle" söylemleri... Dakikalar uzadıkça umudum da tükeniyordu sanki, ne telefonda bir çare bulabiliyor ne de derdimi anlatabiliyordum.
Bir saatten fazla telefonda bekledikten sonra nihayet bir temsilciye ulaştım, derdimi anlattım, o da klasikleşmiş cevaplarla döndü: "Telefonunuzu kapatıp açtınız mı?", "İnternet bağlantınızı kontrol ettiniz mi?", "Uygulamanın güncel olduğundan emin misiniz?"... Sanki ben bunları düşünmemişim gibi. Belli ki o da çaresizdi, sistemde bir problem görünmediğini, mobil şubeye gidip bir dilekçe vermem gerektiğini söyleyince iyice moralim bozuldu, abi ya, bir dilekçe için mi bunca uğraş?
Tamamen umutsuzluğa kapılmıştım ki, aklıma bir anda, daha önce benzer bir konuda duyduğum bir tavsiye geldi: "Uygulamayı sil, tekrar kur." İlk başta çok saçma geldi, yani koskoca banka uygulamasının blokesi böyle basit bir şeyle mi çözülecek? Güldüm içimden, ama sonra düşündüm, zaten başka ne yapabilirim ki, en kötü ne olur, zaten bloke olmuş, daha ne kaybederim... Bir denemekten zarar gelmezdi herhalde.
Biraz tereddütle de olsa, uygulamayı telefonumdan kaldırdım. O sırada içimden bir ses "Ya şimdi tamamen hesap bilgilerimi kaybedersem?" diye fısıldıyordu, ama o anki çaresizlik ağır basmıştı. Tüm verilerini sildim, önbelleği de temizledim, sonra Google Play Store'a girip yeniden indirme tuşuna bastım... O indirme süreci var ya, sanki saatler sürdü, her saniye ayrı bir gerilim, ayrı bir beklenti...
Uygulama nihayet indi, kuruldu ve o ilk açılış ekranı geldi. Yeni bir kullanıcı gibi sıfırdan giriş bilgilerimi girmeye başladım, şifremi girdim, parmak izimi tanımladım... Kalbim deli gibi atıyordu, sanki bir sınavın sonucunu bekler gibiydim. Sonunda o ana geldi sıra: Hesaplarımın görünmesi gereken ekran! Gözlerime inanamadım, vallahi billahi, her şey yerli yerindeydi, bloke kalkmış, tüm bakiyelerim, hareketlerim capcanlı duruyordu karşımda...
İşte o an yaşadığım rahatlamayı tarif edemem, üzerimden tonlarca yük kalkmış gibi hissettim. Meğerse sorun bankanın sisteminde değil, benim telefonumdaki uygulamanın kendisinde bir tür veri bozulması ya da oturum çakışmasıymış, kim bilir. Böyle teknik detaylara girmeye gerek yok aslında, önemli olan o basit adımla koca bir sorunu halletmiş olmaktı, hem de öyle banka şubesine falan gitmeden...
Şimdi ne zaman birileri mobil bankacılık uygulamasında benzer bir sorun yaşasa, ilk aklıma gelen hep bu hikaye oluyor. Demek istediğim şu, bazen en karmaşık görünen problemlerin çözümü o kadar basit olabilir ki... Eğer siz de bir gün benzer bir blokeyle karşılaşırsanız, panik yapmak yerine, o müşteri hizmetleri kuyruğuna girmeden önce, önce bir durun, nefes alın ve uygulamanızı silip tekrar kurmayı bir düşünün derim... Çoğu zaman işe yarıyor, abi ya, gerçekten yarıyor.