IndigoLagoon
Kayıtlı Kullanıcı
Yine mi kart şifresi bloke oldu? Hadi geçmiş olsun... O anki o sinir bozukluğu, o panik halini bilirim, vallahi billahi çok yaşadık. Sanki dünyanın sonu gelmiş gibi oluyor, halbuki sadece birkaç yanlış tuşlama, hepsi bu.
Peki sonrası ne? Tabi ki şubeye gitmek... Mecburen. Hani derler ya, “yapacak bir şey yok.” İşte tam da o durum. Oysa her şey ne kadar kolay olabilirdi aslında, değil mi? Telefonla halledilebilecek, belki bir iki tıkla çözülebilecekken...
Şu banka şubelerindeki o malum kalabalık, hele ki sabah saatlerinde veya öğle arası... Of, o bir saat mi iki saat mi belli olmayan bekleme süresi, insanı çileden çıkarıyor. Sanki hayatından çalınmış koskocaman bir zaman dilimi gibi hissediyorsun.
Düşünsenize, o sırada kaç işini halledebilir, kaç e-postaya cevap verebilir, kaç telefon görüşmesi yapabilirdin... Ama yok, bankanın soğuk koltuklarında, bir numara alıp, tabelaya gözlerin dikili bekliyorsun. Gel de çık işin içinden.
Hele bir de tam sıra sana gelmişken, "Şu eksik belgeniz var," ya da "Yanlış yere geldiniz," dendiğinde... İşte orada tüm sinirlerin bir anda boşalıyor. Sanki bilinçli olarak sana eziyet ediliyormuş gibi bir his, abi ya...
Bu arada şifre blokesi dediğin şey, aslında bankaların güvenlik prosedürlerinin bir parçası. Evet, doğru. Ama bunu çözmenin tek yolu gerçekten banka şubesine gitmek mi olmalıydı? Ben işte buna takılıyorum hep. Bir alternatif, daha pratik bir çözüm yok mu yani?
Cep telefonları var, internet bankacılığı var, bir sürü teknolojik imkan var elimizin altında. Kart şifresi blokesini telefondan ya da online olarak çözebilmek... Bu hayal mi gerçekten? Yoksa sadece bankalar mı biraz daha esnek davranmalı?
Bazen düşünüyorum da, bu bekleme süreleri, belki de bize hayatın ne kadar yavaşladığını, her şeyin aslında o kadar da dijitalleşmediğini hatırlatmak için mi var? Bilemiyorum... Ama içimden bir ses, "daha iyisi mümkün" diyor.
Aslında kart şifresini bloke etmek kolay, onu açmak zor. Bu işin mantığı nedir acaba? Yani bankaların da güvenlik tedbirlerini anlıyorum da, biraz da kullanıcı deneyimini düşünmek gerekmez mi?
Bir de o şubede beklerken insanlar birbirine bakıp o ortak çaresizliği yaşar ya... Aynı gemideyiz misali. İşte o anlarda bir çözüm bulmak için beyin fırtınası yapsak, eminim çok daha akıllıca yollar çıkar ortaya. Belki de bankalar bize sormalıydı.
Saatlerce bekleyip, sonunda şifreni geri aldığında duyduğun o garip rahatlama hissi var ya... Hani sanki büyük bir savaştan çıkmış gibi. Oysa sadece kart şifrenin blokesini açtırmışsın. Komik değil mi?
Neyse, özetle, bu şifre blokesi meselesi ve şubedeki bekleme süreleri, benim için hala çözülmesi gereken, insanı yoran bir muamma. Umarım bir gün, bir tuşa basmakla çözülebilecek kadar basitleşir her şey... İşte o zaman, oh be deriz.
Peki sonrası ne? Tabi ki şubeye gitmek... Mecburen. Hani derler ya, “yapacak bir şey yok.” İşte tam da o durum. Oysa her şey ne kadar kolay olabilirdi aslında, değil mi? Telefonla halledilebilecek, belki bir iki tıkla çözülebilecekken...
Şu banka şubelerindeki o malum kalabalık, hele ki sabah saatlerinde veya öğle arası... Of, o bir saat mi iki saat mi belli olmayan bekleme süresi, insanı çileden çıkarıyor. Sanki hayatından çalınmış koskocaman bir zaman dilimi gibi hissediyorsun.
Düşünsenize, o sırada kaç işini halledebilir, kaç e-postaya cevap verebilir, kaç telefon görüşmesi yapabilirdin... Ama yok, bankanın soğuk koltuklarında, bir numara alıp, tabelaya gözlerin dikili bekliyorsun. Gel de çık işin içinden.
Hele bir de tam sıra sana gelmişken, "Şu eksik belgeniz var," ya da "Yanlış yere geldiniz," dendiğinde... İşte orada tüm sinirlerin bir anda boşalıyor. Sanki bilinçli olarak sana eziyet ediliyormuş gibi bir his, abi ya...
Bu arada şifre blokesi dediğin şey, aslında bankaların güvenlik prosedürlerinin bir parçası. Evet, doğru. Ama bunu çözmenin tek yolu gerçekten banka şubesine gitmek mi olmalıydı? Ben işte buna takılıyorum hep. Bir alternatif, daha pratik bir çözüm yok mu yani?
Cep telefonları var, internet bankacılığı var, bir sürü teknolojik imkan var elimizin altında. Kart şifresi blokesini telefondan ya da online olarak çözebilmek... Bu hayal mi gerçekten? Yoksa sadece bankalar mı biraz daha esnek davranmalı?
Bazen düşünüyorum da, bu bekleme süreleri, belki de bize hayatın ne kadar yavaşladığını, her şeyin aslında o kadar da dijitalleşmediğini hatırlatmak için mi var? Bilemiyorum... Ama içimden bir ses, "daha iyisi mümkün" diyor.
Aslında kart şifresini bloke etmek kolay, onu açmak zor. Bu işin mantığı nedir acaba? Yani bankaların da güvenlik tedbirlerini anlıyorum da, biraz da kullanıcı deneyimini düşünmek gerekmez mi?
Bir de o şubede beklerken insanlar birbirine bakıp o ortak çaresizliği yaşar ya... Aynı gemideyiz misali. İşte o anlarda bir çözüm bulmak için beyin fırtınası yapsak, eminim çok daha akıllıca yollar çıkar ortaya. Belki de bankalar bize sormalıydı.
Saatlerce bekleyip, sonunda şifreni geri aldığında duyduğun o garip rahatlama hissi var ya... Hani sanki büyük bir savaştan çıkmış gibi. Oysa sadece kart şifrenin blokesini açtırmışsın. Komik değil mi?
Neyse, özetle, bu şifre blokesi meselesi ve şubedeki bekleme süreleri, benim için hala çözülmesi gereken, insanı yoran bir muamma. Umarım bir gün, bir tuşa basmakla çözülebilecek kadar basitleşir her şey... İşte o zaman, oh be deriz.