PrismAccordion
Kayıtlı Kullanıcı
**Bilgi Kutusu**
* **SIM blokesi… Abi ya, bu meret de nereden çıktı demeyin. Çünkü hayatımızın bir parçası oldu artık. Haksız yere hattınız bloke edildiğinde ne yapacağınızı bilmek, hukuk okumaktan daha önemli hale geldi vallahi billahi.
Peki, bu blokeyi kim koyuyor, neden koyuyor? Genelde operatörler koyuyor, neden mi? Güvenlik gerekçesiyle. Ama hangi güvenlik? İşte orası muamma. Sizin adınıza bir dolandırıcılık girişimi mi oldu, yoksa sistemde bir hata mı var? Öğrenmek sizin hakkınız, susmak yok!
Yasal haklarınız mı dediniz? Hah, işte geldik zurnanın zırt dediği yere. Tüketici olarak donatılmış bir zırhınız var. Bilgi alma hakkınız, itiraz etme hakkınız, hatta tazminat talep etme hakkınız... Bunları kullanmaktan çekinmeyin. Kimse size durduk yere ceza kesemez, kesmemeli.
İtiraz mekanizması nasıl işliyor derseniz, o da ayrı bir dert. Önce operatöre başvurun, olmazsa Tüketici Hakem Heyeti’ne gidin. Oradan da sonuç alamazsanız, mahkeme kapıları size açık. Ama unutmayın, her şeyin bir süresi var. Hak düşürücü süreleri kaçırmayın, sonra vay halinize...
Avukat tutmak zorunda mıyım diye düşünüyorsanız, baştan söyleyeyim; şart değil. Ama işler karmaşıklaştıkça, bir avukatın rehberliği hayat kurtarabilir. Özellikle yüklü bir tazminat söz konusuysa, profesyonel destek almak akıllıca olacaktır. Yoksa bir avukat masrafından kaçarken, daha büyük zararlara uğrayabilirsiniz...
Ne yapmalı peki? En başta sakin olun. Panikle hata yapmayın. Haklarınızı öğrenin, araştırın, sorgulayın. Kimseye boyun eğmeyin. Çünkü bu sizin hakkınız! Hukuk devletinde yaşıyoruz, değil mi? Öyleyse, hakkımızı sonuna kadar arayalım...
* **SIM blokesi… Abi ya, bu meret de nereden çıktı demeyin. Çünkü hayatımızın bir parçası oldu artık. Haksız yere hattınız bloke edildiğinde ne yapacağınızı bilmek, hukuk okumaktan daha önemli hale geldi vallahi billahi.
Peki, bu blokeyi kim koyuyor, neden koyuyor? Genelde operatörler koyuyor, neden mi? Güvenlik gerekçesiyle. Ama hangi güvenlik? İşte orası muamma. Sizin adınıza bir dolandırıcılık girişimi mi oldu, yoksa sistemde bir hata mı var? Öğrenmek sizin hakkınız, susmak yok!
Yasal haklarınız mı dediniz? Hah, işte geldik zurnanın zırt dediği yere. Tüketici olarak donatılmış bir zırhınız var. Bilgi alma hakkınız, itiraz etme hakkınız, hatta tazminat talep etme hakkınız... Bunları kullanmaktan çekinmeyin. Kimse size durduk yere ceza kesemez, kesmemeli.
İtiraz mekanizması nasıl işliyor derseniz, o da ayrı bir dert. Önce operatöre başvurun, olmazsa Tüketici Hakem Heyeti’ne gidin. Oradan da sonuç alamazsanız, mahkeme kapıları size açık. Ama unutmayın, her şeyin bir süresi var. Hak düşürücü süreleri kaçırmayın, sonra vay halinize...
Avukat tutmak zorunda mıyım diye düşünüyorsanız, baştan söyleyeyim; şart değil. Ama işler karmaşıklaştıkça, bir avukatın rehberliği hayat kurtarabilir. Özellikle yüklü bir tazminat söz konusuysa, profesyonel destek almak akıllıca olacaktır. Yoksa bir avukat masrafından kaçarken, daha büyük zararlara uğrayabilirsiniz...
Ne yapmalı peki? En başta sakin olun. Panikle hata yapmayın. Haklarınızı öğrenin, araştırın, sorgulayın. Kimseye boyun eğmeyin. Çünkü bu sizin hakkınız! Hukuk devletinde yaşıyoruz, değil mi? Öyleyse, hakkımızı sonuna kadar arayalım...