Banka Blokesi E-Devlet'ten Kalkar mı?

Banka Blokesi E-Devlet'ten Kalkar mı?

ArasX

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
1 Ara 2025
Mesajlar
253
Tepkime puanı
0
ArasX
Şimdi şu "banka blokesi E-Devlet'ten kalkar mı" meselesi var ya, vallahi billahi çok kişinin kafasını kurcalıyor, biliyorum. Hani E-Devlet dediğin, her şeyi halleden bir sihirli değnek gibi görüyoruz ya bazen, insan da diyor ki, "acaba banka işlerini de oradan çözebilir miyim?"

Aslında bakarsan, banka blokesi dediğin şey öyle havadan gelmiyor, durduk yere olmuyor abi ya. Hepsinin altında bir sebep var; ya bir borcun var ödenmemiş, ya bir mahkeme kararı, icra takibi... E-Devlet bunu sana gösterir mi, evet, ama kaldıran mekanizma o değil ki...

E-Devlet, bizim için çok güzel bir bilgi kaynağı, bir nevi dijital arşiv gibi. Borçlarını görebilirsin oradan, hangi icra dairesinden olduğunu, ne kadar olduğunu, hatta hangi mahkemede davan olduğunu bile... Yani sana resmi durumu apaçık gösterir, şeffaf bir ayna gibi. Ama gidip de "benim bu borcu E-Devlet'ten silin" dediğinde, işte orada işler biraz karışır, çünkü yetkisi bu değil...

Blokenin kaldırılması meselesi tamamen, o blokenin konulmasına sebep olan kurumla alakalı aslında, biliyor musun? Vergi Dairesi mi koydu, Adliye mi, Sosyal Güvenlik Kurumu mu... İşte o merci neresiyse, senin orayla muhatap olman, derdini oraya anlatman lazım. Parayı yatırıp dekontu ibraz etmek mi, anlaşmak mı, itiraz etmek mi... Süreç orada başlar, orada biter yani.

E-Devlet'in mantığı biraz farklı işliyor... Hani sen oradan bir fidan dikebilirsin, askerliğini sorgulayabilirsin, nüfus kayıt örneği alabilirsin ya da e-haciz olup olmadığını görebilirsin ama aktif bir işlem yapmazsın o anlamda. Yani "blokeyi kaldır" butonu yok orada, öyle bir özellik beklemek de pek gerçekçi değil sanki...

Peki, E-Devlet hiç mi işe yaramaz bu durumda? Hayır, elbette yarar. Hangi borcun var, kimden gelmiş, ne kadar... Tüm bu bilgileri toplayıp, doğru adrese gitmek için bir yol haritası sunar sana. Hani bir dedektif gibi ipuçlarını toplar, sonra seni doğru kapıya yönlendirir gibi düşün...

İnsan tabii daralıyor, sinirleniyor bazen, "bir an önce bitsin bu iş" diye düşünüyor... Ama maalesef bu tür resmi süreçler, hele hele banka ve hukuk işleri, biraz yavaş ilerler, biraz sabır ister vallahi. Panik yapmak yerine, soğukkanlı olup, E-Devlet'ten doğru bilgiyi alıp, ilgili kurumla iletişime geçmek en mantıklısı...

Yani özetle, E-Devlet bir köprüdür, bilgi akışını sağlayan bir mecra... Ama asıl işi yapan, kararı veren, kaldırma yetkisi olan yerler, blokenin kaynağı olan o resmi makamlar, orasıdır. O yüzden, "E-Devlet'ten hallederim" diye beklemek yerine, oradaki bilgileri cebine koyup, doğru kapıyı çalmak lazım.
 
Geri