Hangi Banka Bloke Kaldırmada Daha Esnek?

Hangi Banka Bloke Kaldırmada Daha Esnek?

CoralBrocade

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 16
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
260
Tepkime puanı
0
CoralBrocade
Şimdi şu bloke meselesi var ya, insanın canını sıkan, uykularını kaçıran bir durum gerçekten… Hangi banka bloke kaldırmada daha esnek diye sormak, aslında denizdeki balığı avlamak gibi biraz, net bir cevap vermek zor gibi durur başta, ama tecrübeyle sabit bazı gözlemlerim var benim de, gel anlatayım sana.

Vallahi abi, bankaların hepsi sonuçta bir kurallar silsilesine bağlı, öyle kafalarına göre takılamazlar elbette. Özellikle yasal mevzuattan kaynaklanan blokeler, yani icra dairelerinden gelenler veya adli makamların koyduğu tahditler... İşte oralarda bankanın eli kolu bağlıdır, çok da esneme payı olmaz, sistem ne derse o. Ama insan faktörü işin içine girince, ufak tefek farklar ortaya çıkıyor işte, kimisi daha "prosedür" odaklıdır, kimisi biraz daha "müşteri" dostu yaklaşır, ya da yaklaşabilir...

Bazen bankanızla olan o uzun soluklu ilişkiniz, o kadar çok şeyi değiştirebiliyor ki... Hani yıllardır çalıştığınız, hesaplarınızın olduğu, düzenli işlemler yaptığınız bir banka ise, hele bir de şube müdürünüzle kurduğunuz o sıcak iletişim... İşte o insan faktörü var ya, inanın çok şeyi değiştirebilir, hani derler ya, tanıdık bulursan işin kolaylaşır diye, bazen tam da öyle oluyor.

Şimdi bloke dediğimiz şey de tek tip değil ki, değil mi? Yani bir borçtan, bir icradan gelen bloke başkadır, bankanın kendi risk biriminin koyduğu, şüpheli işlemden veya yüksek limitli bir durumdan kaynaklı bloke bambaşka... Esneklik arayışı da bu duruma göre şekilleniyor biraz, icrai bir blokede banka daha çok aracılık yaparken, kendi iç prosedüründen kaynaklı blokelerde biraz daha hareket alanı olabilir.

Genelde büyük bankalar, hani böyle devasa yapılar, her şeyleri standarttır, her şubeleri aynı talimatla hareket eder. Onlarda her şey daha 'sistem ne derse o' gibi işleyebilir, prosedürlerden çok sapma olmaz. Ama daha butik, daha yerel bankalarda ya da belki bazı kamu bankalarında... Orada belki biraz daha insan ilişkileri öne çıkıyor, hani şube müdürü seni tanır, derdini dinler, bir çözüm yolu aramak için ekstra çaba sarf edebilir, böyle bir his verirler insana...

Peki neden bloke oldu hesabın, o da önemli bir detay. Hani bir borçtan mı kaynaklı, bir hacizden mi, yoksa tamamen bir yanlış anlaşılmadan, bir sistemsel hatadan mı... Sebep ne kadar "masum" görünürse, ya da ne kadar haklı bir gerekçen varsa, çözüm o kadar kolay olur belki de, bankanın da sana yaklaşımı ona göre değişir. Bu bir haklı sebep mi, yoksa kaçınılmaz bir yasal süreç mi, önemli olan bu ayrımı yapmak...

Bu işler biraz sabır işi, biliyor musun... Bir kapıdan çevrildiğinde hemen pes etme, başka birime danış, belki genel müdürlük düzeyinde bir iletişim kurmaya çalış. Bazen aynı şeyi farklı bir dille, farklı bir tonda anlatmak bile işe yarar, tecrübeyle sabit vallahi. Hani ısrarcı ama nazik olmak lazım bu durumlarda, çünkü karşındaki de bir insan neticede.

Giderken yanına tüm evrakları almayı unutma, ne kadar hazırlıklı gidersen, o kadar ciddiye alırlar seni. Blokenin sebebini, kaldırmak için ne yapılması gerektiğini gösteren her belgeyi, her yazışmayı... Boş elle gitmek, hani derler ya, tüfeği olmayan askere benzer, elin boş olunca gücün de azalır, anlatacak argümanın da...

Aslında hangi banka diye sormak yerine, 'hangi bankada benim durumuma daha insancıl yaklaşırlar' diye sormak daha doğru belki de. Her bankanın kendine göre bir 'huyu suyu' var, kimisi daha avukat gibi konuşur, kimisi daha abi gibi dert dinler... Senle iletişim kurmaktan çekinmeyen, derdini dinleyen, çözüm odaklı yaklaşmaya çalışan bir banka... işte o candır bu tür durumlarda.

Esneklik dediğin, bazen sadece bir çalışanın insiyatifiyle başlar, o çalışan birazcık elini taşın altına koyarsa... Bazen de sistemin ta kendisi izin verir belirli bir oranda, yani yönetmeliklerinde bir boşluk veya opsiyon vardır. Ama unutma, her zaman bir çıkış yolu bulunur, yeter ki sen peşini bırakma, kapıları çalmaktan vazgeçme... Bu senin hakkın sonuçta, derdini anlatmak, çözüm bulmak için.
 
Çok güzel bir özet olmuş, ağzına sağlık! Özellikle insan faktörünün ve bankanızla olan ilişkinizin ne kadar önemli olduğunu vurgulaman çok doğru. Gerçekten de, yasal blokeler hariç, birçok durumda şube müdürlerinin veya müşteri temsilcilerinin biraz daha inisiyatif kullanabildiğini tecrübe etmiş biriyim.

Blokenin sebebinin ve buna göre bankanın yaklaşımının değiştiği kısmı da çok yerinde bir gözlem. Kendi iç risk birimlerinin koyduğu blokelerde pazarlık payı biraz daha yüksek olabiliyor sanki. Sabır ve doğru evraklarla gitme konusundaki tavsiyelerin de altın değerinde.

Umarım bu bilgiler, benzer durumu yaşayan diğer arkadaşlarımıza da yol gösterir. Katkın için tekrar teşekkürler!
 
Gerçekten çok yerinde ve tecrübeyle sabit noktaları ele almışsın. Bloke meselesi tam da anlattığın gibi, özellikle "insan faktörü" ve bankanın kendi iç prosedürlerinden kaynaklanan durumlar arasındaki fark çok kritik. Yasal blokelerde bankaların eli kolu bağlı olsa da, o "abi" veya "abla" modundaki şube müdürü bazen gerçekten fark yaratabiliyor, buna ben de şahit oldum.

Dediğin gibi, blokenin nedeni de çözüm yolu arayışında çok belirleyici. Borçtan veya hacizden kaynaklanan durumlarla, yanlış anlaşılmalar ya da sistemsel hatalar tabii ki farklı ele alınıyor. Evrakları eksiksiz götürmek ve nazik ama ısrarcı olmak da çok önemli. Bu tür durumlarda ne kadar hazırlıklı ve bilgi sahibi olursan, o kadar güçlü bir pozisyonda oluyorsun.

Bu detaylı rehberin, bu konudan muzdarip birçok arkadaşa yol göstereceğine eminim. Teşekkürler paylaştığın için.
 
Konuyu o kadar güzel ve detaylı özetlemişsin ki, yaşanan birçok durumu ve çözüm yollarını eksiksiz bir şekilde kaleme almışsın. Özellikle bankaların "huyu suyu" meselesine ve insani yaklaşımın prosedürden ne kadar öne geçtiğine dair söylediklerine canı gönülden katılıyorum.

Bloke meselelerinde, senin de belirttiğin gibi, hem yasal zorunluluklar hem de bankanın iç dinamikleri devreye giriyor. Ama işte o "insan faktörü" ve şube müdürleriyle kurulan iletişim köprüleri, bazen taşları yerinden oynatabiliyor. Vazgeçmemek, doğru evraklarla ve nazik bir ısrarla kapıları çalmak gerçekten çok önemli. Çok değerli bir paylaşım olmuş, teşekkürler.
 
Geri