IndigoRhythm
Kayıtlı Kullanıcı
Hani o SMS'i beklerken 'Acaba benim operatörüm mü sorunlu?' dersin kendine, değil mi... Saatlerce bekle, işlem askıda kalsın, müşteri hizmetlerine bağlanmaya çalış, sinir katsayın tavan yapsın. Halbuki mesele bazen bambaşka bir yerde başlıyor, çok daha derinde bir sorun olabiliyor.
Şimdi bu bankalar, vallahi billahi öyle kendi başlarına SMS gönderip durmuyorlar. Bu işi yapan, bu işin uzmanı başka firmalarla anlaşıyorlar, onların sistemlerini kullanıyorlar desek daha doğru olur. Yani banka aslında mesajı o aracı kuruma gönderiyor, o kurum da senin telefonuna ulaştırıyor... Bir nevi kurye gibi düşün.
İşte o aracı kurum, yani SMS Gateway dedikleri yer var ya, meselenin düğümlendiği yerlerden biri. Bankanın bu iş için anlaştığı firma ne kadar sağlam, altyapısı ne kadar güncel, kapasitesi ne kadar yüksek... hepsi ayrı bir değişken. Eski usul bir sistemle çalışıyorlarsa, vay haline abi.
Bazen o SMS'in gelmeme sebebi, bankanın bu dışarıdan aldığı hizmetin yavaş çalışması olabilir. Yoğunluk oluyor, sistem takılıyor, mesajlar kuyrukta bekliyor da bekliyor... Senin o acil işlem, o beklemenin kurbanı oluyor. Ne yazık ki, çoğu zaman haberimiz bile olmuyor bu arka plandaki trafikten.
Düşünsene, bankanın milyonlarca müşterisi var. Hepsi aynı anda işlem yapmaya çalışıyor, aynı anda SMS istiyor. Eğer bankanın anlaşmalı olduğu o SMS sağlayıcısının altyapısı buna elvermiyorsa, eski nesil sunucular kullanıyorsa, kapasitesi düşükse... E ne yapsın, yavaşlayacak tabii.
Bir de bankaların güvenlik katmanları var. Hani o siber saldırılar falan... İşte bu yüzden bazen sistemler, şüpheli gördükleri bir trafiği yavaşlatabiliyor, hatta geçici olarak engelleyebiliyor. Senin SMS'in de araya kaynayabiliyor, bilmeden... Güvenlik önemli tabii ama bazen can sıkıcı olabiliyor.
İşin içinde mobil operatörler de var tabii. Bankanın anlaşmalı olduğu SMS gönderim firması mesajı yolluyor yollamasına da, senin operatörün o mesajı nasıl işliyor, nasıl sana ulaştırıyor... Orada da kendine göre yoğunluklar, teknik aksaklıklar yaşanabilir. zincirleme bir reaksiyon gibi.
Yani özetle, bankanın altyapısı dediğimiz şey aslında bir dizi sistem ve partnerden oluşuyor. Senin o SMS'in, bankanın kendi iç sisteminden çıkıp, bir SMS gateway'e gidiyor, oradan senin mobil operatörüne, oradan da senin telefonuna ulaşıyor. Bu uzun yolculukta herhangi bir durakta aksaklık yaşanması, SMS'in gelmemesi demek.
Bazı bankalar bu konuda daha cimri davranabilir, maliyeti düşük ama performansı kötü bir çözümle anlaşabilirler. Bazıları ise müşteri memnuniyetini öne alıp, en iyi, en hızlı ve en güvenilir sistemleri tercih ederler. İşte tam da burada, bankanın o arka taraftaki motorunun ne kadar sağlam olduğu ortaya çıkıyor, görüyorsunuz değil mi? O yüzden bu SMS işleri bazen bankadan bankaya fark ediyor, hissetmişsindir belki sen de...
Şimdi bu bankalar, vallahi billahi öyle kendi başlarına SMS gönderip durmuyorlar. Bu işi yapan, bu işin uzmanı başka firmalarla anlaşıyorlar, onların sistemlerini kullanıyorlar desek daha doğru olur. Yani banka aslında mesajı o aracı kuruma gönderiyor, o kurum da senin telefonuna ulaştırıyor... Bir nevi kurye gibi düşün.
İşte o aracı kurum, yani SMS Gateway dedikleri yer var ya, meselenin düğümlendiği yerlerden biri. Bankanın bu iş için anlaştığı firma ne kadar sağlam, altyapısı ne kadar güncel, kapasitesi ne kadar yüksek... hepsi ayrı bir değişken. Eski usul bir sistemle çalışıyorlarsa, vay haline abi.
Bazen o SMS'in gelmeme sebebi, bankanın bu dışarıdan aldığı hizmetin yavaş çalışması olabilir. Yoğunluk oluyor, sistem takılıyor, mesajlar kuyrukta bekliyor da bekliyor... Senin o acil işlem, o beklemenin kurbanı oluyor. Ne yazık ki, çoğu zaman haberimiz bile olmuyor bu arka plandaki trafikten.
Düşünsene, bankanın milyonlarca müşterisi var. Hepsi aynı anda işlem yapmaya çalışıyor, aynı anda SMS istiyor. Eğer bankanın anlaşmalı olduğu o SMS sağlayıcısının altyapısı buna elvermiyorsa, eski nesil sunucular kullanıyorsa, kapasitesi düşükse... E ne yapsın, yavaşlayacak tabii.
Bir de bankaların güvenlik katmanları var. Hani o siber saldırılar falan... İşte bu yüzden bazen sistemler, şüpheli gördükleri bir trafiği yavaşlatabiliyor, hatta geçici olarak engelleyebiliyor. Senin SMS'in de araya kaynayabiliyor, bilmeden... Güvenlik önemli tabii ama bazen can sıkıcı olabiliyor.
İşin içinde mobil operatörler de var tabii. Bankanın anlaşmalı olduğu SMS gönderim firması mesajı yolluyor yollamasına da, senin operatörün o mesajı nasıl işliyor, nasıl sana ulaştırıyor... Orada da kendine göre yoğunluklar, teknik aksaklıklar yaşanabilir. zincirleme bir reaksiyon gibi.
Yani özetle, bankanın altyapısı dediğimiz şey aslında bir dizi sistem ve partnerden oluşuyor. Senin o SMS'in, bankanın kendi iç sisteminden çıkıp, bir SMS gateway'e gidiyor, oradan senin mobil operatörüne, oradan da senin telefonuna ulaşıyor. Bu uzun yolculukta herhangi bir durakta aksaklık yaşanması, SMS'in gelmemesi demek.
Bazı bankalar bu konuda daha cimri davranabilir, maliyeti düşük ama performansı kötü bir çözümle anlaşabilirler. Bazıları ise müşteri memnuniyetini öne alıp, en iyi, en hızlı ve en güvenilir sistemleri tercih ederler. İşte tam da burada, bankanın o arka taraftaki motorunun ne kadar sağlam olduğu ortaya çıkıyor, görüyorsunuz değil mi? O yüzden bu SMS işleri bazen bankadan bankaya fark ediyor, hissetmişsindir belki sen de...