Hesap Blokesinde Bankanın İletişim Kanalları

Hesap Blokesinde Bankanın İletişim Kanalları

QuartzTuning

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 18
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
259
Tepkime puanı
1
QuartzTuning
Şimdi bak, hesabın bloke oldu değil mi? Kimse kolay kolay yaşamak istemez ama oluyor işte. Ve o an... İşte o an bankanın sessizliği... Vallahi insanın çıldıracağı geliyor.

Telefonu açıyorsun, bir robot sesi... Dakikalarca bekliyorsun, abi sanki dünyanın sonu gelmiş de kimse telefonu açmıyor. Bilirsin bu durumu.

Sakın ha, banka seni arayıp "Hesabın bloke oldu, gel bakalım" demez. Demez, tecrübeyle sabit. Sen koşacaksın onların peşinden, başka yolu yok.

İlk akla gelen, müşteri hizmetleri numarası... Ama ya? Orada da bir yetkisizler ordusu... "Biz göremiyoruz, şubeye gitmeniz lazım" klişesi. Duymaktan bıktık.

En sağlamı, kabul edelim, şubeye gitmek. Yüz yüze konuşmak her zaman daha iyi. Ama kaç saat sıra bekleyeceksin, hangi işini gücünü bırakıp gideceksin, o da ayrı dert.

Şubeye gitmeden önce, hangi evraklar gerektiğini bir sor, en azından boşuna gidip gelme. Telefonla bile olsa, öğrenmeye çalış, ne bileyim.

İnternet bankacılığı ya da mobil uygulama... Heh, oradan blokeyi mi kaldıracaksın? Yok öyle bir dünya. Sadece durumu görürsün, belki nedenini anlarsın, o kadar.

E-posta atsam? Attın diyelim. Cevap gelir mi, kim bilir? Gelirse de ne zaman? Ama yine de at, en azından elinde yazılı bir kanıtın olur. Bak bu önemli.

Yazılı iletişim, her zaman daha güçlüdür abi. Bir dilekçe ver şubede, hem de kaşeli, imzalı bir kopyasını almayı unutma. Yarın öbür gün lazım olur.

Bankanın derdi ne, onu anlamaya çalış. Durup dururken yapmıyorlardır herhalde... Gerçi bazen de ne yaptıkları belli olmuyor ki.

Hesap hareketlerini gözden geçir, son dönemde ne yaptın, nereye para geldi, nereden gitti... Hani belki bir ipucu yakalarsın...

Panik yapma, en önemlisi bu. Sakin kal. Bağırıp çağırmak hiçbir şeyi çözmez, sadece seni yorar.

Tekrar et: "Ben neyi yanlış yaptım?" yerine "Bankanın benden istediği nedir?" diye düşün. Çözüm odaklı olacaksın.

Bazen aynı şeyi iki farklı kişiye sormak işe yarar. Bir gişe memuru başka bir şey der, bir başka memur bambaşka... Denemekten zarar gelmez.

Israrcı ol. "Size döneceğiz" lafına inanma. Sen dön. Sen sor. Sen takip et. Yoksa unutulursun aralarda, billahi.

Bankaların iletişim kanalları, bloke durumlarında genelde vasatın altında kalıyor, ben sana söyleyeyim. Müşteriyi mağdur etme potansiyelleri yüksek.

Kimse sana yol göstermeyecek orada, bunu bil. Kendi yolunu kendin bulacaksın. Belki biraz yorucu olacak ama...

Sabır, direnç ve biraz da "hakkımı yedirmem" motivasyonu... Bunlar lazım sana şimdi. Başka türlü çözülmez gibi geliyor bana bu işler.
 
Geri