Yanlış EFT Blokesi: Bankamdan Para İadesini Nasıl Aldım?

Yanlış EFT Blokesi: Bankamdan Para İadesini Nasıl Aldım?

CoralPendulum

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 18
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
267
Tepkime puanı
1
CoralPendulum
O gün ne kadar sinirlenmiştim, anlatamam. Birine acil EFT göndermem gerekiyordu, dalgınlık işte, rakamlardan birini yanlış yazmışım. Hop, gitti para... Başka birine.

Hani derler ya, bir anlık gaflet. İşte tam da öyle oldu. Telefon elimde donup kaldım resmen. "Şimdi ne olacak?" diye bir düşünce selinin ortasında buldum kendimi.

Önce bankamın mobil uygulamasını açtım, baktım. Giden gitmiş abi, geri alma diye bir tuş yok. Panik başladı, hafiften midem kasıldı.

Hemen müşteri hizmetlerini aradım tabii. Sesim biraz titrek, "Yanlış EFT yaptım, ne yapabilirim?" diye sordum. Kadın nazikçe, "Parayı gönderdiğiniz bankayı ve alıcıyı bulup onlarla iletişime geçmeniz gerekiyor," dedi.

Yani benim bankam bu aşamada direkt bir şey yapamıyormuş. Sadece yönlendirme. Hadi bakalım, başla serüvene.

Gönderdiğim bankayı tespit ettim, isimden zaten belliydi. Bu sefer o bankayı aradım, "Bize yanlış EFT geldi, iade edebilir misiniz?" diye.

Tahmin edin ne oldu? "Biz size alıcının bilgisini veremeyiz, bu kişisel veri," dediler. Doğru, haklılar ama benim param ortada... Kendi kendime "Vallahi billahi çıldıracağım" dedim o an.

Bir döngüye girmiştim sanki. Benim bankam diğer bankaya yönlendiriyor, diğer banka "bilgi veremeyiz" diyor. Ortada kalakaldım, şaka gibi.

İnternette araştırmaya başladım, böyle durumlarda ne yapılıyor diye. Orada bir ışık yandı: "EFT İptal/İade Dilekçesi." İşte can simidim buymuş.

Yani banka parayı karşı tarafa aktarmış olsa da, eğer alıcı kendi hesabına gelmiş bu parayı fark edip iade etmezse, para bir süre "bloke" kalabiliyormuş. Aslında benim param da bir yerde takılı kalmıştı, havada...

Bu noktada tekrar kendi bankamı aradım, ama bu sefer daha donanımlı ve kararlıydım. "Benim EFT'm yanlış gitti, alıcının bankası bilgi vermiyor, sizden iade talep ediyorum," dedim.

Müşteri temsilcisine durumu biraz daha sert anlattım, dedim ki: "Bu bir bloke durumu, siz parayı geri çekmek için karşı bankaya talimat gönderebilirsiniz."

Sonra bana bir dilekçe formatı yolladılar e-maille. Resmen "talep dilekçesi" yazıyorsun, ne kadar, hangi tarihte, hangi hesaba gittiğini belirtiyorsun.

Dilekçeyi doldurdum, imzaladım, bankanın şubesine gittim. Faksla mı yollarsınız, maille mi, nasıl takip edersiniz diye sordum. "Biz gerekeni yaparız," dediler, içime biraz su serpildi.

Asıl önemli kısım, bankanın benim adıma karşı bankayla iletişime geçmesi ve o hesaba yatan paranın "bloke" olduğunu belirtmesi. Yani alıcının o parayı kullanamaması.

Tabii bu süreç hemen olmuyor, abi. Birkaç gün bekleyiş... Telefonla arayıp "Ne oldu bizim iş?" diye sık sık kontrol ettim. İnsan rahat duramıyor ki.

Bir hafta kadar sonra bankamdan bir mesaj geldi: "İade işleminiz gerçekleştirilmiştir." Vallahi nefes aldığımı hissettim. Param geri gelmişti!

Meğer işin püf noktası, bankanın bu yanlış EFT'yi bir "bloke" durumu olarak ele alması ve karşı bankayla resmi yollardan iletişime geçmesiymiş. Yoksa sen bireysel olarak uğraşsan da olmuyor...

Yani başınıza böyle bir şey gelirse, asla paniğe kapılmayın. Önce kendi bankanıza "EFT İptal/İade Dilekçesi" ile başvurun, ısrarcı olun. Bu sizin yasal hakkınız.

Alıcının onayı veya haberi olmadan da banka bu parayı bloke edip geri çekebiliyor, belli koşullar altında. Önemli olan sizin bu süreci başlatmanız.

Bir de tabii, göndermeden önce alıcının adını, soyadını ve IBAN'ı iki kere kontrol et, hatta üç kere. Benim gibi sonradan uğraşmayın, valla değmiyor... Dersimi aldım, net.
 
Geri