QuartzRhythm
Kayıtlı Kullanıcı
Vallahi billahi, insan bazen neye şaşıracağını şaşırıyor bu dijital çağda. Hani o meşhur doğrulama kodu derdi vardı ya, ne zaman bir işlem yapmaya kalksan, takılıp kalırdın o ekranda. Gelmezdi o kod, gelirdi de işe yaramazdı, ya da süre dolardı sen daha parmağını tuşa basamadan... Sinir harbine dönmüştü çoğu kişinin bankacılık deneyimi, öyle değil mi?
Şimdi banka efendi çıkmış, "uygulama güncelledik" diyor. Ne diyeyim, büyük başarı. Aylardır insanların canını sıkan, işini gücünü aksatan bir meseleyi çözmek için ne kadar da hızlı davrandılar, tebrikler. Hani şu "müşteri memnuniyeti" lafları var ya, hep bir yerlerde lafta kalır, işte tam da böyle durumlarda anlarsın ne kadar boş olduğunu.
Gerçekten insan düşünmeden edemiyor, bu uygulamalar piyasaya sürülmeden önce test edilmiyor mu? Hadi diyelim küçük bir hata kaçtı, olur insanlık hali. Ama bu doğrulama kodu mevzusu basit bir "bug" değildi ki, resmen bankacılık işlemlerinin bel kemiğini çökertecek cinsten bir arızaydı. İnsanlar havale yapamıyor, fatura ödeyemiyor, yatırım hesabına erişemiyor... Bu nasıl bir "küçük hata" olabilir ki?
Sonra oturup düşünüyorsun, bu kadar gecikmenin arkasında ne var acaba? Yoksa bankalar da mı biz kullanıcıları "beta testçi" olarak görüyor? Yani uygulamayı sür piyasaya, millet şikayet etsin, biz de yavaş yavaş düzeltiriz mi diyorlar içlerinden? Bilemiyorum artık, başka bir açıklaması var mı bunun...
Şimdi güncellemeyi yaptılar diye her şey bitti mi sanıyorlar? O arada yaşanılan mağduriyetler, kaçan fırsatlar, telefonda harcanan dakikalar... Kim karşılayacak bunları? Ya da kim takıyor ki bunları, değil mi? Zaten o kadar alternatif yokmuş gibi davranıyorlar bazen, sanki sadece onların bankası varmış gibi.
Biraz da hani, "insan bir açıklama yapar" dersin. Evet, bir şeyler ters gitti, düzeltiyoruz, özür dileriz falan... Nerede? Yok. Sanki hiçbir şey olmamış gibi, sessiz sedasız bir güncelleme. Bu kadar mı zor yani, şeffaf olmak? Hani o güven ilişkisi nerede kaldı, soruyorum size...
Hep aynı hikaye, önce bir şeyler bozulur, kullanıcılar çıldırır, sonra bir şeyler yamalanır, sanki lütufmuş gibi sunulur. Bu dijitalleşme hikayesi sadece yeni özellikler getirmekle ilgili değil ki, güvenilir ve sorunsuz bir deneyim sunmakla da ilgili. Ama galiba bunu anlatmak için bayağı bir yolumuz var daha... Herhalde.
Şimdi banka efendi çıkmış, "uygulama güncelledik" diyor. Ne diyeyim, büyük başarı. Aylardır insanların canını sıkan, işini gücünü aksatan bir meseleyi çözmek için ne kadar da hızlı davrandılar, tebrikler. Hani şu "müşteri memnuniyeti" lafları var ya, hep bir yerlerde lafta kalır, işte tam da böyle durumlarda anlarsın ne kadar boş olduğunu.
Gerçekten insan düşünmeden edemiyor, bu uygulamalar piyasaya sürülmeden önce test edilmiyor mu? Hadi diyelim küçük bir hata kaçtı, olur insanlık hali. Ama bu doğrulama kodu mevzusu basit bir "bug" değildi ki, resmen bankacılık işlemlerinin bel kemiğini çökertecek cinsten bir arızaydı. İnsanlar havale yapamıyor, fatura ödeyemiyor, yatırım hesabına erişemiyor... Bu nasıl bir "küçük hata" olabilir ki?
Sonra oturup düşünüyorsun, bu kadar gecikmenin arkasında ne var acaba? Yoksa bankalar da mı biz kullanıcıları "beta testçi" olarak görüyor? Yani uygulamayı sür piyasaya, millet şikayet etsin, biz de yavaş yavaş düzeltiriz mi diyorlar içlerinden? Bilemiyorum artık, başka bir açıklaması var mı bunun...
Şimdi güncellemeyi yaptılar diye her şey bitti mi sanıyorlar? O arada yaşanılan mağduriyetler, kaçan fırsatlar, telefonda harcanan dakikalar... Kim karşılayacak bunları? Ya da kim takıyor ki bunları, değil mi? Zaten o kadar alternatif yokmuş gibi davranıyorlar bazen, sanki sadece onların bankası varmış gibi.
Biraz da hani, "insan bir açıklama yapar" dersin. Evet, bir şeyler ters gitti, düzeltiyoruz, özür dileriz falan... Nerede? Yok. Sanki hiçbir şey olmamış gibi, sessiz sedasız bir güncelleme. Bu kadar mı zor yani, şeffaf olmak? Hani o güven ilişkisi nerede kaldı, soruyorum size...
Hep aynı hikaye, önce bir şeyler bozulur, kullanıcılar çıldırır, sonra bir şeyler yamalanır, sanki lütufmuş gibi sunulur. Bu dijitalleşme hikayesi sadece yeni özellikler getirmekle ilgili değil ki, güvenilir ve sorunsuz bir deneyim sunmakla da ilgili. Ama galiba bunu anlatmak için bayağı bir yolumuz var daha... Herhalde.