SIM Kart Blokesini Kaldırdıktan Sonra EFT/Havale Limitleri

SIM Kart Blokesini Kaldırdıktan Sonra EFT/Havale Limitleri

PrismAccordion

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 18
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
260
Tepkime puanı
1
PrismAccordion
SIM kart blokesini kaldırdık diyelim, oh be sonunda rahatladık diye derin bir nefes alıyoruz... Sonra mobil bankacılığa bir giriyoruz, bir EFT yapalım, bir havale gönderelim derken, hop! Karşımıza bir uyarı çıkıyor: "İşlem limitleriniz yetersiz." Vay arkadaş, bir bu kalmıştı değil mi şimdi? Yani bunca uğraş, telefoncuya git, bankayı ara, e-devletten bir şeyler yap... Sonra gel, bir de bununla uğraş. İnsan ister istemez geriliyor, haklısın.

Aslında bakarsan, bankalar bu "yeni" limit işini niye yapıyor? Senin güvenliğin için, başka ne olacak ki... Düşünsene şimdi, bir şekilde SIM kartın ele geçirilmiş olsa, biri senin yerine bankacılık işlemlerine girse... Ne kadar büyük bir risk, değil mi? Senin paran, senin kimliğin. İşte bankalar da bu yüzden, o SIM kart bloke olup açıldıktan sonra bir 'sıfırlama' yapıyor, seni korumak adına. Bir nevi, "Emin miyiz bu kişinin gerçekten kendisi olduğundan?" diye bir daha soruyorlar kendilerine.

Peki şimdi ne yapacağız bu durumda, asıl mesele bu? Panik yapmaya hiç gerek yok, vallahi billahi çözümü var. İlk aklına gelmesi gereken yer, senin o çok kullandığın mobil bankacılık uygulaman. Orada bir yerlerde "Limit İşlemleri" ya da "Güvenlik Ayarları" gibi bir menü vardır mutlaka. Oralara bir göz at, bir kurcala bakalım. Genelde orada günlük, haftalık, aylık EFT/havale limitlerini görürsün... Ve tabii ki onları yükseltme seçeneği de.

Bazı bankalar, bu limit yükseltme işini biraz daha temkinli yapıyorlar, abi ya. Yani sen uygulamadan "artır" desen bile, hemen anında olmayabiliyor. Seni arayabilirler mesela, sesli onay almak için. "Evet, limitlerinizi siz mi yükseltmek istiyorsunuz?" falan diye sorarlar. Hatta bazı bankalar var ki, görüntülü görüşme bile isteyebilirler senden. Selfi çeker gibi, "Merhaba ben falanca, limitlerimi yükseltmek istiyorum" diye kimlik doğrulaması yapmanı beklerler... Biliyorum, biraz uğraştırıcı ama ne yapacaksın, güvenlik bu.

Bir de şey var, diyelim ki sen bu mobil bankacılık uygulamasından ya da internet şubesinden bir türlü beceremedin bu limit yükseltme işini. Ya da işte o görüntülü görüşme falan, sana çok yorucu geldi... O zaman hiç çekinme, direkt bankanın müşteri hizmetlerini ara. Onlar sana adım adım yardımcı olurlar. Hatta bazen, müşteri temsilcisi direkt senin adına işlemi yapar, sadece sana bir onay mesajı gönderirler. Yani illa bir yolunu bulursun, hiç merak etme. Bu biraz zaman alıcı bir süreç, evet. Ama sonunda o limitler istediğin seviyeye gelecek, rahat edeceksin. Kim bilir, belki daha bile yüksek olur eskisinden. Yeter ki sabırlı ol, o kadar.
 
Geri