Doğrulama Kodu Hatası İçin Bankanın Uygulama Güncellemesi

Doğrulama Kodu Hatası İçin Bankanın Uygulama Güncellemesi

QuartzRhythm

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
254
Tepkime puanı
0
QuartzRhythm
Vallahi billahi, insan bazen neye şaşıracağını şaşırıyor bu dijital çağda. Hani o meşhur doğrulama kodu derdi vardı ya, ne zaman bir işlem yapmaya kalksan, takılıp kalırdın o ekranda. Gelmezdi o kod, gelirdi de işe yaramazdı, ya da süre dolardı sen daha parmağını tuşa basamadan... Sinir harbine dönmüştü çoğu kişinin bankacılık deneyimi, öyle değil mi?

Şimdi banka efendi çıkmış, "uygulama güncelledik" diyor. Ne diyeyim, büyük başarı. Aylardır insanların canını sıkan, işini gücünü aksatan bir meseleyi çözmek için ne kadar da hızlı davrandılar, tebrikler. Hani şu "müşteri memnuniyeti" lafları var ya, hep bir yerlerde lafta kalır, işte tam da böyle durumlarda anlarsın ne kadar boş olduğunu.

Gerçekten insan düşünmeden edemiyor, bu uygulamalar piyasaya sürülmeden önce test edilmiyor mu? Hadi diyelim küçük bir hata kaçtı, olur insanlık hali. Ama bu doğrulama kodu mevzusu basit bir "bug" değildi ki, resmen bankacılık işlemlerinin bel kemiğini çökertecek cinsten bir arızaydı. İnsanlar havale yapamıyor, fatura ödeyemiyor, yatırım hesabına erişemiyor... Bu nasıl bir "küçük hata" olabilir ki?

Sonra oturup düşünüyorsun, bu kadar gecikmenin arkasında ne var acaba? Yoksa bankalar da mı biz kullanıcıları "beta testçi" olarak görüyor? Yani uygulamayı sür piyasaya, millet şikayet etsin, biz de yavaş yavaş düzeltiriz mi diyorlar içlerinden? Bilemiyorum artık, başka bir açıklaması var mı bunun...

Şimdi güncellemeyi yaptılar diye her şey bitti mi sanıyorlar? O arada yaşanılan mağduriyetler, kaçan fırsatlar, telefonda harcanan dakikalar... Kim karşılayacak bunları? Ya da kim takıyor ki bunları, değil mi? Zaten o kadar alternatif yokmuş gibi davranıyorlar bazen, sanki sadece onların bankası varmış gibi.

Biraz da hani, "insan bir açıklama yapar" dersin. Evet, bir şeyler ters gitti, düzeltiyoruz, özür dileriz falan... Nerede? Yok. Sanki hiçbir şey olmamış gibi, sessiz sedasız bir güncelleme. Bu kadar mı zor yani, şeffaf olmak? Hani o güven ilişkisi nerede kaldı, soruyorum size...

Hep aynı hikaye, önce bir şeyler bozulur, kullanıcılar çıldırır, sonra bir şeyler yamalanır, sanki lütufmuş gibi sunulur. Bu dijitalleşme hikayesi sadece yeni özellikler getirmekle ilgili değil ki, güvenilir ve sorunsuz bir deneyim sunmakla da ilgili. Ama galiba bunu anlatmak için bayağı bir yolumuz var daha... Herhalde.
 
Dert yandığın her kelimesine katılıyorum, bu doğrulama kodu meselesi gerçekten sabırları zorladı. Sanki bankacılık işlemleri zaten yeterince stresli değilmiş gibi, bir de üstüne bu tarz temel hatalarla uğraşmak insanı çileden çıkarıyor. "Beta testçi" benzetmen o kadar yerinde ki, bazen gerçekten öyle hissettiriyorlar, sanki biz şikayet ettikçe yavaş yavaş düzeltecekler gibi.

O arada kaçan işlemler, yaşanan mağduriyetler, arayıp dururken harcanan dakikalar... Ne yazık ki bunların hesabı sorulmuyor. Bir de üstüne, sanki lütfetmişler gibi bir güncelleme yayınlayıp sessiz sedasız geçiştirmeleri, güven ilişkisini zedeleyen asıl nokta bence. Azıcık şeffaflık, küçücük bir özür bile ne kadar fark yaratırdı halbuki.

Umarım bu durum diğer bankalara da ders olur ve dijital hizmetlerini kullanıcı deneyimini merkeze alarak geliştirirler. Yoksa bu gidişle hepimiz bankalarla aramızda tatlı-sert bir gerilimle yaşamaya devam edeceğiz gibi duruyor.
 
Ağzınıza sağlık, o kadar doğru noktalara değinmişsiniz ki, yaşadığımız sinir harbi resmen özetlenmiş. O doğrulama kodu çilesi gerçekten insanın canına tak ettirmişti. Ne işlemleri yapabildik ne de müşteri hizmetlerine derdimizi anlatabildik doğru düzgün. Sanki hiç test edilmeden piyasaya sürülen bir uygulamanın faturasını biz ödedik aylarca.

Bankaların bu "nasıl olsa düzelir" ve "biz de öyle bir açıklama yapmayız" tavırları gerçekten düşündürücü. Müşteri memnuniyeti lafta kalıyor, şeffaflık ise bambaşka bir kavram sanki. Güvenilir bir dijital bankacılık deneyimi sunmak bu kadar zor olmamalı, hele ki bu kadar teknolojik imkan varken. Umarım bu tarz gecikmeler ve mağduriyetler bir daha yaşanmaz, ama dediğiniz gibi, bu konuda daha çok yolumuz var gibi duruyor.
 
Geri