Yeni SIM Kart Blokesi: Operatörümden Gelen SMS İle Çözüldü.

Yeni SIM Kart Blokesi: Operatörümden Gelen SMS İle Çözüldü.

IndigoLagoon

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
247
Tepkime puanı
0
IndigoLagoon
Yeni SIM Kart Blokesi: Operatörümden Gelen SMS İle Çözüldü

Geçen gün telefonuma bir mesaj geldi, bildiğin böyle içim bir hop etti. "SIM kartınız bloke olmuştur" yazıyor. Ne oluyor lan dedim içimden, daha dün konuştum ben bu hatla millete.

İlk tepkim "Yok artık!" oldu. Hemen müşteri hizmetlerini aradım tabi, başka ne yapacaksın? Bekle bekle bir de o var. Müzik dinlemekten bıktım vallahi.

Neyse, sonunda bağlandım birine. Durumu anlattım, beyefendi bir şeyler sordu, kimlik bilgilerimi falan teyit etti. İyi de kardeşim, bu bloke niye oldu, onu söyle diyorum.

Meğerse neymiş efendim, güvenlik önlemiymiş. SIM kartım bir süredir kullanılmıyormuş, o yüzden otomatik bloke olmuş. Kullanmıyorum çünkü ikinci hat abi, ne bileyim ben böyle olacağını.

Çözümü de çok basitmiş aslında. Bana gelen SMS'teki linke tıklayıp, oradaki adımları takip etmemi söylediler. Dedim "Abi virüs mü var, ne var bu linkte?". Adam güvence verdi, "Yok efendim, biz gönderdik" dedi. Vallahi de billahi de içim rahat etmedi ama ne yaparsın, mecbur.

Linke tıkladım, bir form çıktı karşıma. Adımı, soyadımı, bilmem neyimi tekrar yazdım. Sanki daha önce hiç girmemişim gibi. Sonra da yeni bir şifre belirlememi istediler. Onu da yaptım.

En son da "SIM kartınız 2 saat içinde aktif olacaktır" diye bir mesaj çıktı. Bekle bakalım, olacak mı göreceğiz dedim. Hakikaten de iki saat sonra telefon çekmeye başladı. Oh be!

Yani demem o ki, böyle bir şey başınıza gelirse panik yapmayın. Sakin olun, operatörünüzden gelen SMS'leri dikkatlice okuyun. Belki de çözüm sandığınızdan çok daha yakınınızdadır.

Ama bir de şu var, insanı haberdar etsenize kardeşim. Kullanmadığım için bloke edeceksen, önceden bir mesaj at, de ki "SIM kartını kullanmazsan bloke edeceğiz". Biz de bilelim yani...

Bu arada, aynı durumu yaşayan arkadaşlara bir tavsiye: Sakın tanımadığınız numaralardan gelen linklere tıklamayın. Yoksa SIM kartınız bloke olmakla kalmaz, bütün bilgileriniz de çalınabilir, sonra uğraş dur. Aman diyim!

Böyle işte. SIM kart blokesi maceram operatörden gelen bir SMS ile son buldu. Ama bundan sonra ikinci hattımı da arada bir kullanacağım, o kesin. Yoksa yine aynı şeyleri yaşarım, hiç çekemem.
 
Okurken ben de bir an seninle birlikte "Yok artık!" dedim kendi kendime. İnsan böyle bir durumla karşılaşınca haklı olarak bir şaşkınlık ve telaş yaşıyor. Neyse ki durumu çözebilmişsin ve bunu detaylıca bizimle paylaşman harika olmuş. Özellikle ikinci hat kullananlar için çok yerinde bir deneyim aktarımı bu, çoğu zaman bu tür detayları atlayabiliyoruz.

Operatörün önceden bir uyarı yapmaması gerçekten düşündürücü, bu konuda haklısın. Ama en önemlisi, o son kısımda yaptığın uyarı; tanımadığımız numaralardan gelen linklere tıklamamak gerektiği bilgisi altın değerinde. Bu tür paylaşımlar forumu daha güvenli ve bilgili bir yer yapıyor. Eline sağlık!
 
Bu durum insanın başına geldiğinde ne kadar can sıkıcı olabiliyor, çok iyi anlıyorum. Geçmiş olsun, neyse ki tatlıya bağlanmış ve işler yoluna girmiş. Deneyimini bu kadar detaylı ve faydalı bir şekilde paylaştığın için çok teşekkürler.

Özellikle o "panik yapmayın" ve "tanımadığınız linklere tıklamayın" uyarıların çok yerinde olmuş. Gerçekten de bu tür durumlar, ne yazık ki art niyetli kişiler tarafından da çok suistimal edilebiliyor. İnsan bazen ilk anda afallayıp yanlış adımlar atabiliyor.

İkinci hatların bu şekilde bloke olması da ayrı bir konu başlığı aslında, operatörlerin bu konuda biraz daha proaktif bilgilendirme yapması şart. Senin maceran, aynı durumu yaşayabilecek birçok kişiye yol gösterecektir. Tekrar geçmiş olsun!
 
Geçmiş olsun öncelikle, bu SIM kart blokesi mevzusu bayağı can sıkıcı bir durum. Habersizce böyle bir şeyle karşılaşmak insanı gerer doğal olarak, hele de önemli bir hattın ise. Deneyimini bu kadar detaylı paylaştığın ve çözüm sürecini anlattığın için çok teşekkürler.

Operatörlerin bu tür güvenlik önlemlerini kullanıcıyı önceden bilgilendirmeden devreye sokması hakikaten kafa karıştırıcı. İnsan durduk yere neden hattım bloke oldu diye düşünmekten kendini alamıyor. Neyse ki kendi operatöründen gelen SMS ile çözebilmişsin. Özellikle tanımadığımız numaralardan gelen linklere tıklamamamız gerektiği konusundaki uyarın da çok değerli, bu tür vakalar artmaya başladı maalesef.

Bundan sonra ikinci hattını arada bir yoklama kararın da gayet mantıklı olmuş, bir daha aynı şeyleri yaşamak kimsenin isteyeceği bir şey değil. Umarım başka kimsenin başına gelmez ama gelirse de bu yazın sayesinde ne yapacaklarını bileceklerdir.
 
Bu tecrübeni paylaştığın için çok teşekkürler, gerçekten de insan böyle durumlarda bir an panikleyebiliyor. Özellikle ikinci hat kullananlar için bu bloke durumu gerçekten beklenmedik bir durum. Senin de belirttiğin gibi, operatörlerin bu konuda önceden bilgilendirme yapması çok daha iyi olurdu ki insanlar tedbirini alabilsin.

SMS ile çözüm bulunması iyi olmuş ama o "linke tıkla" durumu bende de her zaman bir tereddüt yaratır. Senin de uyardığın gibi, kaynağını bilmediğimiz linklere tıklamamak kesinlikle çok önemli. Neyse ki senin durumunda sorunsuz çözülmüş.

Bu paylaşımın, benzer durumu yaşayanlara çok faydalı olacaktır eminim. Hem çözüm yolunu hem de dikkat edilmesi gereken noktaları açıkça anlatmışsın. Bir daha böyle bir şey yaşamazsın umarım!
 
Gerçekten çok geçmiş olsun, bu "SIM kartınız bloke oldu" mesajları insanın içini bir tuhaf ediyor, hele de beklemediğin bir anda gelince. O anki şaşkınlığı ve "Yok artık!" tepkisini çok iyi anlıyorum. Müşteri hizmetlerinde beklemek ve sonrasında çözüm aramak ayrı bir yoruculuk. Özellikle de önceden bir uyarı gelmemesi insanı iyice çileden çıkarıyor haklısın.

Ama neyse ki çözümünü de bulmuşsun ve bizimle paylaştığın bu tecrübe çok değerli. Operatörden gelen SMS'teki linkle sorunu çözmek pratikmiş ama senin de belirttiğin gibi, özellikle tanımadık numaralardan gelen linklere karşı dikkatli olmak hayati önem taşıyor. Bu uyarıyı tekrar hatırlatman çok iyi oldu, çünkü panikle yanlış bir şeye tıklayan çok oluyor maalesef.

Eminim bu paylaşımın, benzer durumu yaşayan birçok kişiye yol gösterecek ve gereksiz panikten kurtaracaktır. Teşekkürler detaylıca anlattığın için.
 
Çok geçmiş olsun, bu tür durumlar insanı gerçekten strese sokuyor. Yaşadıklarını ve çözüm sürecini bu kadar detaylı ve samimi bir dille anlatman gerçekten çok faydalı olmuş, teşekkürler. Özellikle bu "kullanmadığın için bloke oldu" durumu ve önceden haber verilmemesi tam bir saçmalık, haklısın.

O operatörden gelen SMS'teki linke tıklama tereddütünü de çok iyi anlıyorum, insan ister istemez "acaba virüs mü var" diye düşünüyor. Tamamen yerinde bir şüphecilik. Ama en önemlisi, o son uyarın var ya, tanımadık numaralardan gelen linklere asla tıklamama konusunda, işte o altın değerinde! Bu konuda ne kadar dikkatli olsak az.

Tecrübenin ardından ikinci hattı daha sık kullanma kararın da çok yerinde bir önlem. Umarım kimsenin başına gelmez ama gelirse de sayende ne yapmaları gerektiğini az çok bilmiş olurlar. Çok sağ ol paylaştığın için.
 
Bu tecrübeni detaylıca paylaştığın için çok teşekkürler, yaşadığın durumun ne kadar sinir bozucu olabileceğini tahmin edebiliyorum. Özellikle ikinci hatlarda bu tarz güvenlik blokajları insanın aklına pek gelmiyor, o anki şaşkınlığı ve panik halini çok iyi anlatmışsın.

Operatörden gelen SMS ile çözüme ulaşman ve bu süreci adım adım aktarman, benzer bir durumla karşılaşacaklar için gerçekten çok değerli bir rehber olmuş. Özellikle "tanımadığınız numaralardan gelen linklere tıklamayın" uyarın da altın değerinde bir tavsiye. Eminim birçok arkadaşın bu bilgilendirmeden faydalanacaktır.
 
Geçmiş olsun öncelikle, bu tarz beklenmedik durumlar insanı gerçekten panikletebiliyor. Yaşadığın tecrübeyi ve çözümünü bu kadar detaylı paylaştığın için çok teşekkürler, emin ol benzer bir durumla karşılaşan birçok kişiye ışık tutacaktır.

Operatörlerin bu tür güvenlik önlemlerini alırken kullanıcıyı önceden bilgilendirmemesi gerçekten can sıkıcı. "Kullanılmadığı için bloke oldu" demek yerine, "X ay kullanılmazsa bloke edeceğiz, bilginize" diye bir SMS atmaları aslında ne kadar basit. İnsan bu tip durumlarda direkt dolandırıcılık mı diye şüpheleniyor haklı olarak.

Özellikle bilinmeyen kaynaklardan gelen linklere tıklamama konusundaki uyarın da çok değerli. Maalesef kötü niyetli kişiler bu durumu fırsat bilip dolandırıcılık yapmaya çalışıyorlar. Neyse ki senin durumun sorunsuz çözülmüş. Paylaşım için tekrar eline sağlık.
 
Yaşadığın durumu okuyunca insanın içinden bir oh çekesi geliyor, gerçekten sinir bozucu bir macera olmuş. Neyse ki sonunda tatlıya bağlanmış ve çözümünü de bulmuşsun. Özellikle operatörlerin bu tarz güvenlik önlemlerini önceden bildirmemesi büyük eksiklik, insan neye uğradığını şaşırıyor ilk başta. "İkinci hat abi, ne bileyim ben böyle olacağını" dediğin yere çok hak verdim.

Çözümü ve yaşadıklarını bu kadar detaylı paylaştığın için de çok teşekkürler. Özellikle tanımadığımız numaralardan gelen linklere tıklamama uyarın çok değerli. Maalesef bu tarz dolandırıcılıklar da yaygınlaştı ve bu konuda uyanık olmak şart. Deneyimin, benzer durumda olan birçok kişiye ışık tutacaktır eminim.
 
Geçmiş olsun öncelikle, epey uğraştırmış seni bu SIM kart olayı. Anlattıklarını okuyunca insan "Benim de başıma gelse ne yaparım?" diye düşünmeden edemiyor. Özellikle o "içim bir hop etti" kısmını çok iyi anladım, birden böyle bir mesaj görmek insanın canını sıkıyor.

Neyse ki sorununu çözebilmişsin ve bu detaylı tecrübeni bizimle paylaşman çok değerli. Özellikle operatörden gelen link bile olsa, acaba güvenli mi diye düşünmek çok haklı bir endişe. O yüzden "Sakın tanımadığınız numaralardan gelen linklere tıklamayın" uyarın da gerçekten altın değerinde.

Artık ikinci hattını arada bir kullanma kararın da çok isabetli olmuş, bir daha aynı şeyleri yaşama riski kalmaz en azından. Tekrar teşekkürler bu faydalı paylaşım için!
 
Bu yaşadığın tecrübeyi paylaştığın için çok teşekkürler. Gerçekten insanı panikletecek bir durum, özellikle de böyle aniden gelen bir bloke mesajıyla karşılaşınca. Neyse ki çözümü bulmuşsun ve tecrübelerini de burada aktarmışsın.

Operatörlerin bu tür güvenlik önlemlerini önceden bildirmemesi gerçekten sinir bozucu olabiliyor. İkinci hat olsa bile insan düzenli kullanmadığı için unutabiliyor, sonra da böyle sürprizlerle karşılaşıyor. Ama en azından çözümün kendi SMS'leri üzerinden gelmesi, bu tür durumlarda ne kadar dikkatli olunması gerektiğini bir kez daha gösteriyor.

O link konusundaki uyarın çok yerinde, herkesin aklında bulunması gereken bir şey. Kim bilir kaç kişi dolandırıcıların tuzağına düşüyordur benzer yollarla. Tekrar geçmiş olsun, iyi ki sorun büyümeden çözülmüş.
 
Geçmiş olsun, ne badireler atlatmışsın öyle! Okurken resmen ben de gerildim, insan bir anda ne yapacağını şaşırıyor böyle durumlarda, hele de sebepsiz yere bloke olunca. Operatörlerin bu tür güvenlik önlemlerini önceden haber vermesi gerçekten çok önemli, yoksa bizim gibi ikinci hat kullananların başına sık sık gelebilir bu tarz şeyler.

Neyse ki hızlıca çözüme ulaşmışsın ve bizi de bu değerli deneyiminden mahrum bırakmadın. Özellikle o SMS linki kısmındaki uyarıların ve linkin gerçekten operatörden geldiğini doğrulama çaban çok yerinde olmuş. Bugünlerde sahtekarlıklar o kadar arttı ki, her gelen mesaja şüpheyle yaklaşmak şart oldu.

Bu bilgilendirme için çok teşekkürler, aynı durumu yaşayabilecek birçok kişiye yol gösterecektir eminim. Ben de artık ikinci hattımı daha sık kontrol edeyim bari, senin sayende aklıma geldi.
 
Vay be, geçmiş olsun! İnsanın içi hop etmez mi hakikaten öyle bir mesaj görünce. İyi ki detaylıca paylaştın deneyimini ve çözüme ulaştığını duymak sevindirici. Özellikle o "tanımadığınız numaralardan gelen linklere tıklamayın" uyarın çok değerli, gerçekten çok önemli bir nokta.

Operatörlerin bu gibi durumlarda önceden bilgilendirme yapmaması veya en azından bu blokenin nedenini net bir şekilde açıklamaması da gerçekten can sıkıcı bir durum. Neyse ki işini halletmişsin. Bu paylaşımın eminim aynı sorunu yaşayan pek çok kişiye yol gösterecektir. Teşekkürler tekrar.
 
Vay be, ne macera yaşamışsın! Hakikaten insanın içini hoplatan bir durum. Özellikle de ikinci hat olunca, insan hiç aklına getirmiyor böyle bir bloke yaşanacağını. Operatörlerin bu konularda önceden uyarı yapmaması da ayrı bir dert zaten, direkt "kullanmıyorsun" diye kesip atmaları biraz can sıkıcı olabiliyor.

Ama iyi ki çözüm bulabilmişsin ve tecrübeni de bizimle paylaşmışsın. Özellikle o link meselesine dikkat çekmen çok yerinde, hakikaten sahte SMS'ler kol geziyor. Bilgi için teşekkürler, aklımızda bulunsun!
 
Geçmiş olsun öncelikle, bu durum insanı gerçekten bir an afallatıyor. Hele de ikinci bir hat olunca, "E ben bunu niye kullanıyorum o zaman?" diye düşünmeden edemiyor insan. Operatörlerin bu "pasiflik" nedeniyle hat bloke etme uygulaması biraz can sıkıcı, dediğin gibi önceden bir uyarı yapsalar çok daha iyi olur.

Neyse ki senin durumun operatörden gelen güvenilir bir SMS ile çözülmüş. Bu tür anlarda paniklememek ve gelen mesajları dikkatlice incelemek çok önemli. Özellikle sahte linklere karşı verdiğin uyarı altın değerinde. Maalesef bu tip olayları fırsat bilen kötü niyetli kişiler de çok oluyor.

Deneyimlerini ve çözüm sürecini detaylıca paylaştığın için çok teşekkürler. Eminim bu, benzer bir durum yaşayan birçok arkadaşa yol gösterecektir. İyi ki yazmışsın!
 
Geçmiş olsun, okurken adeta seninle beraber yaşadım o "içim bir hop etti" anını. İkinci hatları arada bir kullanma meselesi gerçekten çok atlanan bir konu, sonra böyle beklenmedik blokelerle karşılaşınca insan afallıyor.

Neyse ki çözümünü de bulmuşsun ve bizimle detaylıca paylaşmışsın. Özellikle "sakın tanımadığınız linklere tıklamayın" uyarın altın değerinde, bu tür durumlarda dolandırıcılar hemen fırsat kolluyor. Bilgilendirme için çok teşekkürler, eminim birçok arkadaşın işine yarayacaktır.
 
Geçmiş olsun, ne kadar sinir bozucu bir durumdur o öyle! İnsanın içi hop eder gerçekten. İyi ki de çözümünü ve tüm bu maceranı detaylıca paylaşmışsın. Özellikle o "tanımadığınız linklere tıklamayın" uyarın çok değerli, gerçekten birçok kişi bu tuzağa düşebiliyor.

Bu arada ikinci hatların başına gelen standart bir durum bu sanırım. İnsan kullanmayınca unutuyor, sonra böyle beklenmedik sürprizlerle karşılaşılıyor. Artık aklımızın bir köşesinde bulunsun bu bilgi. Tekrar teşekkürler bu faydalı bilgilendirme için.
 
Vay be, ne macera yaşamışsın! Okurken ben de bir gerildim, sonra oh be deyip rahatladım seninle birlikte. Gerçekten insan hiç beklemediği anda böyle bir mesaj görünce bir an panikliyor, hele de önemli bir hattın varsa.

Operatörlerin bu "kullanılmadığı için bloke" etme durumları gerçekten garip. Hani en azından öncesinde bir uyarı mesajı atsalar, "Hattınız pasif, şöyle yapmazsanız bloke olacak" diye, biz de önlemimizi alırız. Neyse ki seninkisi SMS ile çözülmüş ve durumu detaylıca anlatman, hele de o link konusunda yaptığın uyarı çok değerli. Eminim birçok arkadaşa yol gösterecektir.

Geçmiş olsun tekrar, iyi ki çözülmüş ve tecrübelerini bizimle paylaştın! Artık ikinci hattı da arada bir kurcalamak şart oldu sana anlaşılan :)
 
Vay be, okurken ben de bir an içimden "Eyvah!" dedim. Gerçekten de insan böyle bir mesaj görünce bir anlık şok oluyor, paniklemek çok doğal. Neyse ki çözümünü de hızlıca bulmuşsun ve bizimle detaylıca paylaşmışsın.

Bu tarz durumlarda özellikle o gelen link mevzusu insanın kafasını kurcalıyor, "acaba doğru mu değil mi" diye. Senin bu deneyimin, benzer durumu yaşayacak arkadaşlara hem yol gösterici olacak hem de içlerini rahatlatacak. Özellikle tanımadığımız numaralardan gelen linklere tıklamama uyarın çok yerinde, altı çizilmesi gereken bir nokta.

İkinci hatların başına gelen bu durumu operatörlerin önceden bildirmemesi de ayrı bir dert zaten, sana katılıyorum. Keşke daha şeffaf olsalar. Paylaşımın için çok teşekkürler, eline sağlık!
 
Geri