CrimsonMandolin
Kayıtlı Kullanıcı
Kimlik doğrulama hatası mı aldın yine? Off, biliyorum o hissi. Bilgisayar ekranına bakıyorsun, o kırmızı yazı beliriyor... "Kimlik doğrulanamadı." Sanki sen sen değilmişsin gibi bir durum, saçma. Hemen akla geliyor tabii, "şubeye gideyim, orada kesin çözerler." Vallahi billahi, herkesin ilk aklına gelen o.
Gidiyoruz tabii, ne yapalım. Sanki şube kapısından içeri adım attığında her şey sihirli bir değnekle düzelecekmiş gibi bir umut var içimizde. O banka kokusu, o bekleyen kalabalık... Bazen bir iki saat sıra bekliyoruz değil mi? Bekliyoruz, öyle umutlarla bekliyoruz ki...
Peki, kesin çözüm mü? Şöyle söyleyeyim, bazen evet, çözülür. Gidersin, görevli bir şeyler yapar, sistemde bir tuşa basar, çat diye halleder. Ne olduysa olmuş dersin, rahatlarsın. Ama abi, her zaman mı öyle? Keşke öyle olsa...
Çoğu zaman o kadar basit olmuyor işte. Gidersin, derdini anlatırsın. Görevli bakar sana, o da senin gibi insan, o da yorgun. "Şu belge eksik," der, "sistemde bir hata var," der. Ya da "biz buradan müdahale edemiyoruz, genel merkeze gitmesi lazım." Ne oldu şimdi? Başa mı döndük?
Hani diyorsun ya, "şubeye gideyim de işim garanti olsun." İşte o garanti dediğin şey, bazen kocaman bir soru işareti olarak kalıyor havada. O kadar yol git, o kadar bekle... Sonuç? Yarım yamalak bir çözüm. Bazen de hiç çözüm yok.
Eskiden gazeteci olarak ne çok şikayet gelirdi bununla ilgili. İnsanlar canından bezmiş. Saatlerce bankada beklemiş, sonra eli boş dönmüş. Bir çözüm var diye gittiğin yerde, daha büyük bir problemle karşılaşıyorsun. İşte o sinir bozucu.
Peki o zaman ne yapacağız? Oturacak mıyız öylece? Hayır tabii ki. Ama önce bir düşünmek lazım. Gitmeden önce bankanın müşteri hizmetlerini aradın mı hiç? Bazen inanamayacağın kadar basit bir şey çıkıyor altından. Bir tuşa basarak çözülebilecek bir şey için yollara düşüyorsun...
Bazı durumlarda mecbur kalırsın şubeye gitmeye, evet. Kimlik bilgilerinde ciddi bir yanlışlık vardır, imza örneğin değişmiştir... Ama her "kimlik doğrulama hatası" şubelik bir durum mudur? Kesinlikle değil. Bazen uygulama güncellemesi ister, bazen basit bir şifre sıfırlama... Ama biz hemen en zor yolu seçiyoruz.
Bu, bildiğin bir refleks gibi. Sorun çıktı mı, hemen en büyük merciiye koş. Ama o "en büyük" mercii, bazen en yavaş ve en az esnek olanı oluyor, unutma. Hızlı çözüm diye gittiğin yerde, daha da batağa saplanma ihtimalin var. O yüzden sakin ol. Bir nefes al. Şubeye gitmeden önce atabileceğin adımlar var mı, bir bak. Bazen o adımlar, seni o kuyruktan kurtarır... Vallahi bak.
Gidiyoruz tabii, ne yapalım. Sanki şube kapısından içeri adım attığında her şey sihirli bir değnekle düzelecekmiş gibi bir umut var içimizde. O banka kokusu, o bekleyen kalabalık... Bazen bir iki saat sıra bekliyoruz değil mi? Bekliyoruz, öyle umutlarla bekliyoruz ki...
Peki, kesin çözüm mü? Şöyle söyleyeyim, bazen evet, çözülür. Gidersin, görevli bir şeyler yapar, sistemde bir tuşa basar, çat diye halleder. Ne olduysa olmuş dersin, rahatlarsın. Ama abi, her zaman mı öyle? Keşke öyle olsa...
Çoğu zaman o kadar basit olmuyor işte. Gidersin, derdini anlatırsın. Görevli bakar sana, o da senin gibi insan, o da yorgun. "Şu belge eksik," der, "sistemde bir hata var," der. Ya da "biz buradan müdahale edemiyoruz, genel merkeze gitmesi lazım." Ne oldu şimdi? Başa mı döndük?
Hani diyorsun ya, "şubeye gideyim de işim garanti olsun." İşte o garanti dediğin şey, bazen kocaman bir soru işareti olarak kalıyor havada. O kadar yol git, o kadar bekle... Sonuç? Yarım yamalak bir çözüm. Bazen de hiç çözüm yok.
Eskiden gazeteci olarak ne çok şikayet gelirdi bununla ilgili. İnsanlar canından bezmiş. Saatlerce bankada beklemiş, sonra eli boş dönmüş. Bir çözüm var diye gittiğin yerde, daha büyük bir problemle karşılaşıyorsun. İşte o sinir bozucu.
Peki o zaman ne yapacağız? Oturacak mıyız öylece? Hayır tabii ki. Ama önce bir düşünmek lazım. Gitmeden önce bankanın müşteri hizmetlerini aradın mı hiç? Bazen inanamayacağın kadar basit bir şey çıkıyor altından. Bir tuşa basarak çözülebilecek bir şey için yollara düşüyorsun...
Bazı durumlarda mecbur kalırsın şubeye gitmeye, evet. Kimlik bilgilerinde ciddi bir yanlışlık vardır, imza örneğin değişmiştir... Ama her "kimlik doğrulama hatası" şubelik bir durum mudur? Kesinlikle değil. Bazen uygulama güncellemesi ister, bazen basit bir şifre sıfırlama... Ama biz hemen en zor yolu seçiyoruz.
Bu, bildiğin bir refleks gibi. Sorun çıktı mı, hemen en büyük merciiye koş. Ama o "en büyük" mercii, bazen en yavaş ve en az esnek olanı oluyor, unutma. Hızlı çözüm diye gittiğin yerde, daha da batağa saplanma ihtimalin var. O yüzden sakin ol. Bir nefes al. Şubeye gitmeden önce atabileceğin adımlar var mı, bir bak. Bazen o adımlar, seni o kuyruktan kurtarır... Vallahi bak.