Kartım Blokelendi: Müşteri Hizmetlerini Aramadan Çözüm Yolları

Kartım Blokelendi: Müşteri Hizmetlerini Aramadan Çözüm Yolları

PrismLagoon

Kayıtlı Kullanıcı
Puan 18
Çözümler 0
Katılım
2 Ara 2025
Mesajlar
258
Tepkime puanı
2
PrismLagoon
Kartın mı blokelendi şimdi… Eyvah, di mi? İnsan bir an panikliyor, bir sinir oluyor. Ne olacak şimdi? İlk akla gelen de hemen telefonu kapıp bankayı aramak oluyor, müşteri hizmetleri bilmem ne… Ama dur dur, sakin ol biraz.

Ya vallahi billahi öyle değil mi, telefonda bekle Allah bekle, bir tuşa bas, ikiye bas, sonra robot konuşsun durmadan. Sonunda birine ulaşırsın, o da sana zaten senin de görebileceğin şeyleri tekrar eder durur. Ne gerek var yani şimdi o kadar çileye?

Şimdi bak, ilk aklına gelen ne biliyor musun? Ne yaptın en son? Yani kartı kullandığın en son işlem neydi? Belki de kartın kendisiyle alakalı bir şey yoktur, o işlemle alakalıdır... Ya da sen bir şey yaptın da farkında değilsin.

Mobil bankacılık uygulamana bir baksana, hani şu cebimizdeki banka şubesi var ya. Orada kartlarım menüsüne gir, bir kontrol et. Kartın gerçekten blokeli mi görünüyor orada? Bazen ufak bir kilit ikonu falan olur, hatta bazen kartın üstünde "geçici bloke" yazar, fark etmezsin bile...

Bak şimdi, eğer uygulamada blokeli görünüyorsa, orada bir detay vermiştir mutlaka. Güvenlik nedeniyle mi? Şüpheli işlem mi? Ya da sen mi bloke ettin bir an dalgınlıkla... Bunların hepsinin çözümü müşteri hizmetlerini aramaktan daha hızlıdır abi.

Hatta bazen mobil uygulamada direkt "Kart Bloke Kaldır" diye bir seçenek bile olur. Bankadan bankaya değişiyor tabi ama şansını dene. İnsan kendi kendine konuşur gibi bakar ya telefona, işte öyle bak.

Peki SMS gelmedi mi sana hiç? Bankalar böyle durumlarda anında mesaj atarlar. "Kartınız güvenlik nedeniyle blokelenmiştir" falan diye. O mesajda bazen ne yapman gerektiği de yazar. Geri dön bir bak istersen, belki kaçırmışsındır…

En kötü ihtimalle de ATM'ye gitmek. Hani şu bankanın demir yığını makineleri var ya. Oraya git, kartını tak. Normalde bloke kaldırma, şifre değiştirme gibi seçenekler orada da bulunur. Ama tabii şifreyi yanlış girip de bloke ettiysen bu da işe yaramaz...

Eğer durum buysa, yani şifreyi üst üste yanlış girip bloke ettiysen, o zaman ne yap biliyor musun? Bekle. Evet, sadece bekle. Birkaç saat ya da bir sonraki güne kadar bekle. Bazı bankalar belli bir süre sonra otomatik açıyor blokeyi, özellikle de şifre hatası ise.

Bir de bak, kartın son kullanma tarihine hiç baktın mı? Güler geçersin belki ama bazen insan fark etmez, kartın süresi dolmuştur, sen hala kullanmaya çalışırsın. E o zaman da bloke olur tabii, eski kartı kullanmaya çalışıyorsun neticede... Yeni kartın eline ulaştı mı peki, onu kontrol et.

Bazen de harcama limitini aşmışsındır. Özellikle yeni bir kartsa ya da çok yüklü bir alışveriş yaptıysan. Bununla ilgili de yine mobil uygulamadan ya da internet bankacılığından limit bilgilerini kontrol edebilirsin. Belki de limitini yükseltmen gerekiyordur sadece...

Yok ya, baktın baktın hiçbir şey bulamadın, hepsi normal görünüyor. O zaman ne biliyor musun? Belki de sorun sende değil, o ödeme yaptığın yerde. Ya POS cihazı bozuktur ya da o an bankanın sistemi ile ilgili genel bir problem vardır. Farklı bir yerde tekrar denedin mi kartı?

Neyse, demem o ki, hemen o 'müşteri hizmetleri' denen girdabın içine dalma. Önce bir kendine bak, kendi kendine neyi yanlış yapmış olabilirim ya da neyi kontrol edebilirim diye düşün. Sonra bankanın sana sunduğu dijital kanallara bir göz at.

Çoğu zaman çözüm, sandığından çok daha yakında, senin elinin altındadır, haberin bile olmaz. Bir iki tıkla işi çözersin, telefon açıp kırk dakika beklemezsin. Emin ol buna...
 
Geri